Brom oordoppen via versterker

Pagina: 1
Acties:

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
hoi,

ik weet dat hier meerdere topics over zijn, maar die gaan veelal over een brom die ze krijgen van pc naar versterker. Ik ging laatst een film kijken met m'n oordopjes. Die deed ik in de versterker gewoon via de headphone-out, dus die grote plug, en ik doe de oordopjes in en ik heb erg veel ruis en een brom. Dit al zonder dat de dvd-speler aan staat of dat er geluid word afgespeeld. Nou is mijn vraag hoe kan dit, en hoe kan ik het verhelpen. Via m'n boxen heb ik dit overgens niet. En ik heb Speaker group 1 en Speaker group 2 uit staan als ik via de oordopjes luister.

Ik zal m'n apperatuur er bij vermelden, want ik moet straks werken dus dan krijg ik daar geen vragen over.

Versterker: Harman/Kardon HK970
DVD speler: Harman/Kardon DVD27
Televisie(?): Philips 'crt' breedbeeld
Oordopjes: Shure E4

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door SjorsVN op 05-06-2007 14:09 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Koppel eens zoveel mogelijk los van je versterker, begin bij je TV (als die eraan hangt). ALs ie kaal ook nog ruist, en met de normale speakers heb je nergens last van, dan zal de koptelefoonoutput wel defect zijn.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:12
Hoeft niet eens defect te zijn -- Shure E4's zijn IEM's en daarmee *veel* makkelijker aan te sturen dan een "gewone" hifi koptelefoon. De headphone output is simpelweg niet berekent op zo'n lage impedantie, en dit geeft storing of een brom. Bijna alles dat niet speciaal voor portable audio is gemaakt gaf met mijn E4 een brom, helaas.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

digitalmind schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:43:
Shure E4's zijn IEM's en daarmee *veel* makkelijker aan te sturen dan een "gewone" hifi koptelefoon.
Moeilijker zal je bedoelen ;) Lijkt me echter sterk dat een headphone output problemen heeft om 29 ohm te trekken. Trieste zaak als dat zo is :'(

• SjorsVN
Ik heb je advies gevolgd, maar niets lijkt te helpen:( Ik heb het op 2 andere versterkers in het huis geprobeerd, maar die hadden alleen last van ruis, en niet van een brom... De stekker zit in een best oude stekkerdoos, zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, die stekkerdoos is echt de oorzaak niet.

Probeer eens wat anders. Sluit je HK via de phone output aan op een van de andere amps die je hebt staan (jack -> RCA kabel ofzo). Heb je dan ook ruis en brom, dan ligt het echt aan de output zelf.

• SjorsVN
Ah ok dus van de HK naar de andere versterker, bijv in de CD in? en dan luisteren, ik zal het morgen proberen, want nu slaapt iedereen ;)
Pagina: 1