Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kwartaal limiet bij de Postbank en BKR registratie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.670 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 15:37

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb dus al mijn hele leven een kwartaalkrediet van 1000,00 euro bij de Postbank. Hier heb ik de afgelopen 5 jaar zonder problemen gebruik van kunnen maken zolang je maar 1dag per kwartaal een positief saldo bereikt.

Nu heb ik jaren geleden wel eens een telefoon rekening niet betaald en belachelijk lang laten liggen wat vervolgens tot een BKR registratie heeft geleidt. Uiteindelijk heb ik natuurlijk wel het openstaande bedrag aan de telefoonmaatschappij voldaan. Er is toen een CKI correctiemelding "H" (herstel) vanaf de telefoonmaatschappij naar het BKR gestuurd.

Nu is mijn vraag:

Waarom kan ik wel een hypotheek/lening afsluiten met deze BKR registratie en waarom wordt mijn verzoek tot aanvraag van roodstaan afgekeurd?

Telefoniste van de Postbank kunnen hier geen antwoordt op geven |:(

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uhm, dit is niet de Postbank-klantenservice. Zij zijn de enigen die dit kunnen beantwoorden. "Wij" kunnen alleen maar gokken op:

BKR registratie (toch) niet juist
Je voldoet niet aan voorwaarden die de Postbank (intern) stelt

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 04-06-2007 16:14 ]

ARME AOW’er

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Misschien omdat je bij roodstaan geen onderpand hebt, maar bij een hypotheek wel (huis) :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 15:37

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:07:
Uhm, dit is niet de Postbank-klantenservice. Zij zijn de enigen die dit kunnen beantwoorden. "Wij" kunnen alleen maar gokken op:

BKR registratie (toch) niet juist
Je voldoet niet aan voorwaarden die de Postbank (intern) stelt
Zij kunnen het blijkbaar ook niet :( schriftelijk genegeerd en telefoniste begreep helemaal niet waar ik het over had...

Misschien toch maar van bank overstappen :X

Ik weet dat ik hier waarschijnlijk ook geen antwoord krijg maar wilde gewoon ff me verhaaltje kwijt 8)7

Het grappige is dat ik een brief terugkrijg dat ik te weinig inkomen heb en dat daarom mijn verzoek is afgekeurd. Blijkbaar gewoon een automatische reply. Want toen ik de eerste keer mijn kwartaalkrediet aanvroeg waren mijn inkomsten stukken minder.

[ Voor 17% gewijzigd door ElmarNieser op 04-06-2007 16:18 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor de bank is wat risico betreft een hypotheek iets heel anders dan een gewone lening. Zolang de termijnen netjes betaald worden wordt een hypotheek niet eens geregistreerd door het BKR.

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 14:16
ElmarNieser schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:15:
[...]

Zij kunnen het blijkbaar ook niet :( schriftelijk genegeerd en telefoniste begreep helemaal niet waar ik het over had...

Misschien toch maar van bank overstappen :X

Ik weet dat ik hier waarschijnlijk ook geen antwoord krijg maar wilde gewoon ff me verhaaltje kwijt 8)7

Het grappige is dat ik een brief terugkrijg dat ik te weinig inkomen heb en dat daarom mijn verzoek is afgekeurd. Blijkbaar gewoon een automatische reply. Want toen ik de eerste keer mijn kwartaalkrediet aanvroeg waren mijn inkomsten stukken minder.
Misschien dat je situatie nu anders is, st ja vaak rood, zijn je vast lasten gestegen enz....en als ze hem afkeuren vanwege de BKR notering dan moet dat toch te achterhalen zijn lijkt me. Beste lijkt me om gewoon met de postbank zelf te bellen en het verhaal nogmaals uitleggen.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:16

Lordy79

Vastberaden

en anders overstappen naar een echte bank (sorry voor de flame) want 1000 euro rood staan gaat helemaal nergens over...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Lordy79 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:13:
en anders overstappen naar een echte bank (sorry voor de flame) want 1000 euro rood staan gaat helemaal nergens over...
Als je de grootste bank van Nederland bent en het aantal klanten x € 1.000,= neemt en daar weer een percentage van neemt -omdat er altijd wel iemand niet zal gaan terugbetalen- zit je toch aan een aardig bedrag.

In dit geval staat er Postbank maar er kan net zo goed RABO, ABN, SNS, FORTIS etc. kunnen staan.

