Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Situatie is als volgt:

Mijn vriendin zit op dit moment 80-100% in de WAO. Zij krijgt vanuit het UWV dus een wao-uitkering. Daarnaast ontvangt ze via de PGGM een soort aanvulling (iets van pensioen o.i.d.).
Nu verwachten we dat ze binnenkort deels word goedgekeurd en dan 45-55% in de wao blijft.
In dit geval zal ze er een WW-uitkering bij aan moeten vragen. De PGGM-uitkering die ze dan eventueel ook nog krijgt word afgetrokken van de WW.

Nu vraag ik me een aantal dingen af:

De PGGM-uitkering kan worden stopgezet zodat dit dan niet van de WW word afgetrokken en ze volledige WW krijgt. Kan het UWV haar 'verplichten' om van de PGGM-uitkering gebruik van te maken?

Inmiddels is mijn vriendin 2 jaar in de wao en wil haar werkgever haar ontslaan (dit is weer een ander verhaal) nu krijgt ze van de werkgever een x-bedrag als ze accoord gaat met het ontslag. Dit bedrag heeft naar ik aanneem geen gevolgen voor haar WAO (nu nog 80-100%). Kan het UWV hier over een paar maanden nog 'aanspraak' op maken als zij tzt na een herkeuring een WW aanvraagt?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Die aanvulling zal wel komen vanuit een WAO-gat verzekering en die kun je natuurlijk niet stopzetten. Pensioen is voor >65-jarigen en naar ik aanneem is je vriendin dat niet.

De WG kan haar in principe ontslaan na die twee jaar. Daar is geen ontslagvergunning voor nodig noch is bezwaar maken nodig. Wel vreemd dat de WG haar geld aanbiedt als ze akkoord gaat.

Theoretisch kan het UVW de ww-uitkering weigeren. Ze is nl. vrijwillig werkloos omdat ze had kunnen, zelfs moeten, blijven als ze niet akkoord gegaan was met het ontslag.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 04-06-2007 18:08 ]

ARME AOW’er

• ManiacsHouse
  • Nu online
Guardian Angel schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:02:
1. Die aanvulling zal wel komen vanuit een WAO-gat verzekering en die kun je natuurlijk niet stopzetten.

2. De WG kan haar in principe onstaan na die twee jaar. Daar is geen ontslagvergunning voor nodig noch is bezwaar maken nodig. Wel vreemd dat de WG haar geld aanbiedt als ze akkoord gaat.

3. Theoretisch kan het UVW de ww-uitkering weigeren. Ze is nl. vrijwillig werkloos omdat ze had kunnen, zelfs moeten, blijven als ze niet akkoord gegaan was met het ontslag.
1. Dit moeten we nog even uitzoeken. Volgens de PGGM kan ze het altijd stopzetten... Maar dat is dus even goed nakijken.

2. Hier is een hoop getouwtrek over geweest. Ze willen blijkbaar graag van haar af. Alleen zitten ze met een probleem denk ik wbt reintegratie. Die verplichting hebben ze niet nagekomen denk ik.

3. Ze heeft inmiddels een deel WW gehad, omdat de wg geen loonverplichting meer heeft. Van januari tot heden heeft ze deel WW deel WAO gekregen. Ze hadden haar namelijk in december 2006 als 45-55% gekeurd. In beroep gegaan en gewonnen. Zou een beetje erg raar worden als ze nu ineens zeggen dat ze geen WW meer krijgt. Maar dit is en blijft tricky.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Naar je kunt aannemen is de ww-uitkering onterecht betaald, immers ze is nog steeds 80-100% arbeidsongeschikt door het bezwaarschrift en de uitspraak hierop. Waarschijnlijk zal het UVW het e.e.a. gaan corrigeren en met elkaar verrekenen.

De mogelijk komende WW-uitkering kunnen ze, volgens mij dan, nog steeds weigeren zoals ik eerder al zei maar of ze dit doen, ik zou het niet weten want misschien heeft het akkoord met het ontslag en andere zaken elkaar gekruist en is het over het hoofd gezien.

ARME AOW’er

• ManiacsHouse
  • Nu online
Guardian Angel schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:15:
Naar je kunt aannemen is de ww-uitkering onterecht betaald, immers ze is nog steeds 80-100% arbeidsongeschikt door het bezwaarschrift en de uitspraak hierop. Waarschijnlijk zal het UVW het e.e.a. gaan corrigeren en met elkaar verrekenen.

De mogelijk komende WW-uitkering kunnen ze, volgens mij dan, nog steeds weigeren zoals ik eerder al zei maar of ze dit doen, ik zou het niet weten want misschien heeft het akkoord met het ontslag en andere zaken elkaar gekruist en is het over het hoofd gezien.
Klopt als een bus. Daarom zitten we ook met een dillema.
In beide opties die de werkgever nu geeft willen ze geen garantie geven over eventueel inkomen van mijn vriendin.

Maar even de 2 opties die ze geven
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~hendrixje@kpnplanet.nl/1.gif
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~hendrixje@kpnplanet.nl/2.gif

Haar advocaat zegt doodleuk dat 'gezien de eerder toegewezen WW-uitkering zien wij geen problemen dat u in het vervolg een WW-uitkering word geweigerd. Maar dat kunnen wij u niet garanderen". Iets waar ik het dus helemaal niet mee eens ben.