Leeg flesje mee in vliegtuig, mag dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 10.703 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Sinds november 2006 mag je max. 100ml vloeistof per flesje meenemen in het vliegtuig.

Nu dacht ik: Als ik nou een leeg flesje meeneem en achter de douane bij de WC's even m'n flesje vul met water ;) Ik wil toch graag wat drinken tijdens de vlucht 8)

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik weet niet waar jij heen gaat vliegen, maar normaal gesproken krijg je toch wel wat te drinken op zo'n vlucht hoor. En anders koop je een flesje in een shop achter de douane.. ben je zeker veilig,

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:58
Ik denk dat ze je raar aankijken en willen dat je het flesje weggooit, omdat het toch leeg is.
Volgens mij mocht je ook niet bijv. 80 ml vloeistof in een 1L fles meenemen, maar moest het flesje zelf ook klein zijn.
Maar je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen of het mag om moeilijkheden op het vliegveld te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

cdgrit schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:31:
Sinds november 2006 mag je max. 100ml vloeistof per flesje meenemen in het vliegtuig.

Nu dacht ik: Als ik nou een leeg flesje meeneem en achter de douane bij de WC's even m'n flesje vul met water ;) Ik wil toch graag wat drinken tijdens de vlucht 8)
10 flesjes meenemen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:37
Lege flesjes mogen mee, heb recent een paar keer gereisd.
In vliegtuigen krijg je tegenwoordig niet zoveel meer, zeker niet op vluchten binnen Europa (ook lijnvluchten).
Flesje achter de douane kopen werkt wel, dat wordt dan gesealed om gezeik met de douane in het land van aankomst te vermijden.
Irritante is ook dat als je moet overstappen, je weer door de security-check moet en je dus je pas gekochte flesje (als hij eenmaal aangebroken is) weer leeg mag drinken voor hij mee mag.
Duesenberg J schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:34:
Volgens mij mocht je ook niet bijv. 80 ml vloeistof in een 1L fles meenemen, maar moest het flesje zelf ook klein zijn.
Dat klopt ja, heb zelf ook weleens wat bijna lege 125 ml verpakkingen achter moeten laten.

[ Voor 25% gewijzigd door MoZe op 04-06-2007 15:37 ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik zou het juist gewoon meenemen, als het blijkt dat het niet mag gooi je het flesje toch gewoon weg daar.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom zou je geen leeg flesje mee mogen nemen? Ik denk dat die mensen daar ook wel snappen dat daar geen vloeibaar explosief in zit.

En anders vraag ik me af aar de grens ligt? Een leeg plastic flesje mag niet, mag een plastic zakje dan wel? Die kan je immers ook vullen met water of iets anders.
MoZe schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:35:
Lege flesjes mogen mee, heb recent een paar keer gereisd.
In vliegtuigen krijg je tegenwoordig niet zoveel meer, zeker niet op vluchten binnen Europa (ook lijnvluchten).
Flesje achter de douane kopen werkt wel, dat wordt dan gesealed om gezeik met de douane in het land van aankomst te vermijden.
De idee is toch eerder om wat te drinken voor onderweg te hebben?

[ Voor 44% gewijzigd door fsfikke op 04-06-2007 15:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Wat een onnozel gedoe is dat geworden zeg! Alleen maar om een paar baardapen die de boel misbruikten om een paar bommen te maken :Z

Kan daar zo boos om worden he... :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:13

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Dennahz schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:38:
Wat een onnozel gedoe is dat geworden zeg! Alleen maar om een paar baardapen die de boel misbruikten om een paar bommen te maken :Z

Kan daar zo boos om worden he... :(
Dat doen ze nogsteeds wel, ookal mag je geen flesjes drinken meer meenemen, die laten zich heus niet remmen door zo'n maffe maatregel. Met 0,1 liter kan je ook nog een beste bom maken, zeker als de terroristen met meer personen op het vliegtuig stappen en er dus nog grotere hoeveelheden meegenomen kunnen worden. Alles samenvoegen op het toilet en je hebt de normale hoeveelheid weer bij elkaar.

Ik denk persoonlijk eerder dat het is om de verkopen achter de douane bij de duty-free, maar toch donders dure, shops een beetje op te krikken. En natuurlijk schijnveiligheid creeën (dat hier iemand instinkt... :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
Je kan natuurlijk een onzichtbaar zenuwgas in dat flesje stoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:48
Het mag gewoon hoor, ik heb zelfs een pakje dirnken er doorheen gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Lache, ik ben vorige maand naar de states en aruba geweest en was ook op het lege-flesjes-idee gekomen en het mag \o/ Eerst gaan ze tegensputteren omdat ze een flesje zien, maar dan zeg je : "it's empty..." en haalt de dop er af. (Hou 'm eventueel ondersteboven) Dan doen ze niet moeilijk. Ik vul 'm alleen niet na de security-check achter de douane met zo'n fonteintje of kraan op de wc, maar in het vliegtuig zelf. Daar loop ik gewoon even naar achteren en vraag of ze 'm daar kunnen vullen voor me. Works like a charm... Voor de zekerheid zou ik er wel voor zorgen dat het flesje droog is van binnen.
SandaX schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:43:
[...]

