[Laptop] Studeren en Gamen: budget ~€1000,-

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 09:36

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
In plaats van een vervanging van mijn game/overclock-pc overweeg ik momenteel zwaar de optie om gewoon een laptop te gaan halen in plaats van een nieuwe PC, dit om mij zo beter op mijn studie te kunnen richten, en de PC ook later dit of volgend jaar kan kommen.

Ik zoek dus een laptop die goed kan gebruikt kan worden voor een HBO-studie waarbij ik vaak gebruik zal maken van word, excel, etc, en later enkele logistieke systemen, echter moet hij ook goed gebruikt kunnen worden om spelletjes te spelen voor als ik thuis ben. Ik zoek dus een krachtig systeem die echter ook op langdurig gebruikt kan worden.

Het budget is vast gesteld op €1000,- (dit verdien ik in de vakantie) maar lichte overschrijding is toegestaan, mits de extra waarde goed genoeg is.

Ik heb al rond gekeken en ben tot de conclusie gekommen dat ik toch een laptop prefer van Asus, Acer of MSI, omdat ik zeer goede ervaring heb met deze merken.

De laptop zelf dan:

CPU:
Processor, Intel of AMD maakt mij niet uit, beide biede snelle en zuinige CPU's voor laptops, ik wil echter wel een dual-core om de laptop wat toekomstgerichte rekenkracht te geven, en hier spelletjes draaien er beter op. Heb nu thuis een oude P4 3.2 Northwood.

RAM:
Minimaal 1 gig op FSB/HTT snelheid om te zorgen dat de CPU toch lekker zijn gang kan gaan, en deze over voldoende bandwijdte te laten beschikken, 2 gig is wenselijk, echter geen must.

HDD:
100 of 120GB op 5400 rpm is voor mij meer dan zat, zal ermee wel downloaden etc, dit zal echter op een externe HDD gaan vermoed ik.

VGA:
Hier heb ik een probleem omdat ik wel graag een sterke VGA wil hebben die als kan ook nog eens DX10 kan draaien, maar deze zijn schaars. Zowel Nvidia als ATi hebben goede kaarten in huis, echter zijn deze moeilijk te vinden. Ik vind veel laptops met een Geforce Go 7300/7400 erin of een ATi Mobility Radeon X1300/1400 erin, maar deze kaarten bieden niet echt veel prestatie. Ik heb liever een Geforce Go 7600 of ATi Mobility X1600 om een beetje lekker te kunnen 'gamen'. Soms zie ik nog wel een Geforce 8400M GS of ATi Mobility Radeon X2300, deze bieden wel Dx10 maar niet echt veel rekenkracht.

Scherm:
Dit moet 15 inch zijn, omdat ik 17 inch voor een laptop wel erg groot vind(of vertel ik dit gewoon mezelf en vat dit mee?), en kleiner dan 15 inch vind ik ook niet echt fijn werken

Sommige opties:
Asus F3JR-AP012C-HS:
CPU: Intel Core 2 Duo T5500,
Scherm: 15.4"
RAM: 1GB
HDD: 120 GB HDD
VGA: ATI Mobility Radeon X2300
Prijs: ~€ 950

Asus A8SC-4P017C
CPU: Intel Core 2 Duo T7100 1,86 GHz,
Scherm: 15,4''
HDD: 120 GB HDD 5400 RPM
RAM: 1GB DDR2 667 MHz
VGA: Nvidia GeForce 8400M 128 MB,
Prijs: ~€990,-

Asus F3JC-AP045C-A
CPU: Intel Core 2 Duo T5500,
VGA: Geforce Go 7300 128MB dedicated Vram
Prijs: ~€900,-

MSI Notebook M677 Crystal Edition
CPU: AMD Turion X2 TL 56
VGA: Geforce Go 7600 256MB dedicated Vram (non GT?)
Prijs: €970,-
Dit lijkt een hele goeie laptop ivm dualcore AMD een Geforce Go 7600 die technisch gezien nog best veel rekenkracht heeft, echter is dit de non GT, de GS of juist wel de GT? Ook stoor ik me aan de kristallen aan de laptop, hou niet zo van dat bling bling gedoe erop(rond het MSI-logo), moet gewoon normaal uitzien, punt! :) Of valt dit in het echt ook wel mee? :?

