Ik ben mij aan het orienteren geweest op een smartphone, en heb inmiddels min of meer besloten om een Blackberry aan te gaan schaffen, vanwege de email functionaliteit.
Ik zit te twijfelen tussen de Blackberry 8707 en de 8800.
Voordelen 8707:
- UMTS
Nadelen 8707:
- Geen xscale cpu (traag?)
- Formaat
- Geluidskwaliteit bellen(?)
Voordelen 8800:
- snel dvm 312mhz xscale cpu
- Smaller en platter dan de 8707
Nadelen 8800:
- Geen UMTS, alleen GPRS
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 8707 en/of de 8800 die mij wat ervaringen kunnen delen? De search laat niet zoveel zien op het gebied van deze modellen. Met name de snelheid van de 8707. Is het een kwestie dat dit model echt traag werkt, of is het meer dat andere modellen veel sneller zijn?
Hoewel de emailfunctionaliteit dmv BIS de voornaamste toepassing wordt (naast bellen), wil ik er ook mobiel mee internetten. Als ik voor de 8800 ga, ga ik het gebrek aan UMTS dan erg missen?
Ik lees links en rechts wat op een aanmerkingen over de geluidskwaliteit van de 8707. Is het zo erg als sommige mensen doen geloven, of valt het wel mee?
Als iemand eventueel nog interessante alternatieven heeft mbt bv windows mobile smartphones met UMTS en een oplossing voor push email, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
Ik zit te twijfelen tussen de Blackberry 8707 en de 8800.
Voordelen 8707:
- UMTS
Nadelen 8707:
- Geen xscale cpu (traag?)
- Formaat
- Geluidskwaliteit bellen(?)
Voordelen 8800:
- snel dvm 312mhz xscale cpu
- Smaller en platter dan de 8707
Nadelen 8800:
- Geen UMTS, alleen GPRS
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 8707 en/of de 8800 die mij wat ervaringen kunnen delen? De search laat niet zoveel zien op het gebied van deze modellen. Met name de snelheid van de 8707. Is het een kwestie dat dit model echt traag werkt, of is het meer dat andere modellen veel sneller zijn?
Hoewel de emailfunctionaliteit dmv BIS de voornaamste toepassing wordt (naast bellen), wil ik er ook mobiel mee internetten. Als ik voor de 8800 ga, ga ik het gebrek aan UMTS dan erg missen?
Ik lees links en rechts wat op een aanmerkingen over de geluidskwaliteit van de 8707. Is het zo erg als sommige mensen doen geloven, of valt het wel mee?
Als iemand eventueel nog interessante alternatieven heeft mbt bv windows mobile smartphones met UMTS en een oplossing voor push email, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs