Welke processor temp op Abit KT7A-RAID?

Pagina: 1
Acties:

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik heb net een Duron800 (en Super Orb cooler)en Abit KT7A-Raid geinstalleerd. Ik kijk in de bios en zie dat de temp van de CPU 51 graden is. Ik heb ook het programmaatje VIA Hardware Monitor geinstalleerd, die op de bijbehorende CD staat en die geeft een temperatuur van 30 graden aan. Welke is juist en waarom?
(draait gewoon nog op 8 x 100)

Bedankt.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Er zijn vaker grote verschillen in temperatuur in de diverse software.

Het enige wat echt juist is is gewoon meten met een thermometer. Verschillen ven 30 Graden (tussen programmas) zijn mij niet vreemd !

Murphy was an optimist

Verwijderd

khep op kt7a (non raid) ook zoiets

MBM en VIA HM zeggen allebei rond de 30
en bios zegt rond de 40

das dus idle

stressed zeggen BM en VIA HM 50

wat bios dan zegt weet ik niet, nog nie getjekt

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb dus een Duron 800, en een KT7A-RAID en mijn duron draait dus op 975 (6,5 * 150) en hij word maximaal 48 graden...

Op standaard snelheid max 40... (beide stressed)

Dit is met een coolermaster cooler...
Maar vanmiddag komt mijn Alpha+delta >:)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Die temperatuur is dus bij mij wel onder alle progs hetzelfde...

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 15:35
Hmm ik haal met kast dicht de 60 met alpha/delta nn en koetjes aan , maarja wat wil je met zoveel mhz , dan moet het wel heet worden :)

• Convoy
  • Laatst online: 23:28

Convoy

g44p

zie sign.

Verwijderd

Nee,
de temps die je vergelijkt zijn niet hetzelfde.

In de BIOS zit je zonder powermanagement met een CPU die voluit gaat maar niet belast wordt.

In Windows zit je als 'ie niets doet met een 'idle' of stationair draaiende CPU die door het powermanagement terug geschroefd wordt.

En je kan met een programma de CPU gaan belasten tot'ie zo warm mogelijk wordt, dat is 'stressed'.

De Bios temp zit normaal iets hoger dan wat je krijgt als je op het Internet zit te surfen, ergens tussen Idle en Stressed in.
8-)

PS Als je net windows hebt opgesart, als de HD nog spint issie zelfs warmer. De laagste idle temp komt na 5 of 10 minuten of zo.

• DarkTemple
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ja, ik geloof dat je gelijk hevt Hooi.
Ik heb de L1 bruggetjes gesloten met een potlood (werkt goed) en heb gelijk koelerpasta ertussen gesmeten. Ik heb mijn processor (nog op 800) 2 uur lang op 100% laten draaien en hij wordt nu niet warmer dan 39gr. met VIA hardwaremonitor; Dit scheelt dus ongeveer 20 gr. door alleen koelpasta (30 gr. in kast).
Ik wil hem nu overklokken, maar wat voor temperatuur is still safe voor de Duron? (en hij hoeft geen 10 jaar mee te gaan, 2 is zat)

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
De processors (Athlon/Durons) kunnen tot 90 graden.
Laten we zeggen dat midden 50 toch wel een mooie temperatuur is als je de processor redelijk overklokt.
Dacht ik zo, correct me if I'm wrong ;)

edit:

Oops, nog wat vergeten...
kijk ook eens hier, is altijd handig ;)
AMD overclocking

Verwijderd

Yep,
Glottis of Xanadu ( leuke naam, waar heb je die vandaan :) ) heeft gelijk, stressed in de 50'ers (60 max..), en idle laag/midden in de 40'ers, dat is echt mooi genoeg.

D'r zijn zat systemen die hoger zitten en stabiel blijven.. dat temperatuur gedoe is nou niet een exacte wetenschap :P
Pagina: 1