Conclusie: Het is erg moelijk een laptop te vinden in de door mij gegeven klasse, heb al wel wat gevonden, maar is dit goed genoeg, juist? Of moet ik toch wat meer geld beschikbaar stellen om echt iets degelijk te krijgen? Of juist sommige randvoorwaarden zoals de schermgrootte en dual core niet of minder in acht nemen }:O? Kort samengevat, HELP! ;)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Verwijderd

Ik heb laatst deze site gevonden ergens op tweakers. laptops4u.nl
Deze lijkt mij dan wel strak om te kopen ergens in september als ik wil studeren. Bij deze laptop heb je dan wel een 8400M GS maar ook C2D 7100, 2gb DDR @ 800mhz, 2 jaar garantie & 120GB voor 975 Euri. En wit is vind ik zelf tof.

http://www.laptops4u.nl/i...rified-by-intel-1456.html

-- Edit

is wel 14"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 13:49 ]

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Dankje voor de site, heb al meerdere gezien met X1600 of Geforce Go 7600 voor 1000 euro

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Heb al iets heels mooi gezien voor 1100 euro!
F3SV-AS019C
Intel Core 2 Duo T7100 (1.8GHz; 2MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
120GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024)
nVidia Geforce 8600M GS 256MB
15"4 scherm, denk dat dit een hele serieuse kandidaat is! Wat denken jullie?

Wat zou ik verder nog moeten kopen bij een aanschaf van een laptop? Extra adapter? Of is die, die er al bij zit goed genoegf??

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:31
Darkasantion schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:41:
Heb al iets heels mooi gezien voor 1100 euro!
F3SV-AS019C
Intel Core 2 Duo T7100 (1.8GHz; 2MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
120GB S-ATA harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024)
nVidia Geforce 8600M GS 256MB
15"4 scherm, denk dat dit een hele serieuse kandidaat is! Wat denken jullie?

Wat zou ik verder nog moeten kopen bij een aanschaf van een laptop? Extra adapter? Of is die, die er al bij zit goed genoegf??
extra batterij bedoel je? naja je kunt is kijken voor een 12 cellen batterij ipv de 8 of 6 ..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
Ik weet niet of je het al gezien had, en het is misschien net iets te ver boven budget, maar ik zou toch eens hier kijken:
Zepto Znote 6224W / 6625WD
Lekker hoge resolutie om op te werken, en een super videochip voor je games. Ik heb er zelf geen ervaring mee nog, maar was eigenlijk rond aan het kijken voor een 12" laptop, maar ben nu toch erg tempted door hun nieuwe 14" model...

Gamertag: FinrazielNL

Verwijderd

Heb sinds dit weekend een nieuwe MSI M677 Crystal Edition. Een mooie laptop waar je prima mee kan gamen! Was ook eerst wat huiverig voor dat bling bling, maar moet zeggen dat ik het zelf mee vind vallen. Mooie pianolak met wat kristalletjes erop, maar dat zijn zulke kleine kristalletjes dat het best meevalt qua opvallen. 't Is gewoon een nette laptop en toch een beetje onderscheidend. Net als Apple licht zelfs de MSI logo op de deksel op. Waarom voor MSI gekozen? Goede garantieservice en 2 jaar garantie! Ook in tests komen ze bijna overwegend positief uit.

Nadelen:
- toetsenbord is echt wennen, m.n. dat aparte numlock pad kan handig zijn, zeker als je veel excelt of spelletjes wilt spelen, maar daardoor zijn de overige toetsjes iets kleiner en zitten de 'del', 'end', 'home' en 'ins' op een andere plek dan we gewend zijn. Het is wennen, maar als je er iedere dag achter zit went het zo.
- toetsenbord wordt warm.
- touchpad is behoorlijk gevoelig, maar dat kun je met Fn+F3 uitzetten als je met de muis werkt

Voordelen:
- looks
- veel waar voor geld
- mooie scherm
- webcam
- 2 jaar garantie
- aparte numlock-pad

Verwijderd

Bij laptops4u.nl hebben ze net een aanbieding met de nieuwe series geloof ik.

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025

MethodP

baanaan

misschien is dit wat? kun je een beetje zelf samenstellen. Voor 1100 bijv. kun je deze erg mooi samenstellen dacht ik zo :)

edit : deze hierboven was dan met een scherm met een resolutie van 1440 x 900, maar je kunt dezelfde ook nemen met een resolutie van 1280 x 800, die dan toch weer wat goedkoper wordt!

[ Voor 39% gewijzigd door MethodP op 12-06-2007 19:18 ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 09:56

Beugelfles

I love rusty spoons

Darkasantion schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:35:
Het budget is vast gesteld op €1000,- (dit verdien ik in de vakantie) maar lichte overschrijding is toegestaan, mits de extra waarde goed genoeg is.
Maar wanneer ga je hem halen dan? Het kan maar zo zijn dat over een maand of twee als jij je centjes heb verdiend er totaal andere modellen en prijzen van toepassing zijn

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
grolschbeugel schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:20:
[...]

Maar wanneer ga je hem halen dan? Het kan maar zo zijn dat over een maand of twee als jij je centjes heb verdiend er totaal andere modellen en prijzen van toepassing zijn
Dat weet ik ook wel, maar dan heb ik enig idee wat er in deze prijsklasse te verkrijgen is en kan ik de opties verkleinen, en eventuele prijsdalingen zijn mooi meegenommen natuurlijk. Als ze uitgefaseerd worden moet ik gewoon opnieuw kijken

Pagina: 1