Ik wil een dropdown met 2 lagen....
Het klinkt een beetje stom maar ik weet anders ook niet hoe ik het uit moet leggen.
Ik wil dat er in de dropdown een lijstje komt, dat lukt goed::
Maar nu wil ik graag dat als mensen iets gekozen hebben in die dropdown dat hij vanuit de tabel projectregels alle dingen haalt in het veld 'project' de waarde hebben die in projecten bij projectid stond en dan de dropdown refreshed zodat mensne weer hun keuze kunnen maken.
Ik heb zodoende in mijn script een onchange toegevoegd:
Maar ik vraag me nu af hoe ik in javascript zoiets kan doen dat hij weer een dropdown gaat vullen. Heb al wel flink gegoogled maar kan het niet vinden, mede ook doordat ik niet precies weet waar ik op moet zoeken....
Het klinkt een beetje stom maar ik weet anders ook niet hoe ik het uit moet leggen.
Ik wil dat er in de dropdown een lijstje komt, dat lukt goed::
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <select name="projectnaam0">
<option selected>Maak uw keuze</option>
<?php
include ('config.inc.php');
$Sql = "SELECT * FROM projecten WHERE afgesloten = 0 ORDER BY projectnaam";
$Result = mysql_query($Sql) or die(mysql_error());
while ($Row = mysql_fetch_assoc($Result))
{
echo '
<option value="'.$Row[projectid].'">'.$Row[projectnaam].'</option> ';
}
?>
</select> |
Maar nu wil ik graag dat als mensen iets gekozen hebben in die dropdown dat hij vanuit de tabel projectregels alle dingen haalt in het veld 'project' de waarde hebben die in projecten bij projectid stond en dan de dropdown refreshed zodat mensne weer hun keuze kunnen maken.
Ik heb zodoende in mijn script een onchange toegevoegd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <select name="projectnaam0" onChange="display();">
<option selected>Maak uw keuze</option>
<?php
include ('config.inc.php');
$Sql = "SELECT * FROM projecten WHERE afgesloten = 0 ORDER BY projectnaam";
$Result = mysql_query($Sql) or die(mysql_error());
while ($Row = mysql_fetch_assoc($Result))
{
echo '
<option value="'.$Row[projectid].'">'.$Row[projectnaam].'</option> ';
}
?>
</select> |
Maar ik vraag me nu af hoe ik in javascript zoiets kan doen dat hij weer een dropdown gaat vullen. Heb al wel flink gegoogled maar kan het niet vinden, mede ook doordat ik niet precies weet waar ik op moet zoeken....