[outlook]alles dubbel in Nederlands en Engels

Pagina: 1
Acties:
  • 1.079 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ik heb dus een Agenda en een Calendar, Notes en Notites, Contactpersonen en Contacts...

Outlook is zelf Nederlands maar gebruikt de Engelse mappen. Mijn PDA gebruikt bij synchroniseren juist de Nederlandse mappen... Ik heb nu dus twee agenda's e.d. en outlook zelf kan hier ook niet echt mee overweg!!

Hoe is dit mogelijk? En vooral hoe los ik dit op??

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

outlook.exe /resetfoldernames

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
nope. dat helpt niet...

reuze irritant dit... Outlook ziet "Agenda" als default, maar in werkelijkheid moet dit "Calendar" zijn (maar dan met de naam "Agenda" het is immers een Nederlandse versie van outlook!).
Plan een afspraak in calendar, krijg ik bij een bevestiging van de afsrpaak de melding dat de afspraak niet meer in de agenda staat.. :| grrr... krijg ook geen alarm als er een afspraak staat, want staat niet in de agenda :|

bah - dit is echt een ramp! lang leve outlook....

[ Voor 102% gewijzigd door kazz1980 op 04-06-2007 14:42 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kazz1980 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:22:
nope. dat helpt niet...

reuze irritant dit... Outlook ziet "Agenda" als default, maar in werkelijkheid moet dit "Calendar" zijn (maar dan met de naam "Agenda" het is immers een Nederlandse versie van outlook!).
Plan een afspraak in calendar, krijg ik bij een bevestiging van de afsrpaak de melding dat de afspraak niet meer in de agenda staat.. :| grrr... krijg ook geen alarm als er een afspraak staat, want staat niet in de agenda :|

bah - dit is echt een ramp! lang leve outlook....
Als het goed is heb je slechts 1 default agenda folder. Dat is de folder waarvan je niet de naam kan wijzigen (weet niet of dat ook zo met een pst file is) wat je dus kan doen is alle items uit de "Calendar" naar "Agenda" moven en vervolgens die lege folder deleten. Hierna outlook afsluiten en dat commando draaien wat ik eerder poste.
Als het goed is moet het dan allemaal weer werken. En anders zou je wat leuk kunnen gaan frutten met outlookspy en de entryid's van de folders handmatig fixen.

Verwijderd

Of de registry key van deze link proberen:
http://www.magesi.com/blog/?p=53

Verder zou het met exmerge kunnen als je in een exchange omgeving werkt.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 23:55

Zerora

Ik Henk 'm!

Heb je ooit weleens met een engelse outlook op de betreffende pc gewerkt?
Een beta versie of een oude versie ofzo?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

die registry link is hetzelfde als die opstart optie ;)
Verder zou het met exmerge kunnen als je in een exchange omgeving werkt.
En als het slechts een PST betreft dan kan je die ook altijd nog sync'en met een lege nieuwe PST file waarmee het ook automagisch gefixed is ;)
Maar het zou wel handig zijn als de kazz1980 even aangeeft in wat voor omgeving hij werkt, welke versies etc.

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 10:27
probeer dit tooltje eens.

Outlook Set Folder Language utility
With the Outlook Set Folder Language utility you can rename default Outlook folders (e.g Inbox, Calendar, Tasks, etc.) to another language.
Language support for German, French, English, Italian, Spanish, Dutch, Danish, and Swedish.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
ok... ik heb het volgende gedaan... sync gedaan met de map "calendar" zodat alle afspraken in mn PDA staan. Daarna sync met "agenda" zodat alle afspraken in de map agenda overgegaan zijn. Nu cal\endar verwijderd en het probleem lijkt hiermee opgelost te zijn...

(op paar schoonheidsfoutjes na).

Maar blijft heel vaag hoe dit heeft kunnen gebeuren... wil namelijk niet dat me dit morgen weer gebeurd ofzo!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-03 16:49
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik ben van Office 2007 nederlands naar office 2007 engels gegaan en mijn backup daar neergezet. Ik heb nu dus ook twee mappen calender en agenda en daarvan wil ik er maar één gebruiken. In agenda staan al mijn afspraken dus of calendar moet verwijderd worden of alle gegevens van agenda moeten naar calendar. Ik wil dit wel op een nette manier doen, dus niet syncen naar een ander aparaat om het daarna weer terug te syncen aangezien ik dan een aantal belangrijke data kwijt ga raken...

Het tooltje hierboven werkt niet onder Vista (wat ik dus op het moment gebruik). Ik krijg een error met als message: Invalid Class String. Zijn er nog andere manieren?

ps: het moven van alle agenda items naar calender gaat niet tenzij je dat één voor één gaat doen...

[ Voor 6% gewijzigd door Soepstengel op 04-06-2007 19:18 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Soepstengel schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:17:
ps: het moven van alle agenda items naar calender gaat niet tenzij je dat één voor één gaat doen...
hoezo niet? even de category view gebruiken, ctrl-a en slepen maar :P (true, als je veel items hebt kan het even duren natuurlijk :+ )

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-03 16:49
Erkens schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:20:
[...]

hoezo niet? even de category view gebruiken, ctrl-a en slepen maar :P (true, als je veel items hebt kan het even duren natuurlijk :+ )
Ach daar had ik dus niet aan gedacht... Het was een lange dag, laten we het daar maar op houden ;)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Pagina: 1