Heb beide regelmatig ingeknutseld maar een "wezelijk" ik boedoel merkbaar veschil heb ik nog niet kunnen vinden.
Murphy was an optimist
Verwijderd
De CPU's met blauwe core worden in Dresden gemaakt, met koperen interconnects, waardoor ze beter overklokbaar "zouden" zijn.
Maakt IRL geen reet uit volgens mij
Verwijderd
Ja dat is altijd het verhaal geweest ...Op donderdag 08 februari 2001 00:22 schreef oppertweaker het volgende:
De CPU's met blauwe core worden in Dresden gemaakt, met koperen interconnects, waardoor ze beter overklokbaar "zouden" zijn.
Recent is echter gebleken dat die uit Dresden ook GEEN koperen interconnects hebben ...
Ze lijken echter wél iets beter te overklokken, waarschijnlijk door het iets betere productieproces in de Dresden fabriek ...
DD
Verwijderd
het enige dat IK er van gemerkt heb, is dat mijn duron700 (blauwe core) niet hoger kwam dan 824MHZ, en mijn duron600 (groene core) nu op 910MHZ draait

check signature
check signature
He hoe vaak moet ik het nog zeggen. het is gewoon de kleur van een soort laklaag op de core. Ze hebben meerdere kleuren en die worden overal gebruikt dresden en overal. Der schijnen zelf geel achtige te zijnOp donderdag 08 februari 2001 08:40 schreef DuronDude het volgende:
[..]
Ja dat is altijd het verhaal geweest ...
Recent is echter gebleken dat die uit Dresden ook GEEN koperen interconnects hebben ...
Ze lijken echter wél iets beter te overklokken, waarschijnlijk door het iets betere productieproces in de Dresden fabriek ...
DD
Ik zeg niet dat blauwe cores beter zijn maar jou voorbeeld bewijst nietsOp donderdag 08 februari 2001 09:02 schreef DaFoX het volgende:
het enige dat IK er van gemerkt heb, is dat mijn duron700 (blauwe core) niet hoger kwam dan 824MHZ, en mijn duron600 (groene core) nu op 910MHZ draait![]()
check signature
Ik heb een TB met blauwe core, en is aardig over te klokken:)
Check mijn sig...
Check mijn sig...
Verwijderd
??? In Dresden maken ze geen Durons.. er is maar één fabriek die Durons maakt.
Blause cores komen alleen uit Dresden, omdat ze andere grondstoffen inkopen..
Alle Durons die ik heb gezien (5 stuks) hadden dezelfde groen/grijs/blauwe core.. t'is maar net hoe het licht is, daglicht of kunstlicht. En schoon ziet het er anders uit dan met een restant koelprut.
AMD zelf zegt al de hele tijd dat de kleur van de core idd door de gebruikte kleurstof wordt bepaalt, en niets met de interconnects te maken heeft.......
Als je trouwens het keramiek eromheen goed bekijkt, zie je dat de lak die over de core zit daar ook een beetje op zit, en die is transparant zeeblauw, net als de Middellandse Zee..
Blause cores komen alleen uit Dresden, omdat ze andere grondstoffen inkopen..
Alle Durons die ik heb gezien (5 stuks) hadden dezelfde groen/grijs/blauwe core.. t'is maar net hoe het licht is, daglicht of kunstlicht. En schoon ziet het er anders uit dan met een restant koelprut.
AMD zelf zegt al de hele tijd dat de kleur van de core idd door de gebruikte kleurstof wordt bepaalt, en niets met de interconnects te maken heeft.......
Als je trouwens het keramiek eromheen goed bekijkt, zie je dat de lak die over de core zit daar ook een beetje op zit, en die is transparant zeeblauw, net als de Middellandse Zee..
Pagina: 1