[PHP] Firefox runt php twee maal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem dat voor mij nieuw is. Ik heb een php pagina waarin er o.a. wat gegevens in een tabel worden geplaatst. Met Safari werkt het prima, maar als ik de pagina laad met firefox worden alle gegevens twee maal verstuurd. Het lijkt wel of de halve pagina 2x geladen wordt. Ik ben al de hele ochtend aan het speuren, maar kan geen fouten vinden.

Is iemand dit probleem bekend?

Het enige wat ik ergens heb kunnen vinden is: "Firefox (particularly if you use the Fasterfox extension) may hit the same page more than once using "threaded" connections in order to load the page more quickly. If you're using an extension that does this, you'll need to disable it to get accurate results." Maar dat snap ik niet.

ps: De pagina is nogal lang, dus plaats ik mijn code in eerste instantie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Heb je firebug geinstalleerd?

Zo ja, disable die even.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, met deze info kunnen we hier nogal weinig. Heb je het ook al vanaf andere computers geprobeerd? Heb je de fasterfox extentie geinstalleerd? Heb je al even in je accesslog van je webserver gekeken of er twee requests binnenkomen? Zijn het daadwerkelijk dezelfde requests? Maak je misschien gebruik van redirects die een 404 pagina doorsturen naar je script? Hoe weet je uberhaupt dat de pagina 2x wordt uitgevoerd? Besef je je wel dat bij het bekijken van de source firefox de pagina opnieuw ophaalt?

[ Voor 16% gewijzigd door Janoz op 04-06-2007 12:49 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 22:29
Gebruik je een rewrite url?

Mocht dit zo zijn, dan rewrite hij ook de favicon url, en mocht deze er niet zijn, dan "bezoekt" hij dus 2x de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog niet uit, ik heb inmiddels wel ontdekt dat het alleen gebeurd indien ik via een link naar de bewuste pagina ga. Als ik hem direct intyp in de urlbar, dan gaat het wel goed. Is dat een aanwijzing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Ga de hyperlink waar je op klikt dan eens na, mischien dat daar iets fout zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zet alle add-ons eens uit. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maar dit is toch meer een probleem van firefox dan dat het met je eigen code te maken heeft, dus eigenlijk zou je vraag niet in dit forum thuis horen :)
Wel is het natuurlijk zo dat nu je dit geconstateerd hebt dat je weet dat dit mogelijk is (als je dat al niet wist :X ) waardoor je dus ervoor moet zorgen dat je applicatie/site ermee overweg kan (wat niet meer dan normaal is imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft er geloof ik mee te maken dat ik een form button als link gebruik. Zo dus:

PHP:
1
<a href="best_bevestiging.php"><input  type="button" name="x" value="Volgende" /></a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:50:
Het heeft er geloof ik mee te maken dat ik een form button als link gebruik. Zo dus:

PHP:
1
<a href="best_bevestiging.php"><input  type="button" name="x" value="Volgende" /></a>
Allicht, want als je voor die button niets specificeert, dan maakt hij er een submit van. Dus krijg je in dit geval twee submits, een van je anchor tag en een van je button. Geef die button eens een onclick en gooi die anchor tag weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

een type="button" doet niks anders dan een button weergeven, en zal geen submit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de button nu vervangen door een image-file, en nu werkt het gewoon.

Ik ben tevreden: hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Erkens schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:55:
een type="button" doet niks anders dan een button weergeven, en zal geen submit doen
Dat zou je inderdaad denken. Ik weet dat een <button /> een submit impliceert in firefox (in internet explorer niet overigens).

Heb wat ik eerder zei trouwens niet getest :X, was een extrapolering van eerdere ervaringen ;)
Pagina: 1