Toon posts:

Opstartbestand maken met een HTML koppeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al geruime tijd aan het proberen, maar kom er helaas niet uit.

Wat is mijn wens?

Ik wil graag een *.exe bestand hebben die een htm document opent? Is dit uberhaupt mogelijk of ben ik gewoon hartstikke dom bezig?

Wat is nu mijn probleem?

Wij hebben een ERP pakket, welke opstart middels een exe bestand, echter wanneer er onderhoud c.q. een storing plaats vindt, dan wil ik de gebruikers een melding geven en dat ik alleen maar even de naam van het exe bestand hoef te wijzigen.
Nu heb ik een document gemaakt waarin dit allemaal vermeld wordt, echter ik krijg met geen mogelijkheid een exe bestand voor elkaar die dat htm document wil openen.

Doe ik het wel op de juiste manier of zijn er ook gemakkelijkere manieren om dit te doen?

Alvast bedankt

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik begrijp dat je in plaats van een programma een html pagina wil laten zien ?
http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=html+to+exe&meta=
Je hoeft ook geen EXE aan te roepen die een HTML document opent, gewoon een html pagina omzetten naar EXE.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Je kunt IE embedden in je app? Kijk eens op www.autoitscript.com, daar zit een hele library bij om IE te kunnen gebruiken, danwel embedded, danwel standalone (en dat je het aanstuurt via scripting), en je hebt geen .NET Framework o.i.d. nodig, het draait standalone en de exe is kleiner dan een MB :)

We are shaping the future

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom shell je niet gewoon die .html om vervolgens je app meteen weer te exit-en dan? En over welke programmeertaal hebben we het?

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 04-06-2007 18:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Die exe heb je onder controle? Welke programmeertaal gebruik je?

Je kunt gewoon het commando 'start naamhtml.htm' middels een System.Run of een dergelijke constructie draaien?
Alvast een linkje voor c# over het starten van externe apps:
http://www.codersource.net/csharp_execute_external_app.aspx
edit:

sheeet!!... ik draai net dat voorbeeldappje, maar wat is dat een ranzig slecht gevalletje. Tabvolgorde is totaal verkeerd... :(
Maar goed hij doet ut met het volledige pad naar een html file, start ie braaf je default browser op.

[ Voor 29% gewijzigd door bigbeng op 04-06-2007 18:39 ]

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 133% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:53 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
misschien ook een idee,
Stel je voor je hebt een EXE die je aanroept om een programma te starten dan is het niet noodzakelijk om de extentie op te geven toch ? "test.exe" is in dat geval hetzelfde als "test" en als je geen extentie opgeeft voor het te starten programma kun je makkelijk "test.exe" vervangen/renamen door een Batchfile bijv: "test.bat" Als je nu "test" aanroept dan word de batchfile geopend.
en dan kun je dmv een open shell een HTML pagina laten openen.

My favorite programming language is solder.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ga er maar vanuit dat dat niet werkt, Puch-Maxi, als een snelkoppeling naar het programma in iemand's startmenu staat staat daar het volledige pad inclusief extensie, niet alleen het pad...

We are shaping the future

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
Tja zit er dik in *sniff* waar is de goede oude dos tijd gebleven :P

My favorite programming language is solder.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
ik zou zeggen pak je oude visual basic 6 compiler erbij, maak een moduletje met deze code:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" ( _
ByVal hWnd As Long, _
ByVal lpOperation As String, _
ByVal lpFile As String, _
ByVal lpParameters As String, _
ByVal lpDirectory As String, _
ByVal nShowCmd As Long) As Long

Public Sub OpenURL(strURL As String)
'Call OpenURL(www.google.nl) om een webpagina te openen
ShellExecute frm_MDI.hWnd, "open", strURL, vbNullString, "C:\", ByVal 1&
End Sub

Maak in je project 1 formpje aan, en zet in de form load
Visual Basic:
1
2
3
4
Private Sub Form_Load()
Call OpenURL("www.mijnonderhoudswebsite.nl")
END
End Sub

En Tadaa!! :D

(wat ik wel een beetje vreemd vind trouwens: je kon niet deze code schrijven / bedenken / zoeken (vrij makkelijke taak) maar je kunt wel een ERP pakket onderhouden? Of zie ik dat verkeerd)

Anyway zo moet het lukken, succes!

[ Voor 14% gewijzigd door roy-t op 05-06-2007 08:04 ]

~ Mijn prog blog!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Wat slecht geprogrammeerd dan...

Waar is dat ERP programma in geprogrammeerd dan?
Is daar niet gewoon een debug flag in te zetten dan?

- Door wie is dat ERP pakket geprogrammeerd? (intern, extern?)
- Waar is dat ERP programma in geprogrammeerd?
- Waar is dat EXE bestand in geprogrammeerd?
- In hoeverre heb jij toegang tot dat ERP pakket en dat EXE bestand (broncodes)?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, genoeg mogelijkheden.....

Ik ga hier mee bezig hartstikke bedankt in iedergeval.

volgens mij ben ik niet volledig geweest volgens velen in iedergeval, het gaat hier om een ERP pakket van DATAWIN, eenieder heeft hiervan een snelkoppeling op zijn/haar bureaublad staan, maar indien er problemen zijn met dat pakket, dan zou ik graag willen hebben dat ik het opstartbestand (datawin.exe) kan vervangen door het gemaakte htm bestand.Hiermee kan ik dus ook voorkomen dat er iemand opnieuw probeert in te loggen terwijl ik bijvoorbeeld met bepaalde instellingen bezig ben.

Wij hebben verder geen toegang tot de broncodes, het pakket is van Datawin en wordt door hun ook onderhouden.

Ik hoop dat ik nu iets duidelijker ben geweest en ga even met de diverse mogelijkheden aan de slag.
Bedankt voor alle reacties.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan kun je met mijn suggestie wel aan de slag, lijkt me de beste oplossing.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat ik zou doen is een 'launcher' maken. Die launched (afhankelijk van een config file ofzo) een .exe of een .html. Door al je gebruikers hun snelkoppelingen naar de launcher te laten verwijzen zal de launcher altijd worden gestart (en dus de .exe of de .html).

Is in een paar regels code (of batchfile of whatever) te maken. Moet je alleen eenmalig even alle snelkoppelingen verwijzen naar de launcher in plaats van de originele .exe maar dan hoef je niet met de originele .exe te gaan rommelen of andere omslachtige aanpassingen te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 05-06-2007 18:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 132% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:53 ]

Pagina: 1