Viewsonic VP2030b - Out of range

Pagina: 1
Acties:
  • 1.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Sinds ongeveer een jaar heb ik een Viewsonic VP2030b 20" TFT-scherm. Mooi scherm, bevalt op zich prima, maar heeft een irritant probleempje. Als ik de PC opstart krijg ik soms na het booten de melding op het scherm: "Out of range" In eerste instantie zou je zeggen, prutser stel je resolutie en refresh rate goed in. Echter staan die keurig op 1600x1200@60Hz. Daarbij is het meestal ook verdwenen na een reset van het systeem. Heel soms komt het na een reset nog een keer voor, maar het is nooit blijvend. (na 2 keer resetten krijg ik eigenlijk altijd wel beeld) Het scherm is overigens aangesloten via DVI-D en ik vermoed dat het met een D-Sub kabel niet voorkomt, maar ik offer liever niet mijn scherpe beeld op hoge resoluties op - dan blijf ik toch liever resetten ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Demo

Demo

Topicstarter
Schopje, echt niemand een idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 14:08
Wat is na het booten? Op welk (exacte) moment treedt het op? In Windows zou het aan je drivers kunnen liggen, gewoon opnieuw installeren. Het treedt niet op op een andere pc?
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd :P.

• Demo

Demo

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:19:
Wat is na het booten? Op welk (exacte) moment treedt het op? In Windows zou het aan je drivers kunnen liggen, gewoon opnieuw installeren. Het treedt niet op op een andere pc?
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd :P.
Soms geeft het ding tijdens het booten ook geen beeld (geen POST-scherm, helemaal niks) maar dat is niet direct gelinked aan het 'Out of range' probleem, vaak krijg ik daarna wel gewoon beeld. Het gebeurt ook wel dat ik het POST-scherm en het laadscherm van Windows wel te zien krijg en vervolgens toch die melding. Dat zou op zich natuurlijk duiden op een probleem met Windows/drivers. Echter heb ik de drivers al diverse keren opnieuw geïnstalleerd (ook verschillende versies) en tussendoor ook nog een keer een nieuwe Windows-installatie. Da's zo ongeveer wat ik zelf heb geprobeerd.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 14:08
Je zou het nog eens op een andere pc kunnen proberen. Wat betreft het niet tonen van het POST-scherm: dat gebeurt bij mij ook wel eens (totaal ander TFT scherm ;)). Dat ligt bij mij aan de 'timing' dat je je scherm aanzet. Zit namelijk wat vertraging op dit soort schermen om van instelling te wisselen, waardoor het kan zijn dat je soms niets ziet en soms wel (zo is het bij mij althans).

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Meestal na een koude boot meteen beeld, na een warme boot nooit beeld. Als je de pc echter gewoon laat opstarten dan krijgt je bij je XP inlogscherm uiteindelijk altijd weer beeld, alsof de monitor dan (eindelijk) een signaal krijgt van ga maar aan. Aangesloten met VGA kabel (ipv DVI) heb je dit probleem nooit. Het moet een fout zijn in de hardware van ViewSonic. Erg slecht en hoogst irritant van deze verder perfecte monitor.

• Demo

Demo

Topicstarter
Monitor uitzetten op het moment dat je de reboot start en weer aanzetten als het systeem piept bij het herstarten. Dat is op dit moment mijn workaround. En inderdaad bij het loginscherm springt het ding wel aan, maar mijn systeem blijft nog wel eens hangen in de POST, als ik weer iets lomps heb gedaan met mijn DVD-brander ofzo :P

Pagina: 1