Toon posts:

wat ik nou toch lees in de computer idee.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet het, het is niet het beste blad voor de tweakers.
maar bij een compu test bleek.
een PIII-733 met 128mb 100mhz met een 32mb noname vid kaartje sneller te zijn dan een T-bird 900 met 128mb 133Mhz mem en een 32mb savage4 chippie.
ben ik nou gek of klop dit niet helemaal?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Worden die gesponsord door Intel ofzo ? Of hebben ze een vaag DOS benchmarkje gebruikt ?
Of stiekum een Benchmark met alleen SSE instrukties ......

Murphy was an optimist

Verwijderd

3d score maakt een hoop uit. Ik heb zelf ook zo'n gaar SAVAGE4 geval. niet vooruit te branden in tests. Neem test niet te serieus, met een geforce MX er in gaat die 3d score ongeveer 300% vooruit (mijne is 1800, maat van me heeft ongeveer zelfde configuratie met geforce MX en haalt 5600)

[edit] ik wil er maar mee zeggen dat ik met mijn duron 650 die intel 733 met de juiste kaart helemaal wegblaas !!!! hahahahahaha

Verwijderd

Kan best als de componenten van de pentium beter op elkaar afgestemd zijn, geluidskaart en harddisk willen ook nog wel een verschil uitmaken net als het moederbord.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Laat mij raden wat voor chip er op die noname zit:

Geforce 2 mx?
TNT2 Pro/Ultra?

Ja natuurlijk is ie dan sneller dan de AMD (met de savage4)

Heeft geen bal te maken met Intel/AMD

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
er zit een gewone s3 chip (geen savage) op

Verwijderd

Dat kan niet, kaarten van S3 met 32 MB geheugen hebben zowiezo een Savage4 aan boord. Die lui die bij Computer Idee werken, weten waarschijnlijk niet eens hoe een PC er aan de binnenkant uitziet.
't Zou zo kunnnen dat ze een test gedraaid hebben met Photoshop, daar komt zelfs een Celly2 sneller naar voren dan een T-Bird.

Verwijderd

Topicstarter
nee ze gebuikten sysmark, en daar kwam de 900 even snel naar voren als de 733

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Op donderdag 08 februari 2001 00:49 schreef Cugel het volgende:
ik wil er maar mee zeggen dat ik met mijn duron 650 die intel 733 met de juiste kaart helemaal wegblaas !!!! hahahahahaha
Wat ben jij een stomme }:O zeg, no way dat jou 650Mhz duron een 733Mhz p3 weg blaast, hij is zelfs langzamer. Hoe fijn een duron ook is, een 650Mhz budget cpu zal nooit een 733Mhz "highend" cpu verslaan...

Verwijderd

Wat is dit nou voor gezeik, altijd moet iedereen maar kijken naar die kut benchmarks, je kan beter kijken hoe hij draait met de software die jij gebruikt, als hij voor je gevoel goed draaid dan is er toch niks aan de hand.

Ik heb met mijn config(zie sig.) ook een kut score in elke benchmark, sommige benchmarks werken zelfs niet eens, maarin games kicked mijn pc ass, heb wel niet zo'n hoge framerate van 100 fps ofzo, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat het langzaam ging met een fps van tussen de 20 en 40 (soms 60+), ik kan al m'n 3d shooters spelen in 1024*768*32 en dan gaan ze allemaal kick-ass.

Verwijderd

Computeridee is niet echt een betrouwbaar blad en staat vol met dingen zoals: Hoe bouw ik van lego een automatische cd-wisselaar

Computeridee :r

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat het langzaam ging met een fps van tussen de 20 en 40 (soms 60+), ik kan al m'n 3d shooters spelen in 1024*768*32 en dan gaan ze allemaal kick-ass.
Ik denk niet dat je Q3A in 1024x768x32 kunt spelen met je huidige config en het dan kick-ass noemen ;) Maar je hebt wel een beetje gelijk hoor; veel te veel mensen staren zich blind op benchmarks, vooral degenen die niks anders doen dan 3DMark2000 draaien en opscheppen over hun score. Dat is echt triest.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 09:25 schreef SirCommieBastard het volgende:
Wat is dit nou voor gezeik, altijd moet iedereen maar kijken naar die kut benchmarks, je kan beter kijken hoe hij draait met de software die jij gebruikt, als hij voor je gevoel goed draaid dan is er toch niks aan de hand.

