[XP]Kaartlezer wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58
Een PC hier heeft sinds kort het volgende probleem:

Het betreft een HP Pavilion kant-en-klaar systeem met ingebouwde card-reader. Deze liet altijd netjes onder Removable Media een lijstje poorten zien. Als je er dan een SD-kaartje insteekt, dan komt die daar netjes bij te staan. Nouja, kwam dus, evt in combinatie met een popup met de vraag welke applicatie er gestart moet worden.

Wanneer ik er nu een geheugenkaartje insteek, gebeurt er niets. Er verschijnt geen removable disk, er komt geen popup, er gaat wel een lampje branden op de reader dat er iets in zit, maar daar houdt het mee op. Het lijkt mij dus een Windows (XP-Home) probleem, aangezien de hardware het nog wel doet.

Hetzelfde probleem dus als hier, [XP] Kaartlezers niet herkend in Explorer*, alleen ook hier zonder oplossing.

Ik zou de hardware graag verwijderen en opnieuw installeren, maar ik weet niet waar ik deze in de device manager kan vinden shame on me 8)7 .

Iemand suggesties?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:40
Volgens mij zitten ze onder/bij de usb-hubs; ze worden namelijk door windows als usb-apparaten gezien.
Ik heb thuis ook zo'n reader (toevallig ook een Medion pc, net als in het door jou aangehaalde topic), als ik er aan denk zal ik vanavond even kijken of ik kan zien waar hij staat.

Edit: Hij staat idd tussen de usb-apparaten, onder de naam 'USB-apparaat voor massaopslag'. Staat hij daar bij jou niet? Heb je wel een 'hardware veilig verwijderen' icoontje? Zo nee, dan denk dat hij helemaal niet meer geinstalleerd is. Nou weet ik niet hoe je dat op zou moeten lossen, maar je zou kunnen proberen windows te laten zoeken naar gewijzigde apparaten. Dit doe je door in Apparaatbeheer rechts te klikken op de hoofdgroep USB-controllers.

[ Voor 44% gewijzigd door Quincy5 op 04-06-2007 21:49 ]

PV Output