Toon posts:

pc start niet meer op, zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met een probleem, ik heb een Aopen mx46-533 max mobo met p4 2.4ghz processor.

Hij start niet meer op, krijg ook geen beeld of niks en ook geen piepjes.

Geprobeerd:

cmos reset via jumper, batterij eruit voor een minuut of 10, opstarten met enkel cpu en moederbord, alles wat hierop het forum staat dus al geprobeerd.

Tweedehands moederbord gehaald, exact dezelfde, maar ook hier hetzelfde probleem.

Cpu in ander moederbord geprobeerd en dat werkte perfect.
Andere cpu in 1 van de twee Aopen moederborden, werken allebei niet.

Het zou natuurlijk kunnen dat beide mobo's kapot zijn, maar is dit niet heel erg toevallig???

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 11:57
En je Ram?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Als je CPU, Mem, enz gewoon werkt in een andere type mobo..dan de twee Aopen mx46-533 !!
Wat denk je dan logisch :) ....toeval of 2maal pech? Misschien beide :+

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 05-06-2007 11:00 ]

Tubes....It's what make music music!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44
Met een andere voeding getest?
Gaan er fans aan?

Verwijderd

Topicstarter
andere voeding ook getest, fans gaan allemaal aan

en het lijkt inderdaad alsof ze allebei kapot zijn, maar vind ik toch vreemd. Vandeweek eens gaan kijken voor een nieuw mobo-tje.

Verwijderd

Topicstarter
volgend probleem: ik heb mijn eigen cpu dus getest in een andere computer. Het enige wat ik hiermee gedaan heb is de kast opengemaakt, processor koeler losgehaald en processor gewisseld, na terug wisselen werkt hij niet meer. Ik krijg wel stroom op de harde schijf, floppydrive, en dvd drive (logish, komt rechtstreeks van de voeding), maar de fans gaan niet aan en hij doet verder nix meer. De power on knop kan ik nog wel gebruiken. (dus zou het moederbord toch stroom moeten krijgen)

Voeding is aangeloten op de 20- en 4 pins connector.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, probleem van vorige post is opgelost. Hoe het kwam weet ik niet, maar heb de processor eruit gehaald en terug erin gezet en alles werkte weer.

Bij mijn vriendin thuis hadden ze nog een ouwe amd computer staan die ik zolang kon lenen omdat mijn moederbord(en) dus niet werken.

Na een weekje ongeveer ook hier hetzelfde probleem. Moederbord geeft geen piepjes, fans slaan wel aan, maar ik krijg nul beeld???

Waaraan kan dit nou liggen? Voeding van de AMD is anders als van de pentiums, deze voeding zat gewoon in de pc.

????

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Piekspanning stoomnetwerk??...hang het systeem eens aan een ander stopcontact/groep!
Iets molt telkens je systeem

Tubes....It's what make music music!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:13

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ja lijkt me duidelijk aan je elektriciteitsaansluiting te liggen. Is je stopcontact geaard? En dan ook echt geaard niet dat het stopcontact zelf de aansluiting er voor heeft maar dat die niet is aangesloten.

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vanavond eens proberen als ik tijd heb.

in ieder geval aankomend weekend wederom een ander moederbord halen.

Ik laat eht weten mocht het wel/niet opgelost zijn met een ander stopcontact en moederbord

Verwijderd

ik had vroeger (maandje geleden) ook het zelfde probleem, maar bij mij lag het toen aan de videokaart ( asus 8800GTS 320), ik had toen ook van alles geprobeert maar tervergeefs. later had ik mijn kaartje er uit gehaald en in een andere pic-e slot (p5n32-e sli plus) er in gedaan, toen werkt het weer. maar bij jouw gaat het meer naar de kant van een stroomstoring.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 14:02 ]

Pagina: 1