[MacBook] Defect LCD?

Pagina: 1
Acties:

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-01 13:23
Gister zat ik met mijn MacBook te werken toen ineens (tijden dat ik aan het werk was met aperture) het display kuren vertoonde, dit zijn de symptomen:
  • Alle kleuren lijken een 100% saturation te hebben, er worden zowat alleen felle "primaire" kleuren weergegeven (zwart wit magenta cyaan geel rood etc,) maar geen verloop kleuren. Alles wat onder een bepaalde threshold zit is helemaal wit.
  • De response time van het display is ongeveer 2 (!) seconden, zodat d ghosting echt gigantish is. Als ik bijvoorbeeld mijn muis verplaats duurt het 2 seconden voordat de nieuwe locatie zichtbaar is (geleidelijke vergang, niet abrupt), en 2 seconden voordat de de oude locatie geleidelijk is "weggevaagd"
Dit maakt dat het amper mogelijk is iets nuttigs met de laptop te doen.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
  • PRAM reset met apple+option+p+r (geen effect)
  • Batterij en adapter verwijderen, 10 s op power button en weer aan (geen effect)
  • Resolutie van weergave veranderen (geen effect)
  • Extern display aansluiten (weergave op extern display zoals het hoort, mbv dat display post ik dit nu)
Mijn eerste reactie zou normaalgesporken rennen naar de applestore zijn, maar ik ben voor langere periode in het buitenland (Suriname) waar ze bij mij weten geen apple service centers hebben. Heeft iemand een ide wat er met mijn MacBook aan de hand kan zijn?
Ik denk zelf aan een kapotte logic board, ik heb bij het rondzoeken op internet niks over dit probleem kunnen vinden, maar wel gelezen over flikkerende schermen waar ik ook wel eens last van had. Iemand nog tips?

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Staat bij universele toegang (systeemvoorkeuren) de "enhanced contrast" nog op normaal?
Want daar heb ik wel eens problemen mee gehad.
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/macosx/features/universalaccess/images/indexinterface20050412.jpg

• Damsplaat
Heb het geprobeerd, maar dat is het niet, deze optie staat uitgeschakeld en bovendien is het beeld op een extern scherm wel in orde.
Opvallend is dat bij het verhogen naar het contrast naar maximaal, het verschil tussen een extern scherm en het laptopscherm verdwijnt, tenminste wat de weergave betreft. Het laptopscherm blijft echter wel ontzettend traag.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Heb je al een nieuw color profile aangemaakt? De ghosting zou daar niet door mogen komen, maar het contrast kan wel.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Damsplaat
Ik heb ook van kleurprofiel gewisseld, maar dat had helaas geen noemenswaardig effect.

Overigens gebruik ik ook bootcamp, en heb hetzelfde effect in windows. Zelfs bij opstarten van de OSX installatie disc of in het bootcamp menu zie ik de bovengenoemde effecten.

[ Voor 51% gewijzigd door Damsplaat op 04-06-2007 22:52 ]

Verwijderd

Heb 'tzelfde hier meegemaakt op een Fuijitsu monitor, het is wel degelijk de elektronica van het scherm dat het begeven heeft... Vooral het feit dat hij op een extern scherm wel werkt bewijst dit. In mijn geval ging er een geluid van kortsluiting aan vooraf.

Hopelijk is hij nog in garantie...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 20:26 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is idd een defect in het scherm zelf. Garantiegevalletje.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1