Toon posts:

[Applicatie] Wekker

Pagina: 1
Acties:
  • 3.138 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een softwarematige wekker.

Hij moet bijvoorbeeld een muziekje starten en de pc laptop aan laten gaan.
Dus als de pc uit staat moet het ook werken.

Heb al op google en search gebruikt maar geen resultaten (ja wel resultaten maar niet wat ik zoek ;))

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 11:29

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
Asus heeft zoiets op zijn moederborden, Heet Asus Music Alarm

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
WhiteViper schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:10:
[...]

zie er niet zo snel iets nuttigs bij staan >:)
nee ik ook niet :?
ik wil dus mijn pc uit zetten en dat hij dan op een bepaald moment opstart en een muziekbestand opend ..

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:13:
Asus heeft zoiets op zijn moederborden, Heet Asus Music Alarm
jammer dat ik in mijn laptop geen asus mobo heb :p

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Enige wat je dan nog kan doen is een tijdklok aan je pc hangen die dan de voeding stroom geeft, en je bios zo instellen dat hij automatisch boot... Of je pc 's nachts aan laten staan :)

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Alex) schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:15:
Enige wat je dan nog kan doen is een tijdklok aan je pc hangen die dan de voeding stroom geeft, en je bios zo instellen dat hij automatisch boot... Of je pc 's nachts aan laten staan :)
maar ik wil mijn pc nie snachts aan laten staan ... en die tijdklok is geen programma .. is wel een oplossing inderdaad, maar ben eigelijk op zoek naar een programmatje :D

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:14:
[...]

nee ik ook niet :?
ik wil dus mijn pc uit zetten en dat hij dan op een bepaald moment opstart en een muziekbestand opend ..
Een applicatie kan je pc niet opstarten als die helemaal uit staat.... of draait je hdd enzo op een batterij? Je computer moet daarvoor in slaapstand of standby staan.

Of je moet doen wat Alex) zegt, tijdklok eraan en iets modificeren met je power button. (Of een AT systeem in elkaar flatsen, die slaan automatisch aan als er prik op komt :P).

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 05-06-2007 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
TommyGun schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:17:
[...]

Een applicatie kan je pc niet opstarten als die helemaal uit staat.... of draait je hdd enzo op een batterij? Je computer moet daarvoor in slaapstand of standby staan.

Of je moet doen wat Alex) zegt, tijdklok eraan en iets modificeren met je power button. (Of een AT systeem in elkaar flatsen, die slaan automatisch aan als er prik op komt :P).
in slaapstand zetten is geen probleem, dan kan ik misschien proberen om via taakplanner te werken of werkt dat niet vanuit slaapstand?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theoretisch zou het geen probleem mogen zijn.
Windows MCE is toch ook in staat om je (HT)PC wakker te krijgen en een geprogrammeerde opname te starten?

Tada...: http://www.aquariussoft.com/pc-alarm-clock/

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 05-06-2007 00:22 ]

Testing, one, two ...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
TommeGun: je hoeft niks te modden, is gewoon een instelling die de meeste BIOSsen hebben. "Start on AC power" heet het ongeveer uit mijn hoofd. Andere mogelijkheid is dat je PC zichzelf op kan starten op een bepaald tijdstip, kan je ook instellen in de BIOS.

[ Voor 33% gewijzigd door Rafe op 05-06-2007 00:22 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:14:
[...]
jammer dat ik in mijn laptop geen asus mobo heb :p
Er staat niet in de TS dat je een laptop hebt :9

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:21:
[...]

Er staat niet in de TS dat je een laptop hebt :9
aangepast ;)

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
In je Bios zit een optie om de pc op een bepaald tijdstip op te starten. In weze moet een programma in staat zijn om dat in te stellen. Dat gezegd, het zal ongetwijfeld per bios anders werken en dus heel wat uitzoekwerk zijn voor de ontwikkelaar.

Maw, misschien is het er, misschien ook niet.

Verwijderd

Rafe schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:20:
TommeGun: je hoeft niks te modden, is gewoon een instelling die de meeste BIOSsen hebben. "Start on AC power" heet het ongeveer uit mijn hoofd.
Al heb je dat niet, gewoon een kleine condensator aan de powerbutton connectoren hangen en hij gaat helemaal vanzelf aan.

@TS: Je snapt hopelijk zelf ook wel dat software en uit elkaar een beetje tegenspreken :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 00:23 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:07:
Ik ben op zoek naar een softwarematige wekker.

Hij moet bijvoorbeeld een muziekje starten en de pc aan laten gaan.
Dus als de pc uit staat moet het ook werken.

Heb al op google en search gebruikt maar geen resultaten (ja wel resultaten maar niet wat ik zoek ;))
Er zijn moederboarden die de computer vanuit de BIOS op een bepaald tijdstip kunnen laten opstarten.

Andere oplossing is een timer te hangen aan jouw stopcontact en in de BIOS aan te zetten dat bij een stroom onderbreking de pc boot wanneer er weer spanning op het mobo staat. Winamp gooi je dan bv of in een script of in je startup en stel je daar in dat hij automatisch begint met afspelen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost:

gewoon via de windows taakplanner een mp3tje op laten starten en dan via geavanceerd zeggen dat hij de pc uit slaapstand mag halen voor de taak uit te voeren. Vervolgens de pc op stand-by zetten en voilla hij doet het

thnx iedereen!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:33:
Ik heb het al opgelost:

gewoon via de windows taakplanner een mp3tje op laten starten en dan via geavanceerd zeggen dat hij de pc uit slaapstand mag halen voor de taak uit te voeren. Vervolgens de pc op stand-by zetten en voilla hij doet het

thnx iedereen!
En dát was dus te vinden met de search link die ik gaf ;)

@ Rafe; klopt, maar niet alle mobo's hebben dat. Idem voor timer

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic? Niet hier dus ;)
Daarnaast verwachten we dat je zelf ook een beetje moeite doet met Google en andere zoekmogelijkheden (er zijn er zat) voordat je een topic opent.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.