Toon posts:

SPA3102 Voipbuster

Pagina: 1
Acties:
  • 915 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Help, Dom,Dom,Dom.
Ben al 4 hele dagen bezig om mijn spa3102 in te stellen op voipbuster.com, alle berichten gelezen alle bekende configuraties uitgeprobeert en daarna steeds maar weer resetten want het lukt maar niet.
Het lukt niet om uit te bellen.
Ik heb een normale draadloze Dect telefoon (Siemens Gigaset C250), een SpeedTouch 580 router waar ik geen speciale poorten op heb openstaan, een ADSL Pots splitter, en daarna zit de SPA3102 aangesloten.
Geloof me ik heb echt alles geprobeert. :'( .
Ik kan wel gebeld worden en heb ook nummer herkenning.
Kan iemand met dezelfde provider en SPA3102 mij helpen cq zijn configuratie mailen of hoe dan ook?
Ik wil eventueel ook bellen.

Verwijderd

Kijk even op het forum van www.telecomvergelijker.nl. Hier is genoeg te vinden over het instellen van een Sipura met o.a. Voipbuster ;)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Als je alleen problemen hebt met uitgaand bellen test dan een een analoog vast bedraad toestel (Geen DECT, en geen Dititale bedrade toestellen).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:24:
Kijk even op het forum van www.telecomvergelijker.nl. Hier is genoeg te vinden over het instellen van een Sipura met o.a. Voipbuster ;)
Heb ik uiteraard gedaan maar niets help, daar heb ik ook een komplete configuratie van een oude Sipura afgehaald maar die strookt niet helemaal met de laatste update.
Dus als iemand mij kan helpen graag.

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:47:
Als je alleen problemen hebt met uitgaand bellen test dan een een analoog vast bedraad toestel (Geen DECT, en geen Dititale bedrade toestellen).
Goed idee maar maakt helaas niet uit, ik ben er van overtuigd dat het de config is maar hoop dat ik van iemand de juiste oplossing krijg.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook een SPA3102, met voipbuster, werkend!

Wat wil je weten?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:15

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:20:

Geloof me ik heb echt alles geprobeert. :'( .
Dan zijn we gauw uitgepraat >:)

Toch een poging wagen:

Maar heb je al een stunserver ingesteld, gebeld worden is dat op de kpn lijn of via voipbuster, geeft je sipura aan dat hij "registered is, en kun je een screendump van je huidige configuratie neerzetten.

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 12:42
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:20:

Ik heb een normale draadloze Dect telefoon (Siemens Gigaset C250), een SpeedTouch 580 router waar ik geen speciale poorten op heb openstaan, een ADSL Pots splitter, en daarna zit de SPA3102 aangesloten.
Als ik dit zo lees, heb je de SPA3102 op de POTS/Telefoonuitgang van de splitter staan, en niet op de router?

Ik mag er toch vanuit gaan dat de SPA3102 (en VoIPBuster) via ADSL verbinding willen maken, en niet via een telefoonlijn :? (of zie ik het nu helemaal verkeerd 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
Maarten schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:02:
Ik heb ook een SPA3102, met voipbuster, werkend!

Wat wil je weten?
Is het mogelijk dat jij jou confugiratie naar mij toemailt dan kan ik hem 1 op 1 invullen uiteraard met mijn inloggegevens.
Configuratie is op te slaan door in explorer pagina opslaan als te kiezen en dan naaar mij mailen ik heb firmware 5.1.7 >:) .

Verwijderd

Topicstarter
knakworst schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:03:
[...]

Dan zijn we gauw uitgepraat >:)

Toch een poging wagen:

Maar heb je al een stunserver ingesteld, gebeld worden is dat op de kpn lijn of via voipbuster, geeft je sipura aan dat hij "registered is, en kun je een screendump van je huidige configuratie neerzetten.
Ja de Stunserver staat ingevuld.
En ik word gebeld op de KPN lijn.
Bij Lijn 1 staat registered en bij PSTN lijn niet.
Lijn voltage staat op -52v betekend dat (min)52 volt moet ik de polariteit omdraaien of maak dat niet uit?
Sorry screendump lukt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Actual schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:07:
[...]

Als ik dit zo lees, heb je de SPA3102 op de POTS/Telefoonuitgang van de splitter staan, en niet op de router?

Ik mag er toch vanuit gaan dat de SPA3102 (en VoIPBuster) via ADSL verbinding willen maken, en niet via een telefoonlijn :? (of zie ik het nu helemaal verkeerd 8)7 )
Klopt SPA3102 staat op de POTS/Telefoonuitgang van de splitter en niet op de router?

De SPA3102 regelt toch zelf of die via KPN of ADSL gaat?
Als ik kies voor KPN draai ik een 9 en anders een 0 ik heb ook andere dail plannen geprobeert maar hou het nu even op de makkelijkste.
Dus KPN van muur naar POTS splitter, DSL uitgang naar modem/router en Tel.uitgang naar SPA3102
Er komt naar de SPA3102 een lijn van de POST splitter en er een naar de telefoon + een kabel naar mijn computer en een naar mijn router voor de ADSL verbinding.
Pagina: 1