Toon posts:

AC3 afspelen via stereo amp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al weken te kl.... om HD films met AC3 geluid via mijn stereo amp weer te geven.
Op zich werkt het wel en het surround geluid is prima maar de stemmen van het center kanaal worden heel erg zacht weergegeven.
Ik moet mijn versterker behoorlijk open draaien om de stemmen goed te horen maar andere geluiden (explosies) doen de buren dan een hartaanval bezorgen. Zo hard klink het dan.
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar om het geluidsvolume van het centerkanaal wat via mijn PC naar de amp wordt gestuurd, dusdanig op te krikken dat het goed verstaanbaar is.

Wie weet raad. Ik heb allerlei instellingen al geprobeerd, echter zonder succes.
Op de PC klink het geluid (ook de stemmen) wel perfect omdat daar een 5.1 speakerset aan op aangesloten is.

Opstelling:
PC via DVI/HDMI kabel gekoppeld aan HDTV.
Soundblaster live geluidskaart via mini jack (analoog uit) gekoppeld aan de stereo amp (tulp stekker).
films worden afgespeeld via media player 11.

Wie help me op weg want ik kom er echt niet uit? Ik heb denk ik alle berichten al gelezen maar heb nergens een oplossing gevonden.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer eens de combi BSPlayer en AC3Filter, daarmee valt veel aan het geluid te regelen. Weet je zeker dat je je instellingen van de Live! als je hem op je stereo aansluit dan wel op stereo heb gezet? En niet 5.1? Anders worden die stemmen heel zacht natuurlijk ;).

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Logisch, want je geluidskaart verzendt de stemmen over het centerkanaal, maar daar zit helemaal geen centerspeaker op. Dus je moet instellen dat je maar 2 speakers hebt, zodat de stemmen over de frontkanalen gaan.

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Jep, met de nieuwere AC3Filter versies (bv 1.35) kun je kanalen remappen en alles re-mixen, bv ook realtime een DTS signaal re-encoden naar AC3, dit werkt ook met high bitrate (1500+ kbps) HD AC3 streams, ideaal!

Verwijderd

Tha Ra schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:38:
Logisch, want je geluidskaart verzendt de stemmen over het centerkanaal, maar daar zit helemaal geen centerspeaker op. Dus je moet instellen dat je maar 2 speakers hebt, zodat de stemmen over de frontkanalen gaan.
klopt. als het goed is heb je maar via 1 3.5mm jacket naar 2 tulp naar de versterker staan? die heb je waarschijnlijk in de stereo gedaan. dus de input naar je versterker is ook stereo en dus niet 5.1 ;) Dus probeer is speakerinstellingen naar stereo of iets te zetten. kijken of het dan wel goed werkt ^^

ik weet niet of je op de versterker ook instellingen naar stereo of 5.1 of iets kan zetten. probeer anders is je geluidskaart op stereo en je versterker op 5.1 (als dat mogelijk is)

Verwijderd

AC3 Filter lost dit op.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:13
tinker23 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:44:
Jep, met de nieuwere AC3Filter versies (bv 1.35) kun je kanalen remappen en alles re-mixen, bv ook realtime een DTS signaal re-encoden naar AC3, dit werkt ook met high bitrate (1500+ kbps) HD AC3 streams, ideaal!
Wat heeft TS daar nou weer aan? Hij stuur 't geluid over stereo tulp, niet digitaal |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de instelling van mijn geluidskaart staat op 2 speakers stereo.
Mijn versterker heeft geen 5.1 optie. Het is een 100% stereo versterker.
Ik zal BSplayer wel eens proberen al vraag ik me af of het uitmaakt. Ik gebruik nu Mediaplayer in combinatie met AC3.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
in ffdshow heb je ook een mixer waarmee je 5.1 naar stereo kunt downmixen, je kan zelfs de afzonderlijke niveaus regelen, center op 300% zetten bijvoorbeeld zodat je de stemmen goed hoort.

Verwijderd

Ik snap niet wat je aan het doen bent waardoor AC3filter niet werks :S. Je kan daar complete custom matrixes bouwen. Hell, je kan je front links rechts zetten, je center links, en je rechter kanaal ook op 25% links laten doorkomen als je in een lijpe bui bent 8)7.

Na je instellingen in AC3filter gewijzigd te hebben moet je je afspeelprogramma even opnieuw opstarten he.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 13:59 ]

Pagina: 1