[WIN2K3] Login script werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-02 14:25
Ik zit met een heel vervelend probleem. Mijn inlogscript doet het namelijk niet. Mijn script maakt 3 netwerkschijven aan, namelijk W, Y en Z.

Ik heb 3 users in mijn AD staan. In het profiel van deze users verwijs ik netjes naar het script (\\servernaam\NETLOGIN\login.bat).

Ik heb rechten ingesteld op het bestand zelf. In principe zou iedereen het mogen runnen. Wanneer ik inlog op het domein wordt het script helemaal niet geladen.

Het vreemde is als ik het script handmatig run dat de netwerkschijven netjes worden aangemaakt en bij het opnieuw opstarten wordt het script WEL gerunned! En dit is bij iedere user zo. Pas als ik het script 1x handmatig heb aangeroepen dan werkt het. 8)7

Nu heb ik al allerlei dingen geprobeerd, zoals een andere script, spelen met rechten, nieuwe users. Maar niks mag baten. Ik ben hier al 2 dagen mee aan het stoeien in de veronderstelling dat ik het zelf wel opgelost krijg, niet dus.

Iemand hier die hetzelfde heeft meegemaakt?

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30

alm

Je moet bij de instelling voor het logon-script in het profiel alleen de naam van het script-bestand opnemen en niet de locatie. Bovendien is de share op de server NETLOGON en niet NETLOGIN, maar als je dus alleen login.bat opgeeft dan moet het werken.

[ Voor 26% gewijzigd door alm op 04-06-2007 21:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je voert het script in bij de eigenschappen van een gebruiker? Waarom niet via Active Directory group policies? Blader bij het instellen daarvan naar het script, zodat je zeker weet dat het goede pad er staat.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Pas even je GPO aan op de volgende plek:

User Configuration - Administrative Templates - System - Scripts
Run logon scripts synchronously : Enabled.

Ik kwam er bij mij achter dat als deze op Not Configured of Disabled staat dat het script voortijdig beeindigd kan worden of zelfs helemaal niet gedraaid.

Nog extra ter info:

Stel dat je gebruik maakt van opstartscripts op computer niveau is het ook handig om een aantal zaken aan te passen:

Computer Configuration - Administrative Templates - System - Scripts
  • Run logon scripts synchronously : Enabled
  • Run startup scripts asynchronously : Disabled
Computer Configuration - Administrative Templates - System - Logon
  • Always wait for the network at computer startup and logon: Enabled
EDIT: had eroverheen gelezen dat je het script aanroepte vanuit de user zelf. Dan zou bovenstaand stukje niet van toepassing zijn.

Je hebt het daar over locatie: \\servernaam\NETLOGIN\login.bat
Moet dat niet zijn: \\servernaam\NETLOGON\login.bat of was het puur ter voorbeeld?

[ Voor 15% gewijzigd door WaSteiL op 05-06-2007 11:11 ]

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30

alm

WaSteiL schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:08:
Je hebt het daar over locatie: \\servernaam\NETLOGIN\login.bat
Moet dat niet zijn: \\servernaam\NETLOGON\login.bat of was het puur ter voorbeeld?
Dat had ik ook al gezegd hoor. ;)

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
alm schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:53:
[...]

Dat had ik ook al gezegd hoor. ;)
Ik was gisteren duidelijk niet zo goed in lezen. :X
Pagina: 1