Livebox poorten openzetten naar ALLE computers.

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb een livebox en een linksys router. De livebox deelt de ip's uit en gebruik ik ook als firewall. De router geeft alles door. ik heb op verschillende computers dezelfde programma's draaien en wil in de livebox dezelfde poorten open zetten naar alle computers. Het lukt mij alleen om een poort open te zetten naar 1 ip adres. Het is mij ook niet gelukt om dezelfde poort meerdere keren in te voeren met elke keer een ander ip adres. Is het mogelijk om poorten open te zetten naar een bepaalde ip range? Dan voer ik gewoon achter elke poort mijn hele ip range in.

Ik heb al gezoch maar kom niks van dit tegen. Het meeste gaat over het poorten openzetten in zijn algemeenheid en niets komt in de buurt van dit specifieke probleem.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Dit is niet mogelijk, je kunt een poort maar aan 1 ip doorsturen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-03 13:36
Als je bijvoorbeeld op twee computer gebruik wil maken van een torrent-client, dan dien je beide clients op een andere poort te zetten. In de router forward je dan beide poorten naar het goede interne ip-adres.

• michielvz
smeerbartje schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:07:
Als je bijvoorbeeld op twee computer gebruik wil maken van een torrent-client, dan dien je beide clients op een andere poort te zetten. In de router forward je dan beide poorten naar het goede interne ip-adres.
Dat heb ik dus gedaan maar lukt niet. De ip adressen veranderen continu. De livebox deelt de ip adressen uit aan de 1e computer die aangaat. Mij computer eindigt soms op 10 maar ook weleens op 11 of 12. Dat is dus een probleem.

• michielvz
Nvidiot schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:53:
Dit is niet mogelijk, je kunt een poort maar aan 1 ip doorsturen.
Wel vreemd eigenlijk. Is daar een logische verklaring voor?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja natuurlijk is daar een logische verklaring voor. Je krijgt een pakket binnen bestemd voor poort 500 op je externe ip adres. Je router kan dit dan slechts doorzetten naar 1 interne machine. Als je jet naar meedere machines zou sturen moet je 1 dat pakket dupliceren vervolgens luisteren er 2 machines naar die poort die dan allebei wat terug gaan sturen.
Welke van de 2 pakketten moet de router nu doorsturen naar de pc aan de andere kant?

als je van die wisselende ip adressen afwil moet je of alles statisch instellen of reserveringen maken in je livebox. Ik weet alleen niet of dat kan.

[ Voor 14% gewijzigd door TrailBlazer op 05-06-2007 13:02 ]

Pagina: 1