Ik denk persoonlijk eerder dat het is om de verkopen achter de douane bij de duty-free, maar toch donders dure, shops een beetje op te krikken. En natuurlijk schijnveiligheid creeën (dat hier iemand instinkt... :? ).
Volgens mij is die 100ml beperking gewoon ontstaan door een zware lobby van de resealable plasticzakjes industrie :(

[ Voor 29% gewijzigd door Apie! op 04-06-2007 15:52 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Apie! schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:50:
Lache, ik ben vorige maand naar de states en aruba geweest en was ook op het lege-flesjes-idee gekomen en het mag
Wat voor budget airliner heb je genomen aangezien je op zulke lange vluchten geen gratis drinken krijgt? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Apie! schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:50:
Ik vul 'm alleen niet na de security-check achter de douane met zo'n fonteintje of kraan op de wc, maar in het vliegtuig zelf.
In het vliegtuig staat toch vaak net als in de trein een sticker bij de kraan dat het niet bedoeld is om te drinken?

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

er word helemaal niks meer gesealed volgens mij. Ik heb 1 week geleden nog gevlogen en alles wat je na de douane koopt is geen enkel probleem. Ook een leeg flesje vullen na de check is geen probleem.
Het kan echter wel verschillen waar je heen vliegt. Als ik naar Parijs vlieg wordt je bagage gechecked voor de tax-free als je naar Engeland vliegt of via de budget pier wordt je na de tax-free gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Laatst online: 19:37
fsfikke schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:37:
De idee is toch eerder om wat te drinken voor onderweg te hebben?
Van mij wel, misschien doen ze het ook wel om gezeik bij het boarden te voorkomen.
Maar daar heb ik nog nooit gehad dat ze in m'n bagage keken.

Maak hem zelf ook altijd onderweg weer open.
cdgrit schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:53:
[...]
In het vliegtuig staat toch vaak net als in de trein een sticker bij de kraan dat het niet bedoeld is om te drinken?
Op de wc in het vliegtuig wel, maar de stewardessen hebben gewoon flessen bronwater bij zich.
TrailBlazer schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:54:
er word helemaal niks meer gesealed volgens mij. Ik heb 1 week geleden nog gevlogen en alles wat je na de douane koopt is geen enkel probleem. Ook een leeg flesje vullen na de check is geen probleem.
Het kan echter wel verschillen waar je heen vliegt. Als ik naar Parijs vlieg wordt je bagage gechecked voor de tax-free als je naar Engeland vliegt of via de budget pier wordt je na de tax-free gechecked.
Ik vloog via Noorwegen naar Finland en toen werd het wel gesealed.

[ Voor 55% gewijzigd door MoZe op 04-06-2007 16:00 ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Gunner schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:53:
[...]
Wat voor budget airliner heb je genomen aangezien je op zulke lange vluchten geen gratis drinken krijgt? :?
KLM, UA, AA ... * Apie! vliegt geen budget :) en je krijgt heus wel gratis drinken (en eten), maar...
• ze komen maar een paar keer langs en daarna moet je zelf naar achteren lopen
• naar achteren lopen lukt niet altijd op het moment dat jij dat wilt...laat staan 1-2x per uur, ook wil je je buurman/vrouw niet 1-2x per uur lastigvallen (ik niet iig)
• je krijgt (bij KLM) een bekertje drinken ipv een eigen blikje (ook zoiets 8)7) . Dat is niet echt handig als je het wilt bewaren voor later.
• drinken in een flesje is gewoon handiger :)
[...]

Klopt, maar ik vraag het ook gewoon aan een steward(ess) om het uit het gewone drinkwater bij vullen te natuurlijk :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Ja, maar dat neemt niet weg dat er op andere plaatsen wel gewoon drinkwater aanwezig is in vliegtuigen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

er is nog een oplossing ... ben ik in london per ongeluk achter gekomen ... ik had teveel gewicht in m'n tas (grr15kg met ryanair ... ik had er 22) ...
dus ik doe al t zwaar (zonder nadenken in m'n rugzak aangezien ik in londen rugzak + laptop mocht.

dus wat doet ik daar zonder nadenken in? Koekenpan, shampoo, douchgel, conditioner... ongeveer 1,5L vloeistof in totaal dus ... maar dit zat achter de koekenpan en dus hebben ze het niet gezien door de X-ray... wat ik vreemd vind is dat ze niks van die koekenpan hebben gezegd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
Tenzij je koekenpan van 5cm lood is, kijken ze daar wel doorheen hoor :)

Je kunt na de douane gewoon een flesje drinken kopen, voor iets van €1,60 heb je een fles van 0,75 liter geloof ik, met zo'n sport drinkdop.

