[FTA ontvanger] Echolink USB

Pagina: 1
Acties:
  • 692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 19:05

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
In het krantje van de Plentyparts zag ik gisteren een USB FTA (Free-to-air) TV en radio-ontvanger van Echolink staan (op www.plentyparts.nl kunnen jullie 'em wel zien). Ik ben dus meteen op internet gaan rondneuzen, maar kon nergens informatie hierover vinden. Heeft iemand hier toevallig ervaring met dit, of een soortgelijk, apparaatje? Ik ben opzich wel geïnteresseerd, voor 50 euri Ned. 1, 2 en 3 kunnen kijken met alleen een antenne. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met beeldkwaliteit en ontvangst. Ik ben benieuwd of hier ervaringen te vinden zijn! :)

• sb37
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-02 22:46
Heb gisteren zo'n ding bij PlentyParts in Arnhem gehaald en geprobeerd.
Het is een TURBOSIGHT Mini USB DVB-T Receiver met een echolink sticker
Het beeld is superstrak. Ik moest de antenne wel in het raam zetten om ontvangst te hebben, maar aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal met andere ontvangers heb weet ik niet of andere ontvangers een betere ontvangst hebben.
De meegeleverde software bestaat uit een driver (dat had je niet verwacht) en Blaze HDTV player v2.1 voor de weergave.
De driver op de CD is voor XP. Op de site van afatech kun je ook een driver voor nieuwere smaken van Windows downloaden.

De stick is gebaseerd op de AF9015, en werkt daardoor niet onder linux. Reden voor mij om 'em weer terug te brengen.

• sb37
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-02 22:46
Inmiddels heb ik vergelijkingsmateriaal.
De MSI Digivox A/D en de Hauppauge HVR-900.
De MSI is vergeleken met de echolink zo doof als een kwartel. Geen ontvangst in mijn woonplaats. Direct weer terug naar de winkel.
De HVR-900 is iets gevoeliger dan de echolink. Mogelijk komt dat door de betere antenne. De HVR900 is echter wel 30 euro duurder. Voor die extre E30 krijg je een onnozel grote afstandsbediening en de mogelijkheid om ook analoge kanalen te ontvangen. (die er niet meer zijn, tenminste in de ether....)