[vb.net] code koter maken / 2 geluiden tegelijk afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• matx5
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik heb een aantal vraagjes (ja srry maar ik heb maar 6 uur vb.net les gehad :) )
dit is de code die ik momenteel heb (+ screen).
Maar er zit veel dezelfde code in, is er een manier om dit korter te schrijven?
En wanneer ik op een icoontje schiet hoor je een geweerschot, maar wanneer je een killingspree hebt wordt het geluidje van de killingspree doorbroken door een nieuw gunshot. Hoe kan ik dit voorkomen?

alvast bedankt

matx5

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
  • Functionaliteit die je op meerdere plekken nodig hebt opnemen in aparte functies.
  • 1 event handler kun je aan meerdere elementen hangen (mbv. sender kun je dan de juiste control terugvinden)
  • Je form elementen dynamisch aanmaken?
Vooral het gebruik van functies is toch wel vrij basaal...

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 04-06-2007 16:56 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Visual Basic .NET:
1
2
3
Private Sub PictureBox7_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles pct8.Click, pct7.Click, pct6.Click
    ' Je kan meerdere handles toevoegen aan een method
End Sub

Dat iig.

Waarom Randomize? Waarom Rnd()? Het is VB.Net, geen VB6. Je hebt nu System.Random tot je beschikking.

Daarnaast kan je controls dynamisch referencen, zie hiervoor http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=186315 (weliswaar C#, maar eenvoudig om te zetten naar VB.Net)

[ Voor 38% gewijzigd door gorgi_19 op 04-06-2007 16:59 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat ik graag in dit topic zou zien is wat meer inzet. Nu dump je een bak code en mogen wij het voor je oplossen. Graag zou ik zien wat je zelf al gezocht/gevonden/geprobeerd hebt. Zie daarvoor ook onze Programming Beleid Quickstart. Daarin lees je precies hoe wij hier graag een topic zien ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.