Toon posts:

Outlook domein aanmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in zowel windows 2000 (sp4) als in windows XP (sp2) krijg ik een vreemde melding in outlook (office 2003) die steeds weer op doemt.
Bij dit probeert Outlook verbinding te maken met de exchange server (aapje). maar hier blijf hij om vragen ook als je aanvinkt: wachtwoord opslaan. Soms geeft deze ook aan dat de persoon moet aanloggen op de exchange server van mij, die op een heel ander domein zit.

Ik heb account al weg gegooid en het profiel. ook alles weer aangemaakt, toch blijft deze popup om in te loggen zich voor doen!

:? Anyone :?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zit je in een domein of niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:41
Ander domein, wel zelfde forest?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Ja zit op het domein,

Ander domein, andere forest ja. een exchange server die helemaal niks daar te zoeken heeft. dat is juist zo vreemd

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan het zijn dat dit een setting in Outlook is, zoals ze ook bij mijn vorige werk hadden staan (om Outlook en Outlook Express gebruik te ontmoedigen)?

http://www.helpwithwindows.com/windowsxp/troub-01.html

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt te werken? O_o
Nu even tot einde deze week afwachten... Bedankt in iedergeval...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verander je zo nu en dan de instellingen van server/username, of heb je in outlook twee profielen om de twee servers te scheiden? Als je nu het eerste doet zou ik het tweede overwegen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik zit bij domein (aapjes) hier heb ik een exchange server staan. Op deze server heb ik 1 account en 1 profiel.
nu krijg ik om 1 of andere reden een popup dat ik moet inloggen op de exchange server van domein(banaan).
Ik heb geen enkele relatie what so ever met de mailserver op banaan.

Wel zitten beide servers in 1 forest.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als beide servers in hetzelfde forest zitten dan zijn ze ook beiden onderdeel van dezelfde exchange-organisatie. Staat er misschien een server die public folders host in het andere domein ofzo? We hebben wat meer info nodig. Kijk op de client ook even met bijvoorbeeld netstat welke poorten de verbindingen zijn naar de betreffende servers. Misschien wordt het dan duidelijk wat precies het password wil weten.
Misschien ooit eens rpcoverhttp geconfigureerd wat via een server in dat andere domein loopt?
Leg eens iets duidelijker uit hoe je netwerk er uit ziet, bijvoorbeeld hoeveel domeinen er zijn, waar allemaal exchangeservers staan etc etc...
Eerst gaf je aan dat de beide servers verschillende forests waren. Wees nu ook eens duidelijk over de AD topologie.
Maak in windows ook eens een helemaal nieuw mailprofiel aan, om te zien of het probleem er dan nog steeds is. Het is de bedoeling dat je zelf moeite doet.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de emails in een account in een persoonlijke map opgeslagen en erna het account geheel verwijdert. opnieuw aangemaakt en persoonlijke map weer toegevoegd... Schijnt te werken...
bij andere waar dit niet werkte: werkt dit: http://www.helpwithwindows.com/windowsxp/troub-01.html
Pagina: 1