Ik ben dus van plan om over een maandje een download PC te gaan bouwen aangezien mijn huidige systeem te veel stroom verbruikt als deze dag en nacht aan staat.
Het systeem gaat dus 24x7 draaien met een zo'n laag mogelijk stroom verbruik. Het is niet uitgesloten dat het systeem na onbepaalde tijd weer verkocht wordt dus ga ik niet voor een mobile cpu oplossing. Tevens wil ik het systeem zo stil mogelijk krijgen.
Tot zover heb ik:
Kast: Asus T3-P5G965 (S775, i965G, PCI-e, Zilver) € 129,26
http://www.asus.com/produ...del=1154&l1=1&l2=2&l3=407
1 van de moeilijkste onderdelen om te kiezen maar volgens mij is dit een behoorlijke stille kast
met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Helaas heb ik nog nergens een goede review of gebruikers ervaring kunnen vinden. Wellicht dat er nog een betere oplossing mogelijk is
Processor : Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.8GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed) € 104,87
Een redelijk snelle processor die weining stroom verbruikt en wanneer er niks gedownload wordt terugschakelt naar een lagere snelheid en dan nog minder stroom verbruikt.
Geheugen: 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) € 95,64
1GB geheugen was natuurlijk genoeg geweest maar aangezien de kans bestaat dat deze configuratie bv naar 6 maanden al weer verkocht kan worden toch maar voor 2 Gb gekozen.
Hardeschijf: Zet ik over uit mijn huidige systeem. 500 Gb
Grafische kaart: On board
DVD-brander/speler: Samsung SH-S183A 18x (Dual-layer, SATA, Zwart) € 25,75
Monitor: Gebruik mijn huidige scherm
Muis& toetsenbord: gebruik mijn huidge muis en toetsenbord via sitecom switch box
Wat vinden jullie ervan?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Het systeem gaat dus 24x7 draaien met een zo'n laag mogelijk stroom verbruik. Het is niet uitgesloten dat het systeem na onbepaalde tijd weer verkocht wordt dus ga ik niet voor een mobile cpu oplossing. Tevens wil ik het systeem zo stil mogelijk krijgen.
Tot zover heb ik:
Kast: Asus T3-P5G965 (S775, i965G, PCI-e, Zilver) € 129,26
http://www.asus.com/produ...del=1154&l1=1&l2=2&l3=407
1 van de moeilijkste onderdelen om te kiezen maar volgens mij is dit een behoorlijke stille kast
met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Helaas heb ik nog nergens een goede review of gebruikers ervaring kunnen vinden. Wellicht dat er nog een betere oplossing mogelijk is
Processor : Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.8GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed) € 104,87
Een redelijk snelle processor die weining stroom verbruikt en wanneer er niks gedownload wordt terugschakelt naar een lagere snelheid en dan nog minder stroom verbruikt.
Geheugen: 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G) € 95,64
1GB geheugen was natuurlijk genoeg geweest maar aangezien de kans bestaat dat deze configuratie bv naar 6 maanden al weer verkocht kan worden toch maar voor 2 Gb gekozen.
Hardeschijf: Zet ik over uit mijn huidige systeem. 500 Gb
Grafische kaart: On board
DVD-brander/speler: Samsung SH-S183A 18x (Dual-layer, SATA, Zwart) € 25,75
Monitor: Gebruik mijn huidige scherm
Muis& toetsenbord: gebruik mijn huidge muis en toetsenbord via sitecom switch box
Wat vinden jullie ervan?
Alvast bedankt voor jullie hulp