Toon posts:

[help] Fysieke geheugendump

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu al maanden last van fysieke geheugendump. Ik heb heel wat forums afgezocht (heb hier ook de zoek functie gebruikt) wat het probleem precies kon zijn. Ik heb mijn hdd vervangen en sinds vandaag ook mijn geheugen. Maar ik blijf fysieke geheugendump houden. Kan iemand mij helpen om het probleem op te lossen.

pc: proc: amd x2 4400+
mobo: MSI K8N Neo2-fx
geheugen: Kingston Hyperx 1024mb(2x 512)
vid: ASUS x850xt PE
hdd: Samsung spinpoint s166 160gb

systeem fout: fysieke geheugendump geen idee wat de code is. kan je die code terug zien?
Als jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het graag.

alvast bedankt,

David

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 17:26 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Goh, nu weten wij veel.

OS.
PC.
Errorcode.

Die info hebben wij nodig ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou er mee naar de dokter gaan, dat kan niet goed zijn,

M.a.w. post eens iets duidelijker.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
niet zo flame :( heb mijn post geedit

Verwijderd

Als je een blauw scherm krijgt bij het booten of in Windows dan moet je eens opstarten met F8 en kiezen voor "automatisch herstarten bij foutmeldingen uitschakelen" en dan de tekst voor ons overnemen.

Vragen waar ik graag een antwoord op zou hebben in de TS: memtest gedaan ? kun je in veilige modes starten ?, eventlog doorgekeken ? virusscanner ? BSOD bij booten of willekeurig in Windows ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 17:37 ]

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05 01:29
Als het goed is krijg je zo'n BSOD (Blue Screen of Death), nou ja eigenlijk is het niet goed ;)
De informatie die je daar ziet moet je ff opschrijven, daar staat ook de foutcode tussen

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Of Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nalezen en je geheugen testen.

offtopic:
Wat flamen? GoT is geen helpdesk, ondanks je foute topictitel, en wil je je probleem graag oplossen moet je toch wat duidelijker zijn.

ARME AOW’er

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Rechtsklik op deze computer > eigenschappen > geavanceerd > startup & recovery > automatisch opnieuw starten (uitvinken)

Vervolgens als je een bsod krijgt schrijf je de eerste getallen van de code op (die lijke op 0x000000E1 oid) en het type foutmelding, bijvoorbeeld EXEPTION_NOT_HANDLED (of weet ik het hoe ze die dingen noemen). Vervolgens kijk je of er nog een bestand vermeld wordt, wat waarschijnlijk lijkt op driv32.sys (ook zo verzonnen, maar het zijn altijd .sys bestanden).

Vervolgens hengel je de code door google waarna je op de microsoft site uit komt, hier kijk je wat het ongeveer is, en je hebt een goed idee wat de foutmelding veroorzaakt kan hebben. Als het een driverissue is ga je de nieuwste video- en chipsetdrivers installeren, is het een geheugenfout dan ga je een nachtje memtest86 draaien.

Good luck.
Pagina: 1