[Vista][Windows 98] File Sharing?

Pagina: 1
Acties:

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Hallo allemaal,

Net een nieuwe computer gekocht voor mijn vader, met vista.

Oude computer had hij ook nog, in een netwerk gehangen. zit 1 router tussen.

Ip vista: 10.0.0.150
Ip windows 98: 10.0.0.151

en router is 10.0.0.138

Beiden hebben toegang tot internet. Beiden kunnen elkaar niet pingen, maar als ik de hostname intyp (ping zolder, of ping slaapkamer ;)) dan weet hij wel welk IP adres er bij die hostname hoort.

Pingen naar zolder.lan [10.0.0.151] met 32 bytes aan gegevens:

Time-out bij opdracht.

Waarom hij ook de postfix .lan erachter plaatst? Maar goed, als pingen al niet werkt, gaat filesharing al helemaal niet lukken. Beiden zitten overigens in de werkgroup WORKGROUP.

Iemand enig idee?

Bedankt!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Kunnen ze beiden wel de router pingen?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Werkt filesharing wel als je in Explorer gewoon het ip adres intikt?

• Mosselmaniac
MeijsteR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:32:
Kunnen ze beiden wel de router pingen?
Ja, en beiden hebben ze beschikking over zijn diensten (ie: internet :))

• Mosselmaniac
Ricardo87 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:32:
Werkt filesharing wel als je in Explorer gewoon het ip adres intikt?
\\10.0.0.151

levert me gewoon (zoals verwacht) een time-out op.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Voor dit soort problemen hebben we Netwerken als subforum.

Lees daar ook even de forum FAQ door om te kijken of je daar iets behulpzaams kan vinden.
Zo kan een firewall al aardig roet in 't eten gooien, ondanks dat je naamresolutie door de DNS van je router wel werkt (vandaar dat .lan achter de naam).

Ik verplaats je topic daarnaartoe :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mosselmaniac
Bedankt :)

Daarbij komt, ik heb op de vista machine geen firewall geactiveerd, en op de windows 98 machine is er ook geen firewall actief...

Iemand hulp?

De pc is voor m'n pa, net zo'n duur ding gekocht, doet ie weer niet wat ie zou moeten doen :( Gaat 't plezier weer weg. bah.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Weet je nu wel zeker dat er geen firewall aan staat in Vista? Die heb je dus expliciet uit gezet?

En wat heb je qua netwerkinstellingen gedaan op Vista en op 98? <-- Staan client en sharing aan? Check natuurlijk hoe dan ook even www.microsoft.com/technet/network/evaluate/vista_fp.mspx etc. FAQ - Netwerken kan misschien ook helpen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mosselmaniac
F_J_K schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:56:
Weet je nu wel zeker dat er geen firewall aan staat in Vista? Die heb je dus expliciet uit gezet?

En wat heb je qua netwerkinstellingen gedaan op Vista en op 98? <-- Staan client en sharing aan? Check natuurlijk hoe dan ook even www.microsoft.com/technet/network/evaluate/vista_fp.mspx etc. FAQ - Netwerken kan misschien ook helpen.
Niet explicit uitgezet, wel expliciet bekeken en er stond dat windows firewall was uitgeschakeld?

Pingen naar servers op het internet lukt wel gewoon, dus firewall is het niet, of is dat een verkeerde conclusie...
En verder ga ik die dingen doorlezen.

Thanks!
Pagina: 1