CD iso op een USB stick branden

Pagina: 1
Acties:
  • 661 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon hier en via google niet vinden of en zoja hoe je een cd iso op een usb stick kunt branden. Alle sites gaan er alleen maar over om de usb stick ipv een floppy te gebruiken.
Ik dacht ook ooit ergens gelezen te hebben dat NERO het kan, maar in mijn versie 7 kan ik het nergens vinden...
Ik heb namelijk geen lege cds meer en heb een ISO van Windows XP64 bit die ik wil installeren. Mijn BIOS (ASUS P5 moederborD) ondersteund het booten van usb sticks, dus dat zal het probleem niet zijn.
Ik kan dus nergens vinden met welk programma je een (bootable) cd ISO op een usb stick kunt zetten. :|
Alle hulp is welkom! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat heeft dit met Windows als OS te maken, verder dan dat je dat wil installeren? :)

Wil je de volgende keer opletten wáár je je vraag stelt?
Ik verplaats je topic naar Client Software Algemeen .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 18:36
Kan je niet gewoon die iso uitpakken op die usb stick en dan booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Laatst online: 16-05 08:34
Bl44tschaap schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:18:
Kan je niet gewoon die iso uitpakken op die usb stick en dan booten?
Nee, dan mis je nog een bootsector... o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
tja... aan de ene kant basiskennis van de basisschool.
Gewoon je pendrive bootable maken (HP heeft daar bv een hele leuke tool voor) en de setup-bestanden op de pendrive pleuren. Of gewoon vanaf je HDD de setup starten.

De topictitel vond ik alleen wel heel interessant daar ik wel nog steeds op zoek ben naar een methode om mijn xboxhdm iso van pendrive of hdd op starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de site die je zegt heb ik ook gekeken maar daar kom ik niet uit, daar hebben ze het alleen over de floppy images wat ik in m'n startpost al aanhaalde, daar moet je zelf ook nog allerlei commando's geven, ik hoop eigenlijk dat er een programma is waarmee je gewoon naar een USB stick als het waren kan branden. Om deze iso op een cd te zetten ga je immers ook niet zelf nog handmatige dingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-03 12:43
Als je DS Linux neemt, staat hier een pagina met info voor het op usbstick zetten van linux:
http://www.damnsmalllinux...ling_to_a_USB_Flash_Drive

(gebaseerd op Debian)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien begrijp je me verkeerd, ik wil geen Windows Live cd maken, maar gewoon een ISO op cd branden en toevallig is dit een ISO van Windows XP 64bit. Hiermee wil ik dus ook kunnen booten, zodat ik Windows vanaf m'n USB stick kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-03 12:43
Kijk hier eens naar:
http://kurtsh.spaces.live...DA410C7F7E038D!1665.entry
USBStick klaar maken, bestanden uit de iso kopieren, en klaar moet het wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet om het één of ander, maar Vista's PE setup is een 32bits omgeving mét USB storage support.

De textmode setup van XP/2003 heeft geen USB support.

Daar ben je compleet afhankelijk van de BIOS implementatie voor USB devices of deze een drive kunnen emuleren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Laatst online: 01-08-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:12:
Misschien begrijp je me verkeerd, ik wil geen Windows Live cd maken, maar gewoon een ISO op cd branden en toevallig is dit een ISO van Windows XP 64bit. Hiermee wil ik dus ook kunnen booten, zodat ik Windows vanaf m'n USB stick kan installeren.
Ik denk dat jij iedereen juist verkeerd begrijpt.
Bovendien begrijp je jezelf niet eens.

Eerst heb je het over een ISO branden op een USB stick, terwijl dat uiteraard helemaal niet gaat lukken. Branden doe je op een CD en niet op een USB Stick.
Maar iedereen snapt wat je bedoelt en het juiste antwoord is meermaals gegeven.

Dan begin je nu over dat je helemaal geen Live CD wil maken, is dat relevant? Niemand heeft het over een Live CD 8)7

Dan zeg je nu nog doodleuk dat je een ISO op CD wil branden, wat is dan het probleem? :O

Aangezien je duidelijk heel erg in de war bent zal ik maar even zeggen wat je wil.
Wat jij wil is de setup van Windows starten vanaf een USB stick i.p.v. een CD.

Wat je hiervoor moet doen is een USB stick bootable maken en de setup bestanden van windows (\i386 map) naar de USB stick kopieeren.

Dan opstarten vanaf de USB stick en de installatie starten.
Pagina: 1