Ik heb met mijn config(zie sig.) ook een kut score in elke benchmark, sommige benchmarks werken zelfs niet eens, maarin games kicked mijn pc ass, heb wel niet zo'n hoge framerate van 100 fps ofzo, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat het langzaam ging met een fps van tussen de 20 en 40 (soms 60+), ik kan al m'n 3d shooters spelen in 1024*768*32 en dan gaan ze allemaal kick-ass.
Ja maar je kunt met je gevoel niet verschillende systemen vergelijken. Je geeft een vermogen uit aan hardware en dan wil je wel een zo snel mogelijke computer hebben. Het is dan een slechte zaak als een een-of-ander kutblad slechte informatie geeft omdat ze op de loonlijst van Intel staan.
En dan kan je wel zeggen. ach, die benchmarks maken niet zoveel uit. hij gaat al zo snel. ik hoef niet het beste voor m'n geld.
De meeste mensen zijn afhankelijk van die benchmarks om een goede vergelijking te kunnen maken. Dat is trouwens niet echt waar, want de meeste mensen zijn al blij als er een Intel stickertje op staat en geven dan graag 5000 piek weg, als de computer een hele mooie design kast heeft.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Bij Toms hardware staat ergens een mooie test PII/Celly/TB/Duron, met ik weet niet hoeveel benchmarks. Dan kan je pas zien in welk soort bewerkingen de verschillen zitten.

One of the animals has left its cage today.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat is een 32 mb 'noname kaartje?

Dat ze daar "Asus" niet kennen ofzo daar kan ik ook niks aan doen... Ben echt benieuwd wat dat voor gevallejte is want dit slaat nergens op.. ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Zat laatst weer een knutselbladzijde in de CID he, hoe je een koffertje maakt voor je muis met een oud moederbord

:D :D :D :D :D :D

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
stond laatst ook iets in over harddisks.. zeiden ze dat je beter een 5400rpm schijf kon nemen omdat je het verschil met een 7200rpm toch niet merkt... nu heb ik zelf een 5400rpm schijf en wil ik een 7200rpm kopen omdat die veel sneller schijnt te zijn (volgens vele GoT'ers ;)).. zeggen ze daar doodleuk dat het niks uitmaakt :?

Verwijderd

CID staan daar niet complete pagina's van het boek windows voor dummy's in. Dat blad is gvd@@###!! geschreven voor mensen die nog een 286 thuis hebben staan met 1 mb geheugen een 5.25 floppydrive en een 50 mb harddisk stelletje assholes

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik denk dat het met zowel met videokaarten, als processoren, als harddisken helemaal afhankelijk is van EEN ding...je eigen perceptie.

Ik was vroeger ook ŽstatgeilŽ...kicken op benchmarks...tegenwoordig heb ik zoiets van: 'mijn compu is snel genoeg voor wat ik er mee wil doen, de benchmarks boeien niet' (typische woorden van iemand die een langzame pc heeft, I know... :) )

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Op donderdag 08 februari 2001 09:30 schreef Bendertino het volgende:
Computeridee is niet echt een betrouwbaar blad en staat vol met dingen zoals: Hoe bouw ik van lego een automatische cd-wisselaar

Computeridee :r
Lego = 8-)
Computeridee = idd :r

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 01:16 schreef Ritch het volgende:

[..]

Wat ben jij een stomme }:O zeg, no way dat jou 650Mhz duron een 733Mhz p3 weg blaast, hij is zelfs langzamer. Hoe fijn een duron ook is, een 650Mhz budget cpu zal nooit een 733Mhz "highend" cpu verslaan...
Zeg (melk)boer lees jij ff waar het hier over gaat. Wel degelijk dat ik met een AMD 650 en een geforce mx een hogere 3d score haal dan met een p3 733 en zo'n gare savage4. Sterker nog, pas op een lan een test gedaan maar dan niet met een p3 733 maar met een p3 900 en zelfs die was met mijn (kolere) savage4 niet vooruit te branden. Die kaart is daar gewoon niet goed genoeg voor. Ik heb hem, dus kan het weten

ennnneeee..... 2 melk en een blanke vla graag

Verwijderd

Nog ff wat, jullie kunnen katten op computeridee, er staan ook best leuke dingen in hoor !!
CT! is naar mijn idee de beste, computeridee soms de leukste. En ik vond dat lego-geval juist wel creatief, zag er wel gaaf uit.