Drie weken geleden in ieder geval geen probleem :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Het hangt er erg van af met welke maatschappij je vliegt. In Amerika heeft er al een vliegtuig een noodlanding gemaakt omdat een passagier een flesje water uit z'n tas haalde. Het probleem is dat 'men' niet kan zien dat jij het flesje leeg door de controle hebt genomen, ze zien alleen een flesje water.
Als je pech hebt en je heb panisch (amerikaans) cabine personeel dan kan het een probleem worden.
Als je gewoon met KLM of Transavia vliegt zal het niet zo'n probleem zijn.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Jiriki schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:33:
Tenzij je koekenpan van 5cm lood is, kijken ze daar wel doorheen hoor :)

Je kunt na de douane gewoon een flesje drinken kopen, voor iets van €1,60 heb je een fles van 0,75 liter geloof ik, met zo'n sport drinkdop.

Drie weken geleden in ieder geval geen probleem :)
zou het dan zijn omdat shampoo flessen ietwat (in mijn gaval) vierkant zijn? en niet een "nek" hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 17:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Devil schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:56:
Als je pech hebt en je heb panisch (amerikaans) cabine personeel dan kan het een probleem worden.
Als je gewoon met KLM of Transavia vliegt zal het niet zo'n probleem zijn.
Verkapte Amerika-flame? ;) Ik heb voornamelijk met Amerikaanse airlines gevlogen en het personeel was op al die vluchten buitengewoon professioneel. Moet ook wel, je hebt overal een redelijke selectie en training. Vergeet trouwens niet dat er meer dan genoeg randdebielen zijn onder het pasagiersvolk. Het zou me niets verbazen als degene om wie die noodlanding plaatsvond zich wat vreemd gedroeg.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Devil schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:56:
Het hangt er erg van af met welke maatschappij je vliegt. In Amerika heeft er al een vliegtuig een noodlanding gemaakt omdat een passagier een flesje water uit z'n tas haalde. Het probleem is dat 'men' niet kan zien dat jij het flesje leeg door de controle hebt genomen, ze zien alleen een flesje water.
Sorry, maar dat klinkt als onzin van de bovenste plank.

Heb je een linkje naar de bron van wat je beweert? Op de laatste vluchten die ik heb gemaakt werden er namelijk meerdere flesjes zonder problemen meegenomen. Bovendien krijg je op een vlucht van acht uur wel drie hele bekertjes van 150 ml oid, dus het extra water heb je hard nodig :D. Of je mag aan de stewardes 24x om meer water vragen (alhoewel ze het na een tijdje uitzich zelf komen brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

Wel grappig gevalletje had ik vorige week in Barcelona aan de hand. Ik had daar een blikje pinda's gekocht en die meegenomen in m'n handbagage.... Ze wilden toch wel even weten wat ik in dat blikje meenam... :P Overigens voorderest geen probleem :) Neem dus aan dat het gewoon mag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 23:37

Acheron

updatepack.nl

Dat vliegen is tegenwoordig bijna een inbreuk op de rechten van de mens geworden, aangezien vers drinkwater een levensbehoefte is. Jammer dat het al zover gekomen is.

P.S. Een vloeibare bom is niet makkelijk te maken, en al zeker niet om mee te nemen, aangezien het zeer moeilijk is om vloeistoffen in de juiste verhoudingen te mengen. Verder heb ik ook nog nooit gehoord dat er een aanslag is gepleegd met een vloeibare draagbare bom.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

dr snuggles schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:46:
[...]

Sorry, maar dat klinkt als onzin van de bovenste plank.

Heb je een linkje naar de bron van wat je beweert? Op de laatste vluchten die ik heb gemaakt werden er namelijk meerdere flesjes zonder problemen meegenomen. Bovendien krijg je op een vlucht van acht uur wel drie hele bekertjes van 150 ml oid, dus het extra water heb je hard nodig :D. Of je mag aan de stewardes 24x om meer water vragen (alhoewel ze het na een tijdje uitzich zelf komen brengen).
Klopt... want zo ver ik weet is de 100ml regel een europeese regel en geen americaanse regel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Apie! schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:58:
[...]

KLM, UA, AA ... * Apie! vliegt geen budget :) en je krijgt heus wel gratis drinken (en eten), maar...
• ze komen maar een paar keer langs en daarna moet je zelf naar achteren lopen

[...]

Klopt, maar ik vraag het ook gewoon aan een steward(ess) om het uit het gewone drinkwater bij vullen te natuurlijk :)
KLM is alleen in prijs geen budget, voor wat betreft service en voorzieningen vind ik het wel budget.
Je hoeft trouwens meestal nergens naar toe te lopen, gewoon op knopje drukken en dan komt de steward(ess) vanzelf wel vragen wat je nu weer te zeuren hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1033719

Op het moment ben ik werkzaam op Schiphol.
De regels omtrent vloeistoffen zijn als volgt:
Je mag een flesje van 100ml aan vloeistoffen meenemen.
In totaal mag je 1000ml aan vloeistoffen meenemen.
Dat betekent dat je 10 flesjes van 100ml mee mag nemen.
Een leeg flesje mag áltijd door de security en mag daarna gewoon gevuld worden in de wc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cool. Deze vraag was idd 11 jaar later nog steeds prangend.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@Anoniem: 1033719 Ja, hier moest je je speciaal voor registreren? :D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Op zich heel vriendelijk om even te antwoorden, maar inmiddels zal hij geen dorst meer hebben/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.