[XP] Gaat D: partitie scannen na laadscherm.

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Mijn Windows XP Home SP2 gaat na het laad scherm (dus de balk met blauwe blokjes onder het Windows logo). Ik krijg een melding dat de partitie D: word gescand. En dat ik dit binnen 10 seconde kan annuleren door op een toets te drukken.
(D is mijn documenten partitie met 'documents & settings etc. maar mijn boot partitie is de C partitie)
Goed als ik deze scan laat gaan dan scand hij dus de D partitie (duurt denk 20 seconden) scand hij nog wat en start compleet op nieuw op. Soms begint dit verhaal van voor af aan een andere keer start hij wel gewoon op. In windows is er verder niets aan de hand.
Ik had zelf het vermoede dat m'n Harde schrijf aan het sterven is maar gezien ik een Dell machine heb is het niet bekend wat voor hardeschrijf (160GB in een Dell Dimension 8400) er in zit (ik vermoed Seagate maar seatools zijn tests falen vast).
Verder heb ik al een systeem herstel gedaan naar een datum voor dit probleem maar dit mocht niet baten.

iemand suggestie's?

ik ga overigens zo de Dell site na spitten of er niet wat te vinden is voor m'n HD

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Meestal gebeurt dat als er onjuist is afgesloten. Controleer in ieder geval je HDD met het merk-specifieke testprogramma, daarmee komt ieder probleem op zich wel aan het licht.
je kunt een tool als Everest gebruiken om erachter te komen welke HDD je hebt, maar zelfs in Windows staat dit al vaak aangegeven in apparaatbeheer, bij de eigenschappen van je schijf.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
inmiddels gekeken en het is inderdaad een Seagate harde schrijf (een 7200.7). Het probleem is nogsteeds dat seatools er niets mee aan kan.

Het probleem is overigens wel ontstaan nadat de computer een keer vastgelopen was en alleen door een harde reset weer gangbaar was te krijgen.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoezo kan Seatools er niets mee dan? Het programma is notabene bedoeld voor die schijven.
Wat je sowieso eens moet doen is in windows een foutcontrole doen om het bestandssysteem op de schijf te checken.

🖥️ | 🚗

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Als je in windows handmatig de scan aanzet zal hij waarschijnlijk bij opstarten niet meer gaan proberen te scannen.
Dan heb je dat probleem in elkgeval niet meer.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
MadMarky schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:07:
Hoezo kan Seatools er niets mee dan? Het programma is notabene bedoeld voor die schijven.
Wat je sowieso eens moet doen is in windows een foutcontrole doen om het bestandssysteem op de schijf te checken.
ik krijg onder Drive status als ik een test doe (bijvoorbeeld short DST) na een tijdje te zien (20 sec oid)
Short DST - Fail in 't rood!

fout controle zal ik binnen kort even draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 04-06-2007 21:19 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, bij de snelle test FAIL zegt toch al genoeg? Je schijf is stervende. Lijkt mij al duidelijk. Je kan een lange test doen om het zeker te weten.

Commandline FTW

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
hier staat een procedure om scandisk uit te schakelen.

ik weet echter niet of dat de bedoeling is, als je van die fouten krijgt.
Ik zou de HD appart leggen, en niet meer gebruiken tot dat je weet wat het probleem is.
Mischien is de ATA kabel een beetje los okmen te liggen.
Als je een andere HD hebt, maak onmiddelijk een backup, of brand de belangrijkste dingen op DVD.

Ik heb ook al HD-problemen gehad; meestal begint het met een een bad cluster, of een simpele file error. Ik heb die Hd nu volledig gebackuped, en nu staat ie in een oudere computer. Het bewijst dat je nog niet meteen schrik hoefd te hebben, maar beter wel voorzorgmaatregelen kunt nemen.

Echt pech heb je pas, als je een dag op je computer werkt, en deze bevriest plotseling, en het blijkt dat je HD op geen enkele manier nog normaal herkent, en dus gebruikt kan worden. (In de bios saan dan letters ipv cijfers bij de groote, ofwel varieert hij tussen de 5 en 500000 MB -.- )

Ik heb ook ooit een bijzonder raar probleem gehad. Mijn HD-controller bevatte een fout, waardoor alles op de HDA fout werd gelezen en fout werd weggeschreven. Ik had hier geen benul van totdat ik de hd in een andere computer installeerde. mischien dus de hd ook eens proberen in een andere computer

http://www.softfocus.be/

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

GoldenSample schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:17:
[...]

ik krijg onder Drive status als ik een test doe (bijvoorbeeld short DST) na een tijdje te zien (20 sec oid)
Short DST - Fail in 't rood!

fout controle zal ik binnen kort even draaien.
Hoeveel duidelijker moet die test uitslag nog worden dan? :P

Maak een backup van de bestanden die erop staan en ga garantie claimen (indien de schijf nog onder garantie valt).

🖥️ | 🚗

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
backups zijn gemaakt (had ik overigens al) en een nieuwe HD is besteld, hoop dat hij het nog een paar dagen uit houd, zou ook leuk zijn als ik de wat minder belangrijke zaken kon blijven houden.

Houd jullie nog even op de hoogte

Pagina: 1