Toon posts:

Client applicaties starten van website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein website voor een intranet gemaakt. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om willekeurige .exe (of andere executables) te laten runnen.

Als ik een link met file:// maak dan wordt deze domweg niet uitgevoerd. Als ik de link vervolgens handmatig in de url balk paste doet hij het wel.

Ik snap dat dit natuurlijk ook met security overwegingen te maken heeft van internet explorer. Maar is het op een bepaalde fiets wel aan te zetten?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Volgens mij kan het alleen wanneer de security settings heel laag staan, wat je eigenlijk niet wil in een browser. En dan krijg je volgens mij alsnog een melding of die *.exe wel uitgevoerd moet worden. Maar zelf nooit zoiets geprobeerd.

Iemand hier op GoT had ooit is een scriptje of iets dacht ik, waarmee het (in IE) wel kon... Als ik me niet vergis was het SchizoDuck.

-- edit --

@gideon82; Is wat jij post niet een manier om te zorgen dat bepaalde bestanden geopend worden met een programma ipv ter download aangeboden? Dat is iets anders als een (willekeurige) *.exe starten dmv een linkje. :)
Misschien is het in dit geval voldoende, maar ik kan me voorstellen dat de TS een programma wil starten zonder een bepaald bestand te openen.

[ Voor 33% gewijzigd door OkkE op 04-06-2007 16:56 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Je moet bij de client een programma installeren, die een bepaalde http stream oppakt ( bv, xfire:\\ start xfire op )

Op die manier kan je het dus voor elkaar krijgen! Kijk even hoe Xfire dat gedaan heeft in het register van Windows XP en je weet voldoende neem ik aan ( www.xfire.com )

werkt ook in Firefox : Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/3706/untitledsr5.th.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Xfire]
@="URL:Xfire Protocol"
"URL Protocol"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Xfire\DefaultIcon]
@="Xfire.exe"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Xfire\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Xfire\shell\open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Xfire\shell\open\command]
@="C:\\Program Files\\Xfire\\Xfire.exe /url %1"

@hierboven, op deze methode kan je gewoon programma's starten hoor :) En dat is wat TS wilt, dat je verder de 'data' van de link niet afvangt, maakt weinig uit, het programma is gestart.

Je moet nu bv linken naar: <a href="test://">test</a> --> zal dan test.exe starten

De mooiste oplossing is als je een launcher maakt, die op basis van de url een gewenst programma start. Anders zul je voor elk programma een nieuwe URL protocol moeten aanmaken

[ Voor 69% gewijzigd door mrFoce op 04-06-2007 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt! Daar ga ik even verder mee aan de slag! Klinkt ook wel logisch aangezien emule, ftp clients e.d. ook met dezelfde methode werken :)