Toon posts:

[WIN2K3) [AD] Duplicate GUIDs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een hardnekkig probleem. Het volgende:

Als ik een pc via RIS probeer te installeren, krijg ik de volgende melding:

"SERVER has detected duplicate GUIDs in the Directory Services."

Daaronder staat iets als 'het gaat om de volgende pc' of iets in die trend. Echter volgt daarop niks.

Je zou zeggen dat ie nog in de Active Directory staat. Echter heb ik desbetreffende pc daar al verwijderd. Is er nog ergens een lijst waarin GUIDs staan? Ik heb de pc (na het verwijderen uit de AD) opnieuw aangemeld op het domein en daarna weer netjes afgemeld (verplaatst naar werkgroep), maar dat heeft niet geholpen. Ook heb ik de standaardmap Computers bekeken, maar daar staat ie niet in.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 08:09

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoeveel domeincontrollers zijn er in je forest? Houd er rekening mee dat een dc in een andere site default om de 3 uur repliceert en zo'n guid best nog wel eens zou kunnen kennen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dat het even duurt voordat alle DC's overeenkomen wist ik, maar dit probleem deed zich voor vorige week donderdag en is ook vandaag nog actueel. Ik heb ook op google/technet gezocht, maar het overgrote deel van de results zeggen dat ie dan nog in m'n AD moet zijn. Opzich wel logisch, want dat zegt de RIS ook, maar hij staat in geen enkele OU en ook niet in de standaard map Computers. Oftewel: de pc(naam) is uit de AD maar de GUID zwerft nog ergens rond :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ADSIEdit of een LDAP browser gebruiken en kijken of je daarmee de waarde wel kan vinden ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hadden hetzelfde probleem hier vorige week.

Ik zoek morgen even de link (17:00 vrij ;))

Kwam er op neer dat je GUID uit je bootrom komt van je interne nic.
Deze kan bij (goedkopere) mobo fabriekanten hetzelfde zijn.

Oplossing:

PXE disabled.
Risdiskette.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 19:46

Cis

Is het bij 1 pc of bij meerdere?

Kleine tip:
In principe kun je het beste de pc consequent in dezelfde OU plaatsen. Wanneer je dan een nieuwe RIS-image op die pc wil zetten, kun je gewoon overschrijven en wordt er niet over GUIDS gezeurd. Pas wanneer je een andere OU neemt, krijg je die error en moet je 'm eerst ui AD verwijderen.

Wellicht kan deze link je helpen, hopende dat het probleem zo simpel op te lossen is :) :
http://www.tek-tips.com/v...ad.cfm?qid=1340235&page=5

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Even extra info

Bij een Interne nic staat een GUID op de bootrom van je mobo.
Wanneer je 2 identieke machines rist wil het wel eens voorkomen dat de GUID hetzelfde is.
Dit omdat de goedkopere MOBO leveranciers moederborden maakt die gericht zijn op de consumenten markt, deze kopen er vaak maar 1.

Om dit te voorkomen kan je opstarten via een RISDISK, deze genereerd namelijk zelf een GUID id naar aanleiding van je MACadres.
Dit voorkomt dus dubbele GUID's

Extra info:

The PXE boot ROM also contains a Globally Unique Identifier (GUID) that tags the machine as a “managed PC.” A GUID is a 128-bit number (16 octets represented in hex, represented by 32 numerals in the user interface) generated using an algorithm that guarantees its uniqueness. AD stores a computer’s GUID as an attribute of the Computer object when the operating system is installed using RIS.

If a machine has a network adapter that meets the PXE requirements but doesn’t have a PXE boot ROM, use the Rbfg (Remote Boot Floppy Generator) utility in \RemoteInstall\Admin\i386. The Rbfg utility places bootstrap information on a floppy along with a file called Risdisk that will boot a PC and initiate a PXE session.

The Adapters button in the Rbfg utility lists the supported adapters. This is purely informational. You don’t need to select a particular adapter. If you have a PCI network adapter that isn’t listed, it may work with PXE if it has a supported Ethernet controller. It’s best to experiment.

The Rbfg utility creates a GUID for a machine using the network adapter’s MAC address padded with leading zeros. If you use the same adapter to do RIS installations on multiple machines, you will get a “duplicate GUID” error. Use the ADSI Editor in the Support Tools to change the RemoteBoot-GUID attribute of the original machine to match the MAC address of its current network adapter.

Bron: http://mcpmag.com/columns/article.asp?EditorialsID=509

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor deze info en reacties. Ik ga er na het weekend als ik weer aan het werk ben mee aan de slag. Ik zal mijn bevindingen hier posten :)
Pagina: 1