[Dropdownbox] Goto bij selecteren optie

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik ben een webshopje aan het maken, en heb nu een dropdownlijst gemaakt met categorieen waar de bezoeker heenkan. ik wil alleen dat zodra er een optie gekozen wordt, dat de browser dan direct naar die pagina gaat

Ik heb nu het nu op deze manier:
code:
1
2
3
4
<select>
<option value="waarde"  onselect="window.open('prodlijst.php?catid=idnummer','_self');  ">Categorie 1</option>
// enzovoorts
</select>

Maar dit werkt niet, met onchange en onclick doet hij het ook niet. Wat doe ik fout?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Verwijderd

Je kunt op een option geen javascript gebruiken (althans niet cross-browser). Daarom zul je dit naar de select moeten verplaatsten.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 20:20
Je moet een onchange op de SELECT leggen.

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Skaah schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:44:
Je moet een onchange op de SELECT leggen.
Hoe kan ik die dan relateren op de gekozen optie ?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Let er op dat het dus niet te gebruiken is wanneer mensen javascript uit hebben staan. ;)

Maar misschien is dit een idee:
code:
1
<select onchange="alert(this.value);">

Natuurlijk kan de alert vervangen worden door iets als een document.location.href of iets anders leuks.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En volgende keer dus even wat beter de tutorials op internet volgen (als je gaat [google=JS dropdown navigate] ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.