Van een Line-in een Line-out maken

Pagina: 1
Acties:

• NielsRM
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09-2023
Ik heb een onboard geluidskaart (op een Asus M2NPV-MX) en Windows Vista x64 maar er zijn geen officiele drivers voor dat moederbord voor vista op de asus site. Maar ik wil dus een line ingang, die ik toch nooit gebruik, omzetten naar een line uitgang zodat ik die twee uitgangen (want heb al zoizo een normale uitgang) op mijn mengpaneel kan aansluiten en dus met Virtual DJ kan mixen. Wie kan mij helpen met een oplossing. Ik heb BTW nu ook geen geld dus "Koop een nieuwe geluidskaart!" is ook géén oplossing.

Alvast bedankt,
Niels

Verwijderd

Zal waarschijnlijk niet met software kunnen veranderd worden. Een line-out hangt meestal vast aan een decoder ( bits -> geluid ) en line-in aan een coder ( geluid -> bits ). Hardwarematig lijkt het me dus al onmogelijk. Softwarematig heb ik het ook nog nooit gezien en google levert niks op.

( Trouwens fout forum naar men weten Audio en HiFi lijkt me een betere plaats )

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 23:09 . Reden: extra ]

• NielsRM
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09-2023
Oh, excuus voor het verkeerde forum kiezen... Ik dacht dat het met hardware te maken had.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Lijkt me onmogelijke zaak. Je kan ook van je TV geen camera maken...

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 19:00

Krizzie

Progressive Music \o/

Heb je niet genoeg en 3 line-outs dan? :?

De meeste mobo's van tegenwoordig hebben 5.1 of hoger geluid, waardoor je dus minimaal 3 line outs hebt op je moederbord.

Mijn ASUS K8N-E uit 2004 heeft 7.1 geluid, jouw moederbord is volgens mij nieuwer dus lijkt me stug dat die geen 7.1 geluid heeft. :)

Edit:

In Virtual DJ (en volgens mij ook wel andere programma's) kun je instellen dat je een 4.1 soundkaart gebruikt waardoor front L+R de master wordt en de rear L+R de pre listen. (Of andersom als je dat wil) Dus dan is het gewoon je speakers op de Front line-out en je koptelefoon op de rear line-out en je kunt mixen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Krizzie op 04-06-2007 23:18 ]

Geluidswolk