Outlook97 toch niet standaard email client?

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Het volgende:

Hier op de pc heb ik Office97 geinstalleerd. Ook heb ik lotus notes 6.5.5 geinstalleerd om ons CMS systeem te kunnen gebruiken.

Nu is het zo als ik in WORD97 een document maak en deze wil verzenden dat hij dan de verkeerde applicatie opstart, lotus notes in dit geval. (verzenden doe ik via Bestand --> verzenden naar --> email adres en dan word lotus notes opgestart ipv outlook.)

Wat heb ik geprobeert:

- getjeckt of in IE standaard email viewer Outlook is (en dat is zo)
- Office opnieuw geinstalleerd (helpt niet)
- Gekeken of als ik op een "mailto" klik of dan outlook opent (ook dat is het geval)
- Lotus notes opnieuw geinstalleerd (helpte ook niet)
- instellingen in notes en outlook doorgelopen maar ook daar vind ik niets bruikbaars
- register doorgelopen (gezocht op nlnotes.exe en notes.exe) maar naar mij inzien leek geen van de waardes iets te maken te hebben met deze verwijzing
- DefaultMail.exe gedownload en outlook ingesteld als standaard email client (ook dit werkt niet)

Ik zit te denken dat het in het register zit, maar ik zou niet weten waar. Weet iemand een oplossing?

ander office pakket installeren is geen optie.

• andreict
een kickje.

• andreict
nog maar een keer proberen.

Verwijderd

Misschien dat je hier iets aan hebt?
http://www.windowsitpro.c...rticleID/13694/13694.html

• andreict
Ik heb even het register nagelopen maar het staat al precies zo ingesteld als hier beschreven staat.

• andreict
going up.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Geen Word 97 voorhanden hier, maar er staat me bij dat je dit in Word 97 gewoon in kan stellen.
Loop eens door de instellingen van Word 97...

Alles kan stuk.

• andreict
remco_k schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:14:
Geen Word 97 voorhanden hier, maar er staat me bij dat je dit in Word 97 gewoon in kan stellen.
*been there done that

Mag niet baten.

• andreict
ik probeer het nog eens even.

• andreict
nieuwe week nieuwe kansen.

• andreict
kickje

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

remco_k

een cassettebandje was genoeg

offtopic:
Geintje natuurlijk... :P

Alles kan stuk.

• andreict
remco_k schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:11:

offtopic:
Geintje natuurlijk... :P
bedankt iig voor het kickje,

maar idd geen oplossing

• andreict
laatste hoop.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hmm
The Office 97 Setup program or Office 98 installer program installs e-mail capability automatically if you already have an e-mail client (such as Microsoft Exchange Client or Outlook Express) installed on the computer. If you are running Office 97 (Windows) and have more than one e-mail client, you can designate during Setup which client the Office applications use.
Maw, als je lotus en office volledig verwijdert (mappen+regcleaner), daarna office weer installeert, test met outlook (dat werkt neem ik aan), daarna pas klotus notus weer installeert (kun je hier aangeven niet de std emailclient te worden?), zou het moeten werken toch? Een dergelijke bug had er mi allang uitgehaald kunnen zijn :P Oja, Office97 SR2?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In lotus notes kun je dat instellen onder user preferences. Het stukje onderaan waar je de vinkjes voor kan plaatsen staat o.a. 'use lotus notes as default mail client'.
Pagina: 1