Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
De enigste methode die je hebt is je vingers of het gebruik van een eigen sensor die je tegen een chip plakt of houdt.
Voor metingen heb je inderdaad een externe sensor nodig. Zo heb ik wel eens werkende DIMM's gemeten met een infrarood pistoolthermometer. Was rond de 60°C op een erg warme dag, niks aan de hand dus.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Tubes....It's what make music music!
http://www.coolermaster-e...=product_list&p_class=102
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Verwijderd
zelf zit ik aan de 62 graden stress met ddr2 800
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 20:54 ]
Als ik memtest draai dan krijg ik ook allerlei errors te zien na verloop van tijd als het geheugen warmer is geworden.
Was is verstandig om in dit geval te doen? Terug te gaan naar de winkel (Salland) of eerst ff Kingston mailtje sturen?
Want ik zou toch verwachten dat mijn Antec Sonata II voor verdoende koeling zou moeten zorgen. En ik heb trouwens ook geen zin om alle fans altijd voluit te laten draaien.
[ Voor 7% gewijzigd door Jackazz op 13-06-2007 13:48 ]
Er is een fan uitgebracht van Antec met een flexibele arm om in je case te plaatsen, deze is bedoeld om met waterkoeling je north- en of southbridge beter te koelen dan de stockfan.Jackazz schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:47:
Want ik zou toch verwachten dat mijn Antec Sonata II voor verdoende koeling zou moeten zorgen. En ik heb trouwens ook geen zin om alle fans altijd voluit te laten draaien.
mss kan je die richten op je RAM modules
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=75018#
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Het zou toch niet nodig moeten zijn om een extra fan te kopen om het geheugen te koelen in een normale pc (niet overgeclocked).pm1 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:10:
[...]
Er is een fan uitgebracht van Antec met een flexibele arm om in je case te plaatsen, deze is bedoeld om met waterkoeling je north- en of southbridge beter te koelen dan de stockfan.
mss kan je die richten op je RAM modules
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=75018#
Want als ik de 120mm fan van de kast en de Zalman CNPS7700-AlCu (CPU-fan) voluit laat draaien dat komt memtest nog met fouten als ik deze een periode laat draaien.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat dit voldoende koeling zou zijn om ook nog bezig te gaan met overclocken maar daar zal ik nu maar niet mee beginnen
ze stonden maar 2-cm van de CPU koelblok die op de RAM-modules blies.
=> Gevolg onstabiel systeem door te hete RAM latjes
conclusie : zelfs moederbordfabrikanten maken fouten
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Zou natuurlijk ook kunnen. Heb nu in ieder geval die Spot Cooler besteld en hopelijk wordt het hier beter mee.pm1 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:45:
dat zou ik niet durven zeggen, ik heb ergens eens in een pc-magazine gelezen dat de moederbordfabrikant een grove fout had gemaakt bij de plaatsing van de RAM-slots.
ze stonden maar 2-cm van de CPU koelblok die op de RAM-modules blies.
=> Gevolg onstabiel systeem door te hete RAM latjes
conclusie : zelfs moederbordfabrikanten maken fouten