Mijn huidige configuratie heb ik zelf samengesteld en werkt sinds 5 maanden goed en stabiel.
Overigens zeer content over de prestaties.
Mijn configuratie:
intel E6600 2.4 ghz
MSI P965 platinium
4 *1gig ram Geil DDR2 800mhz PC2 6400
2x WD caviar 250 GB 7200 RPM 16MB
geforce 8800GTX
PSU: zalman 600W
Het probleem zit hem bij de harde schijven.
Ik gebruik 1 harde schijf voor het besturingssysteem (dualboot tussen XP en vista) en programma's.
De andere harde schijf wordt puur gebruikt voor data opslag.
Enkele dagen geleden crashte mijn PC bij normaal desktop gebruik, een harde reset was noodzakelijk.
De PC liep gewoon vast, muziek wat aan het spelen was (wat van de dataschijf kwam) bleef hangen.
Bij het opnieuw booten geraakte de PC niet door de POST, na enkele keren proberen geraakte hij er wel door, en kreeg ik de melding dat er een schijffout was. Toegang tot de bios was onmogelijk, als ik op DEL drukte, stopte de post en gebeurde er niets meer..
Mijn eerste gedacht was dat er een schijf kapot was, maar ik kon dat niet checken in de bios .
Toen heb ik de dataschijf losgekoppeld, en de PC bootte normaal.
Als ik de dataschijf op een andere SATA poort steek op het moederbord, dan boot de PC wel normaal, en werkt deze schijf perfect.
Natuurlijk heb ik erna geprobeerd de dataschijf weer op zijn originele SATA poort te steken, maar dan zit ik met hetzelfde probleem.
Wat ik al gedaan heb:
Contact opgenomen met MSI voor het moederbord; maar helaas nog altijd geen antwoord
gechecked als drivers van moederbord up to date zijn
default settings geladen in bios
harde schijven gecontroleerd vanuit windows
Geen van bovenstaande acties verhelpt het probleem.
Iemand enige suggestie en/of gelijkaardige ervaring?
Overigens zeer content over de prestaties.
Mijn configuratie:
intel E6600 2.4 ghz
MSI P965 platinium
4 *1gig ram Geil DDR2 800mhz PC2 6400
2x WD caviar 250 GB 7200 RPM 16MB
geforce 8800GTX
PSU: zalman 600W
Het probleem zit hem bij de harde schijven.
Ik gebruik 1 harde schijf voor het besturingssysteem (dualboot tussen XP en vista) en programma's.
De andere harde schijf wordt puur gebruikt voor data opslag.
Enkele dagen geleden crashte mijn PC bij normaal desktop gebruik, een harde reset was noodzakelijk.
De PC liep gewoon vast, muziek wat aan het spelen was (wat van de dataschijf kwam) bleef hangen.
Bij het opnieuw booten geraakte de PC niet door de POST, na enkele keren proberen geraakte hij er wel door, en kreeg ik de melding dat er een schijffout was. Toegang tot de bios was onmogelijk, als ik op DEL drukte, stopte de post en gebeurde er niets meer..
Mijn eerste gedacht was dat er een schijf kapot was, maar ik kon dat niet checken in de bios .
Toen heb ik de dataschijf losgekoppeld, en de PC bootte normaal.
Als ik de dataschijf op een andere SATA poort steek op het moederbord, dan boot de PC wel normaal, en werkt deze schijf perfect.
Natuurlijk heb ik erna geprobeerd de dataschijf weer op zijn originele SATA poort te steken, maar dan zit ik met hetzelfde probleem.
Wat ik al gedaan heb:
Contact opgenomen met MSI voor het moederbord; maar helaas nog altijd geen antwoord
gechecked als drivers van moederbord up to date zijn
default settings geladen in bios
harde schijven gecontroleerd vanuit windows
Geen van bovenstaande acties verhelpt het probleem.
Iemand enige suggestie en/of gelijkaardige ervaring?