(goed,,, laat de kritiek maar komen)
>:)

Verwijderd

die 32mb-kaart zal vast een Stealth3 S540 32mb zijn (een white-label-versie dan)

hadden we op mijn werk ook.... die kaarten zijn best snel! (voor het geld dan....)

misschien een verouderde via 4-in-1pack op dat systeem? (ik zou er niet gek van opkijken dat de CiD vergeten is dat te installeren :P)

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 18:55 schreef Cugel het volgende:
Nog ff wat, jullie kunnen katten op computeridee, er staan ook best leuke dingen in hoor !!
CT! is naar mijn idee de beste, computeridee soms de leukste. En ik vond dat lego-geval juist wel creatief, zag er wel gaaf uit.

(goed,,, laat de kritiek maar komen)
>:)
Werkt dat lego ding dan wel??

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 18:46 schreef Cugel het volgende:

[..]

Zeg (melk)boer lees jij ff waar het hier over gaat. Wel degelijk dat ik met een AMD 650 en een geforce mx een hogere 3d score haal dan met een p3 733 en zo'n gare savage4. Sterker nog, pas op een lan een test gedaan maar dan niet met een p3 733 maar met een p3 900 en zelfs die was met mijn (kolere) savage4 niet vooruit te branden. Die kaart is daar gewoon niet goed genoeg voor. Ik heb hem, dus kan het weten

ennnneeee..... 2 melk en een blanke vla graag
dit is het zelfde als een dual p3 1 GH en een dual athlon 1.53 Tegenover elkaar te zetten en kijken welke beter is ook niet echt eerlijk.

en trouwens om terug te komen op mensen die zeggen dat intel die computer bladen betaalt is natuurlijk onzin die lui hebben gewoon niks te doen en zetten er maar wat in maar ga niet op intel zeiken hierover.

Verwijderd

Ik zeik niet op intel, hebben best spul, beetje duur alleen. Ik zeik op SAVAGE 4 (vooral die van creative, die ik dus heb)Leuk beeld, mooie kleuren maar spellen in resoluties hoger dan 800x600 of in 32 bits kleur zijn niet vooruit te branden. Daarbij worden drivers vanaf begin 2000 door creative al niet meer vernieuwd. En dat is toch kl........ten.

Ik weet trouwens niet of dat legogeval werkt, volgens computeridee wel. De beschrijving om te maken heb ik nog, mis alleen wat lego-onderdelen. Iemand wat over? Kan ik het eens uitproberen.

Verwijderd

als je van die pc bladen lees dan geen cid

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op donderdag 08 februari 2001 01:16 schreef Ritch het volgende:

[..]

Met een Duron ben je op sommige punten gewoon veel sneller dan een P3, dus dat kan best (check maar een paar oude C!T benchmarks)

Specs

Verwijderd

tnx for support Masterdam ;)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
En om dan even de boel duidelijk te krijgen (ik heb het blad ook maar even gekocht) het ging dus om een P3-733 met een 32MB TNT2-Pro vs een TB-900 met een 32MB Savage4.
Gek he dat die TBird nergens meer is ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

LuL koek amd 900 rulez p 3 733 BRAK !!!

Verwijderd

Onder bepaalde omstandigheden kan een P3-733 best sneller zijn dan een T-bird hoor . Ik weet wel dat jullie het niet willen horen , maar het is echt zo .

Afbeeldingslocatie: http://www.anandtech.com/reviews/cpu/intel/celeron/700/image006.gif

Verwijderd

Dat plaatje komt dus niet uit CID , maar van Anand . Nee ik heb geen Intel , maar een Duron en een T-bird .

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
CID is gewoon een ongelooflijk stompzinning blad. Je gaat toch geen AMD t-bird 900 systeem met andere onderdelen zo langzaam maken dat hij trager is dan een PIII733
wat ook vaag is is dat PC-100 ram gaan gebruiken op een processor die (iets) beter loopt met PC-133

BAH :r

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Om toch even wat meer achtergrond te geven bij de test:
De opzet is dat lezers een systeem van max. fl 3000,- wat als zodanig te bestellen is bij een winkel insturen. De CID test deze PC's dan per twee en de 'winnaar' blijft staan tot de volgende ronde.
Er worden 3 scores gegeven: sysmark, 3Dmark en extra's ; deze scores worden geindexeerd en opgeteld.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1