Toon posts:

[coppermine] foto's toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 928 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
er hallo luitjes.

Ik ben met Coppermine bezig. Een hele tijd geleden heb ik een aantal foto's toegevoegd aan mjin coppermine album.
Nu heb ik nieuwe foto's die ik ernij wil zetten.
Ik heb de foto's op de ftp gezet in dezelfde map als de 'oude' foto's.
Nu doe ik bestandsverzameling tioevoegen en slecteer ik een album plus de foto's.
Ik zie hierbij bog geen thumbnails.
Als ik dan verder ga krijg ik allemaal fouten.
De fout die ik krijg is als volgt:
Niet in staat de verkleinde afbeelding of de afmetingen van de afbeelding aan te passen

//op de server staat alles op chmod 777 ingesteld dus ik weet het even niet meer.
er is in vergelijkig met de vorige keen naar mijn weten niets verrandert.

Graag wat hulp.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat je hier meer kan van slagen hebt.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
mjah daar zal ik straks thuis ook eens wat posten.
Ik dacht hier ook de een en de andere hgeleerde coppermine programeur te vinden ;)
in iedersgeval bedankt voor deze link.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:13:
er hallo luitjes.
Ik heb de foto's op de ftp gezet in dezelfde map als de 'oude' foto's.
Hoi luitje,

Wat ik eruit begrijp heb je die foto's gewoon ge-upload via je FTP-programma en dus niet via Coppermine? Als dat zo is, komt het denk ik daardoor dat het niet goed gaat. Omdat ik denk dat Coppermine automatisch thumbnails genereert als je de foto's uploadt. Althans, zo schrijf ik foto-uploaders.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Persoonlijk vind ik een betere manier om dat te checken als je de images opvraagt. Gewoon een check of de thumb bestaat, bestaat ie niet? dan maak je hem direct. Weet je zeker dat het goed gaat en voorkom je problemen zoals nu.

TS: heb je al contact opgenomen met coppermine?

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53

skate master

Autodesk Educator Expert

Gebruik zelf ook coppermine en moet zeggen het werkt goed.
Maar wat jij gedaan hebt dat kan niet, tenminste het is mij ook nog nooit gelukt met de door
jou genoemde fouten als gevolg.
Heb je eenmaal een map met daarin foto's, en die zijn via de batch optie toegevoegd dan kun je
niet zomaar dmv je ftp foto's bij in de map zetten.
Je kunt dan een aantal dingen doen:

1: Via coppermine de afbeeldingen uploaden naar de map.
Dit is te doen zolang je niet te veel afbeeldingen wilt uploaden.
2: Via coppermine de huidige foto's verwijderen, en daarmee dus ook de eventueele commentaren.
Vervolgens de oude foto's + de nieuwe foto's uploaden dmv FTP en vervolgens met de batch opdracht in coppermine weer toevoegen aan je album
3: Maak in je album map een nieuwe lege map aan waarin je de nieuwe foto's zet.
Vervolgens kun je dan dmv de batch opdracht deze foto's bij in je huidige album plaatsen.
Immers coppermine leest niet de directory direct uit, maar leest het pad naar de afbeelding uit de database.
Dus voor 1 album kun je gerust meerder directory's met foto's hebben zonder dat de gebruiker hier wat van ziet.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

volgens mij is dit third party software, dus in galop naar het reeds geposte coppermine forum, luitje.

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.