Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Citroen Xsara] Trilt bij snelheid >> 120

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Ik heb nu sinds een jaar een Citroen Xsara 1.6 uit '98.

Auto rijdt over het algemeen prima en ik heb er tot nu toe weinig problemen mee gehad, het enige wat ik irritant vind is dat de auto wel heel erg gaat trillen als ik boven de 120 kom, vooral het stuur begint dan aardig te shaken en dit rijdt niet lekker.

Zijn er manieren om dit probleem te verhelpen of gebeurt dit gewoon doordat de auto ouder wordt en er een aantal delen in het dashboard los getrild zijn?

Deze maand moet de auto naar de garage voor een grote beurt + APK en als het probleem te verhelpen is door onderdelen te vervangen dan zou dat mijn probleem goed op kunnen lossen.

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Misschien kan het uitbalanceren van de banden helpen?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
uitlijnen! :)

Heeft ook een computer!

• Vlassie1980
Hmmm, dat zijn toch aardig dure oplossingen.
Er komt natuurlijk al een APK + grote beurt aan...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 14:25

SeatRider

Hips don't lie

Nippletwister schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:35:
Hmmm, dat zijn toch aardig dure oplossingen.
Er komt natuurlijk al een APK + grote beurt aan...
Vergeleken met een grote beurt + APK kost uitlijnen/balanceren 3x niks. Als je die beurt nou eens bij de Kwik Fit laat doen kan het vast in 1 moeite door.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 22:57

Dennahz

Life feels like hell should.

Had m'n vriendin ook met haar Toyota Yaris. Toevallig waren haar voorbanden ook versleten, dus bij het vervangen hebben ze de boel vast ook uitgelijnt en nu rijdt hij weer perfect! Zelfs bij 140 geen enkele vorm van trilling. :)

Twitter

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Uitlijnen is toch geen dure reparatie ?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 13:20

JT

VETAK y0

Ja, vooral naar Kwik Shit gaan :X Paupertent met incompetente mensen. Daar wil je je auto NIET naartoe brengen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Naja... Wielen uitbalanceren en uitlijnen kunnen ze zelf bij Kwikfit niet fout doen. Ik zou m'n auto er idd ook niet voor een grote beurt heenbrengen, ik ken inmiddels genoeg verhalen van allerlei zogenaamd terecht vervangen onderdelen waar ze je achteraf mee confronteren, maar een bandje verwisselen kunnen ze echt wel hoor.

Simpel gezegd: Kwikfit vindt altijd wel wat mis aan je auto en keurt hem pas goed als dat onderdeel vervangen is.

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 05-06-2007 13:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Uitlijnen kost je 50 euro, kan nooit kwaad om te doen, merk je mss nu niet maar als het gedaan is meestal wel. Waarschijnlijk gaat je wegligging en benzinevebruik er op vooruit.

Balanceren lost het trillen op en zal ook ongeveer dat kosten.

Als deze kosten je al teveel zijn moet je geen auto rijden.

edit

Overigens kostte een grote beurt voor mijn Primera 2.0 16V uit '98 bij Suzuki dealer van Bruchem in Zwolle slechts 260 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 14:25 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:23:
Naja... Wielen uitbalanceren en uitlijnen kunnen ze zelf bij Kwikfit niet fout doen. Ik zou m'n auto er idd ook niet voor een grote beurt heenbrengen, ik ken inmiddels genoeg verhalen van allerlei zogenaamd terecht vervangen onderdelen waar ze je achteraf mee confronteren, maar een bandje verwisselen kunnen ze echt wel hoor.

Simpel gezegd: Kwikfit vindt altijd wel wat mis aan je auto en keurt hem pas goed als dat onderdeel vervangen is.
Akkefietjes met de kwikfit:
• Een luchttol op een wieldop zetten... :'(
• Je komt met een klacht dat de boel trilt nadat je winterbanden gemonteerd zijn. Dus band eraf, en op de balanceermachine -> 20 gram onbelans: "Meneer daar merkt u echt niks van!
• Proberen te balanceren door links 5 gewichten te doen en rechts ook 4 (8> De wieldop kon er niet eens meer op.
• Van de 4 zomerbanden die uit de opslag kwamen waren er 3 gescheurd en 1 versleten (waren gewoon niet dezelfde banden). Hoe je 3 scheuren in banden veroorzaakt is me een raadsel..
• Banden monteren van een ander merk / type dan je al hebt..
• Band verkeerom monteren 8)7

