Toon posts:

[XP] laptop start niet zonder AC aangesloten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows xp sp 1 opnieuw geinstalleerd om mijn laptop: Compaq Presario 900.
Ik heb nu alleen het probleem dat de laptop alleen aan wil gaan als de stekker in het stopcontact zit. Dit terwijl de accu helemaal vol is. Moet ik ergens in windows een instelling veranderen zodat de laptop gebruik gaat maken van de accu?

Alvast bedankt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee. Standaard zou het gewoon goed moeten zijn. Het zou eerder een BIOS instelling zijn dan iets van Windows, al lijkt zelfs dat me sterk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ie niet eens aan gaat heeft dat niets met windows te maken. Je zit namelijk nog ver voordat windows iets doet.

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
De accu kan ook versleten zijn. Heb ik ook al eens gehad. Dan valt de accuspanning meteen weg bij het aanzetten.

[ Voor 32% gewijzigd door RHochstenbach op 04-06-2007 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
BIOS instelling is het volgens mij ook niet. Zie nergens iets over de accu staan. Ook zou het wel erg toevallig zijn als de accu precies op het moment kapot gaat dat windows xp opnieuw geinstalleerd wordt.

• DrDirk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Ik zou je accu even kalibreren, meestal wil de mijne ook niet meer aan (helemaal opnieuw opstarten dus) als ie nog bv. 30% vol is.
Vanuit standby gaat het dan wel goed.
Kalibreren doe ik zonder xp op te starten, je kunt de HDD even verwijderen zodat ie niet op wil starten, hier krijg je dan een zwart scherm met tekst NO BOOT DISK FOUND ofzo.
Dan laad je hem helemaal vol tot het lampje op je laptop groen is, de accu is dan vol.
Dan verwijder je de stroom stekker, hij gaat dan over op accu stroom en je wacht net zo lang tot ie gewoon uitgaat, dat is je nulpunt zeg maar, dan laad je hem weer helemaal vol en laat je hem weer helemaal leeglopen(zonder stroom dus), dan weer helemaal vol.
In de tussentijd de accu wel laten afkoelen want hij wordt warm.Gewoon voelen hoe warm ie is.
Als ie vol is doe je stroom eraf en plaats je de HDD terug, nu zou ie redelijk goed geijkt zijn.
Nu kun je testen met XP of de aanwijzing redelijk klopt met de werkelijkheid.
Gaat ie bv. snel leeg bij 50 % ofzo, dan is je accu stuk, die 50% kan bv, ook 30% zijn.hangt er van af hoeveel cellen er slecht zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfixes waren vandaag in de aanbieding ;) even een iets duidelijker omschrijving neergezet voor je.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1