Ok.. Ik zit een beetje met een soort probleem/vraag. Ik heb vandaag op mijn nieuwe Raptor's Windows opnieuw geinstalleerd. Toch valt de snelheid me een beetje tegen. Ik heb dit gemerkt tijdens het opstarten onder andere. Het balkje van Windows XP komt ruim 10 maal voorbij voordat hij verder gaat met inloggen. Verder had ik verwacht dat games sneller zouden opstarten. Ik speel bijvoorbeeld America's Army, dat duurt nog even lang om op te starten en ik had verwacht dat in game naar windows gaan en terug sneller zou gaan. Nu gaat naar windows inderdaad net iets sneller, maar terug weer niet. Dat duurt even lang (een aantal seconden).
Nu wilde ik het eens wat preciezer weten en ik heb eens wat benchmarks gemaakt. Dat zijn onder andere deze:
2x Raptor X 150 GB SATA in RAID-0:

2x Western Digital Caviar SE16 WD3200KS 320 GB SATA in RAID-0:

1x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB SATA

Ik weet niet, maar ik heb het gevoel dat de accestimes nogal hoog liggen. En ook de snelheden zijn volgens mij niet echt heel hoog. Ook van de andere harde schijven liggen ze nogal hoog, denk ik. Ik weet niet, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het aan mijn ATI drivers ligt. Maar ik zou eigenlijk niet weten waarom..
Hier nog wat meer specifications van mijn pc:
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3 GHz
2x 1GB Crucial Tenth Year Anniversary kit PC5400 CL3
Gigabyte DS4
Sapphire 1900XT 256mb
2x Raptor X SATA II
2x Western Digital Caviar SE16 WD3200KS 320 GB SATA II in RAID-0
2x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB SATAII
2x Maxtor DiamondMax 10 250GB SATAII
Tagan U22-480 Watt
Dit lijkt me de meeste relevante informatie. Is het normaal dat mijn systeem nog redelijk traag is? Een maat van mij heeft totaal andere benchmarks. Zijn systeem is wel vrijwel exact hetzelfde, op de videokaart na. En hij heeft andere hd's. (op de raptors na). Daarvan zijn 7 sata poorten bezet en 2 ide poorten. Daarvan zit er één sata brander bij. Dit is een print screen van hem:

Wat me wel opvalt is dat ik wel (gedownloade) installers supersnel kan installeren. Nouja.. Ik heb het gevoel dat de snelheid op de verkeerde manier wordt gebruikt..
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand er meer van? Help me!
Nu wilde ik het eens wat preciezer weten en ik heb eens wat benchmarks gemaakt. Dat zijn onder andere deze:
2x Raptor X 150 GB SATA in RAID-0:

2x Western Digital Caviar SE16 WD3200KS 320 GB SATA in RAID-0:

1x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB SATA

Ik weet niet, maar ik heb het gevoel dat de accestimes nogal hoog liggen. En ook de snelheden zijn volgens mij niet echt heel hoog. Ook van de andere harde schijven liggen ze nogal hoog, denk ik. Ik weet niet, maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het aan mijn ATI drivers ligt. Maar ik zou eigenlijk niet weten waarom..
Hier nog wat meer specifications van mijn pc:
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3 GHz
2x 1GB Crucial Tenth Year Anniversary kit PC5400 CL3
Gigabyte DS4
Sapphire 1900XT 256mb
2x Raptor X SATA II
2x Western Digital Caviar SE16 WD3200KS 320 GB SATA II in RAID-0
2x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB SATAII
2x Maxtor DiamondMax 10 250GB SATAII
Tagan U22-480 Watt
Dit lijkt me de meeste relevante informatie. Is het normaal dat mijn systeem nog redelijk traag is? Een maat van mij heeft totaal andere benchmarks. Zijn systeem is wel vrijwel exact hetzelfde, op de videokaart na. En hij heeft andere hd's. (op de raptors na). Daarvan zijn 7 sata poorten bezet en 2 ide poorten. Daarvan zit er één sata brander bij. Dit is een print screen van hem:

Wat me wel opvalt is dat ik wel (gedownloade) installers supersnel kan installeren. Nouja.. Ik heb het gevoel dat de snelheid op de verkeerde manier wordt gebruikt..
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand er meer van? Help me!
[ Voor 8% gewijzigd door Steephh op 04-06-2007 23:56 ]
_@/'