:/ Dit alles in een paar maanden tijd... :/

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Vlassie1980
Ik zal dan zeker het uitlijnen en balanceren in overweging nemen. Verder ben ik niet van plan om naar Kwik Fit te gaan voor een grote beurt, ik ga gewoon naar de merkdealer. Zal wss wel het nodige meer kosten maar ik heb wel het idee dat ze daar tenminste weten waar ze mee bezig zijn...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wat is dan wel een goede universele garage? Euromaster, Profil Tyre centre?

.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 23:44
Euromaster ben ik erg over te spreken. Van mijn leasemaatschappij moet ik voor zulke dingen naar de euromaster of profile, dus ze zullen beide wel van ongeveer van dezelfde kwaliteit zijn.

| I've got permission to color outside the lines |

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Dat gezeur over kwikfit.. Je vindt hetzelfde bij de merkgarages. Ik kan leuke verhalen ophangen over Opel en Fiat garages. Bij elke garage heb je gewoon goede en slechtere monteurs. Je kan dus mazzel hebben of juist niet. Ik heb bijvoorbeeld weer goede ervaringen met de kwikfit onder de vorige bedrijfsleider.

Je moet niet kijken naar het merk/type garage maar naar de ervaringen van mensen met de betreffende garage. Dat zegt ook niet alles maar je hebt er in ieder geval een stuk meer aan dan denken dat de naam van een garage direct invloed heeft op de mensen die er werken.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Het is gewoon een feit dat de meest erge verhalen die ik hoor en lees nav bezoekjes bij Kwikfit zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 23:28 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:00

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:12:
Het is gewoon een feit dat de meest erge verhalen bij Kwikfit wegkomen.
want je hebt alle 'erge' verhalen de afgelopen 100 jaar verzameld en naast elkaar gelegd? Ik ken namelijk toevallig alleen maar slechte verhalen van kleine garages. Maar dan laat mij niet zeggen dat het een feit is dat alle verhalen alleen van de kleine mannetjes komen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Wellicht zouden er ook wel eens veel verhalen van kwikfit vandaan kunnen komen omdat er gewoon *veel* vestigingen zijn. Wellicht is het wel zo dat mensen bij grote moeilijke problemen naar de kwikfit gaan omdat die niet zo duur is waardoor de kwikfit onevenredig veel lastig te diagnostiseren reparaties krijgt?

Als je zegt dat het een feit is dan zou het op zich nuttig zijn dat je met bronnen komt waaruit blijkt dat het een feit is. Tot dan toe zou ik gewoon blijven adviseren: 'ga naar een garage waar je goede verhalen over hoort van andere autobezitters'

Edit: kan jammer genoeg niet iets aanbelen bij de topicstarter in de buurt.. aangezien er 0 komma 0 in z'n profiel staat :P

[ Voor 10% gewijzigd door Korvaag op 05-06-2007 19:41 ]

UNOX: The worst operating system

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat loopt iedereen nou te blaten over uitlijnen? Als een auto in het stuur trilt ga je eerst balanceren, helpt dat niet dan kijk je verder. Uitlijnen doe je eigenlijk alleen als een auto scheef trekt of raar weggedrag vertoont :)

Geen van beide zou ik bij kwitfit laten doen trouwens, ga liever naar profile dan.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:39

Exigence

dnkroz

Kan ook zijn dat de vorige eigenaar eens een stoepje heeft meegepakt, waardoor de velg krom is. Had ik ook met mijn moeder haar Twingo, akkefietje met een hoge rand, en daarna trillingen boven de 120 kilometer per uur. Velg vervangen door een andere, band over laten zetten en ik was voor een paar tientjes klaar.

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:16:
[...]

want je hebt alle 'erge' verhalen de afgelopen 100 jaar verzameld en naast elkaar gelegd? Ik ken namelijk toevallig alleen maar slechte verhalen van kleine garages. Maar dan laat mij niet zeggen dat het een feit is dat alle verhalen alleen van de kleine mannetjes komen
Je hebt gelijk. Ik heb mn post aangepast.
Pagina: 1