seriele port communicatie automatiseren

Pagina: 1
Acties:

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik ben bezig met het programmeren van de ePuck, en dit gaat vrij goed. ik kan hem nu aansturen dmv. een bluetooth communicatie die ik benader met putty(een soort telnet) via de seriële port COM4.
het probleem is dat ik alleen commands als 'ga vooruit' of 'stop' kan geven, maar geen combinatie hiervan, dus eigenlijk een soort van combo's.

dit zou dan geautomatiseerd moeten worden, dus ik ben nu op zoek naar de makkelijkste manier om dit te doen.

nu heb ik voor mezelf de volgende mogelijkheden:
- een socket programma schrijven in C en dan serproxy gebruiken om de COM poorten te benaderen alsof het TCP/IP poorten zijn
- een batchfile schrijven. ik dacht eigenlijk dat ik als volgt naar de COM poort kon schrijven: C:\>[command]>COM4 maar dit werkt niet, ik krijg de error "access denied".
- het programma op de epuck herschrijven, zodat de combo's al voorgeprogrammeerd zijn.

wat lijkt jullie de makkelijkste manier, of hebben jullie nog tips om de COM porten te benaderen?

[ Voor 3% gewijzigd door Marc op 04-06-2007 16:20 ]

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan:

http://www.tetraedre.com/advanced/serial2.php

Dit gebruik ik zelf ook voor serieele communicatie is wel C++ though, maar is gewoon een simpele klasse die met een kleine aanpassing gelijk werkt.

• Marc
bedankt! als ik het goed begrijp werkt deze alleen onder borland? hij gebruikt in ieder geval liberaries die niet bij mijn compiler geleverd worden (Bloodshed Dev-C++)

Verwijderd

Werkt ook met Visual Studio bij mij, ik ben niet zo bekend met bloodshed ed. Je zou eventueel voor deze keer visual C++ express edt kunnen downloaden van microsoft.com.

edit:

ohja die aanpassing is in de include file het #ifdef __BORLAND_C (weet niet precies de precieze naam) blok weg te halen/commenten

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 17:06 ]

• Marc
ik heb borland gedownload via dat schooltje van me, en hij werkt!
heel erg bedankt Lupare, zonde dat ik je echte naam niet ken want je op deze manier bedanken vind ik een beetje onpersoonlijk

Verwijderd

Marc schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:11:
ik heb borland gedownload via dat schooltje van me, en hij werkt!
heel erg bedankt Lupare, zonde dat ik je echte naam niet ken want je op deze manier bedanken vind ik een beetje onpersoonlijk
Mooi dat het werkt :)

btw: Mijn Profiel ;)
Pagina: 1