ARME AOW’er

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

zeker, maar ik ga er niet van uit dat TS een luie, alleen maar internettende en TV-kijkende, 50-jarige, werkloze, al-veel-schulden-hebbende persoon is maar min of meer een doorsnee tweaker.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wat is dat nu voor onzinnige taal? Ben jij wel van deze wereld? Heb je echt nog nooit gelezen dat er bij jeugdigen, de TS is 21-22, méér betalingsproblemen zijn dan bij ouderen?

ARME AOW’er

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 20:16

Tys

Lordy79 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:13:
Net alsof je bij een andere bank meer geld binnenkrijgt en niet rood staat? ...

Overigens "verdwijnt" een BKR notitie na 5 jaar automatisch. Maar als dit 3 of 4 jaar is wordt er door banken opzich niet moeilijk gedaan bij het verstrekken van een hypotheek.

[ Voor 22% gewijzigd door Tys op 06-06-2007 21:31 ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Guardian Angel schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:28:
Wat is dat nu voor onzinnige taal? Ben jij wel van deze wereld? Heb je echt nog nooit gelezen dat er bij jeugdigen, de TS is 21-22, méér betalingsproblemen zijn dan bij ouderen?
Jawel hoor, maar voor een bank is een 21-22 jarige minder riskant dan het profiel dat ik eerder omschreef.

Bovendien ga ik er vanuit dat TS verder geen schulden heeft, aangezien hij dat niet gemeld heeft en dat natuurlijk relevante info is voor het beoordelen van zijn probleemstelling.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Het verschil is dat de bank niet kijkt naar de achtergrond van deze virtueel oudere landloper noch naar de persoonlijk achtergrond van een jonge doorsnee tweaker die een vermogen uitgeeft aan GSM's, spelconsoles. PC's, merkkleding en gadgets .

Wel kijken ze naar de leeftijd en het grotere risico dat aantoonbaar aanwezig is bij jongeren.

ARME AOW’er

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Guardian Angel schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:43:
Het verschil is dat de bank niet kijkt naar de achtergrond van deze virtueel oudere landloper noch naar de persoonlijk achtergrond van een jonge doorsnee tweaker die een vermogen uitgeeft aan GSM's, spelconsoles. PC's, merkkleding en gadgets .

Wel kijken ze naar de leeftijd en het grotere risico dat aantoonbaar aanwezig is bij jongeren.
Als een jonge doorsnee tweakers een vermogen uitgeeft aan GSM's etc. dan kan de bank gewoon beslag leggen op het inkomen van die doorsnee tweakers. Dáár praat ik over. Ik wil hier geen waardeoordeel geven aan levensstijlen, maar probeer uit te leggen hoe een bank kijkt.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Omdat nogal wat werkende jongeren in financiële problemen verkeren, heeft het Nibud voor hen een aantal tests online gezet.

Zestig procent van de werkende jongeren heeft financiële problemen, bleek uit eerder onderzoek van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud).
Onderzoek naar de gemiddelde luie, alleen maar internettende en TV-kijkende, 50-jarige, werkloze, al-veel-schulden-hebbende persoon is er helaas niet. Wel ken ik onderzoeken waaruit blijkt dat de groep >50 jaar de meest vermogende is.

Maar goed, naast de wel heel erg flauwe flame richting Postbank en het wereldvreemde vergelijk met een aan lager wal geraakte oudere, voegt het e.e.a. niets toe aan dit topic.

ARME AOW’er

• mfz11
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-10 22:07
de reden waarom de postbank het niet doet zal zijn dat zij wel letten op registraties die telefoonmaatschappijen maken letten. Een aantal banken doen dit niet.

klantprofielen zoals hierboven worden geschetst zijn voor een limiet op de rekening niet echt van belang. Rabobank geeft bijvoorbeeld bij ieder rabototaal pakket een limiet van 2000,- zonder je loonstrook gezien te hebben en kijken alleen naar je BKR. ga dus lekker naar een andere bank en met de huidige overstap service heb je er bijna geen last meer van.

Verwijderd

*knip* trollen doe je maar ergens anders

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 17-06-2007 23:08 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:08
Andere banken doen ook een BKR toetsing dus dat maakt ook weinig verschil. Je zou naar een bank kunnen gaan waar de persoonlijke service iets hoger ligt en waar je je situatie toe kan lichten. De Postbank is niet een bank waar dit kan, dat weet je van te voren. Heeft natuurlijk niks te maken met de postkantoren want dat is geen onderdeel v.d. bank......

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 17-06-2007 23:09 ]

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Pagina: 1