Op donderdag 08 februari 2001 09:25 schreef SirCommieBastard het volgende:
Wat is dit nou voor gezeik, altijd moet iedereen maar kijken naar die kut benchmarks, je kan beter kijken hoe hij draait met de software die jij gebruikt, als hij voor je gevoel goed draaid dan is er toch niks aan de hand.
Ik heb met mijn config(zie sig.) ook een kut score in elke benchmark, sommige benchmarks werken zelfs niet eens, maarin games kicked mijn pc ass, heb wel niet zo'n hoge framerate van 100 fps ofzo, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat het langzaam ging met een fps van tussen de 20 en 40 (soms 60+), ik kan al m'n 3d shooters spelen in 1024*768*32 en dan gaan ze allemaal kick-ass.
Ja maar je kunt met je gevoel niet verschillende systemen vergelijken. Je geeft een vermogen uit aan hardware en dan wil je wel een zo snel mogelijke computer hebben. Het is dan een slechte zaak als een een-of-ander kutblad slechte informatie geeft omdat ze op de loonlijst van Intel staan.
En dan kan je wel zeggen. ach, die benchmarks maken niet zoveel uit. hij gaat al zo snel. ik hoef niet het beste voor m'n geld.
De meeste mensen zijn afhankelijk van die benchmarks om een goede vergelijking te kunnen maken. Dat is trouwens niet echt waar, want de meeste mensen zijn al blij als er een Intel stickertje op staat en geven dan graag 5000 piek weg, als de computer een hele mooie design kast heeft.