draadloos netwerk naar wired netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Graag wil ik een bedrade netwerkprinter inpassen in een bestaand wireless netwerk. Nu is mij na het zoeken nog steeds niet helemaal duidelijk wat ik aan moet schaffen voor het '?'. Een wireless AP in brigde mode? Of nog wat anders?

Ter verduidelijking een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img168.imagevenue.com/loc431/th_71240_draadloos-bedraad_122_431lo.JPG

Ik hoop dat jullie mij uit de verwarring kunnen halen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Idd AP in bridge mode. Wel nagaan of die AP ook als client kan werken, niet alle AP's kunnen dat.

• bartbh
  • Niet online
Heb je misschien zo een lijstje met (bekende/goede) AP's die dat ondersteunen? Anders zal ik morgen de electroboer om de hoek eens met een bezoekje vereren om hem om zo'n AP te vragen en mee te nemen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Heeft je printer wel een ethernet (netwerk) aansluiting? Als dit niet zo is (usb/parallel) moet je op zoek naar een draadloze printserver, anders inderdaad een Accesspoint in bridge mode.

[ Voor 6% gewijzigd door Borizz op 04-06-2007 17:56 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• bartbh
  • Niet online
Danku :)
Borizz schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:56:
Heeft je printer wel een ethernet (netwerk) aansluiting? Als dit niet zo is (usb/parallel) moet je op zoek naar een draadloze printserver, anders inderdaad een Accesspoint in bridge mode.
Het gaat om deze Dell, http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd, en die heeft gelukkig een netwerkaansluiting.

• bartbh
  • Niet online
Beetje een spoedvraag want ik kan hem anders nu nog ophalen bij de mediamarkt, ben hem namelijk anders morgen nodig.

Is de Linksys WAP54G hiervoor geschikt?

[ Voor 5% gewijzigd door bartbh op 05-06-2007 18:44 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja, naar aanleding van dit stukje maak ik op dat ie ook als client werkt.
You can also use the Wireless-G Access Point as a kind of "cable-less cable" to connect remote areas together. Maybe Shipping is all the way across the warehouse from Receiving. Or maybe you want to set up a home office in your detached garage. With one Wireless-G Access Point in the garage and another one in the house, you're connected at up to 54Mbps – with no cable to run.

• bartbh
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:49:
Ja, naar aanleding van dit stukje maak ik op dat ie ook als client werkt.

[...]
Danku :)
Ik had net dit gevonden: http://linksys.custhelp.c...CBtb2Rl&p_li=&p_topview=1

Ik koop hem gewoon, werkt het niet dan breng ik hem weer terug aangezien MediaMarkt toch 14 dagen goed geld terug-garantie heeft.

Danku allen :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Linksys WAP54G kan alleen als client functioneren als 'ie ook verbinding maakt met een Linksys AP he.

Dus een andere WAP54G, een WRT54G(L)(S) of een WAP11.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• bartbh
  • Niet online
Anti-XP schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:13:
Linksys WAP54G kan alleen als client functioneren als 'ie ook verbinding maakt met een Linksys AP he.

Dus een andere WAP54G, een WRT54G(L)(S) of een WAP11.
Ja, komt ik dus ook net achter :X
Is er geen ander firmware voor die dat wel kan? Met een willekeurige AP/router verbinden?

When set to "AP Client" and "Wireless Bridge" mode, this device will only communicate with another Linksys Access Point (WAP54G).

• Romke

Romke

Dieselhead

Voor een V3 is er geloof ik alleen een onofficiële versie van hyperwap beschikbaar.
Moet je ff goed zoeken op hun forum.

Ik weet echter niet of het daarmee werkt.
Misschien kun je beter voor de WET54G gaan.
Of de Asus WL-500G met DD-WRT.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• bartbh
  • Niet online
Anti-XP schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:15:
Voor een V3 is er geloof ik alleen een onofficiële versie van hyperwap beschikbaar.
Moet je ff goed zoeken op hun forum.

Ik weet echter niet of het daarmee werkt.
Misschien kun je beter voor de WET54G gaan.
Of de Asus WL-500G met DD-WRT.
Ik draai nu de WAP54G met DD-WRT. Ik heb de WAP54G nu draaien als een 'WRT54G' in clientmode. Dus wat dat betreft werkt het....

Zij het dat ik dit tot nu toe alleen voor elkaar krijg zonder enige vorm van encryptie, hetgeen toch wel handig zou zijn als dat wel zou kunnen.

[ edit]
En nu heb ik de WAP54G aan de praat als een WRT54G die nu dienst doet als een AP in clientmode MET WPA2 encryptie :)
Gek, maar ik krijg nu het idee dat ik een beetje moeilijk bezig ben geweest :P
[/edit]

[ Voor 15% gewijzigd door bartbh op 06-06-2007 00:30 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Dan heb jij waarschijnlijk een WAP54Gv2 of lager?

• bartbh
  • Niet online
Anti-XP schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:51:
Dan heb jij waarschijnlijk een WAP54Gv2 of lager?
Nee, een v3.1 gemaakt in april 2007.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-03 20:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou je printer natuurlijk ook gewoon op je router/modem aan kunnen sluiten, of heeft deze geen ethernet aansluitingen? (of is het niet echt mogelijk een kabel te leggen van router naar printer)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• FritzM
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bartbh schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:52:
[...]
En nu heb ik de WAP54G aan de praat als een WRT54G die nu dienst doet als een AP in clientmode MET WPA2 encryptie :)
Gek, maar ik krijg nu het idee dat ik een beetje moeilijk bezig ben geweest :P
[edit}
Sorry, vergiste me in type. Ik heb een WAP54G (met WPA2 encryptie) en wilde daar een WPS54G op aansluiten. Helaas ondersteunt de laatste alleen WEP.
[/edit

[ Voor 20% gewijzigd door FritzM op 06-06-2007 13:36 . Reden: foutje ]

• bartbh
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:10:
(of is het niet echt mogelijk een kabel te leggen van router naar printer)
Dat was eerst het probleem, nu is de printer alsnog met een gewone netwerk kabel aangesloten op de router. En de WAP54G doet nu gewoon dienst als AP.
Maar het is dus wel gelukt om hem om te bouwen :9
Pagina: 1