USRobotics USR5461: Port forwarding

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
Hoi,

Ik heb port forwarding geconfigureerd op mijn USR5461 naar mijn web server die achter deze router staat. Wanneer ik deze nu wil accessen lukt dit enkel vanop een pc die NIET via deze router op het internet hangt.
M.a.w, deze router laat blijkbaar geen verkeer toe naar zijn eigen extern IP address ? Heb ik ergens een instelling gemist ?

thnx
Johan

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-03 22:01
je probeert waarschijnlijk in te loggen op het externe ip.... wat je moet doen is inloggen op het interne ip van de server... als dat niet werkt moet je 10.0.0.127 eens proberen.

Als je vanaf client 1 naar client twee probeert in te loggen op je externe ip (www.whatismyip.com) dan gaat dat idd niet werken

P.S. interne ip is dus het adres wat de server door de router krijgt toegewezen

[ Voor 10% gewijzigd door muppet99 op 04-06-2007 11:14 ]

Carpe Diem

• johanvdv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06-2024
@muppet99

ik probeer inderdaad via het externe ip in te loggen. Dit doe ik juist om te testen of de web server te bereiken is van buiten uit.

VIa het interne web server adres lukt het uiteraard wel.

Mijn vorige USRobotics router liet dit nochthans gewoon toe...

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-03 22:01
Het is nu eenmaal de rare gewoonte die de router heeft. Daar kun je naar mijn weten niks aan veranderen. Volgens mij heette dat een DNS loop... Correct me if i'm wrong...

Carpe Diem

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:33
Misschien een paar domme opmerkingen. Maar aangezien ik niet kan zien of je dit al gecontroleerd hebt...

Onder de tab internet, onderaan, staat iets dat heet 'Allow access to this router from the Internet'.
Is dit aangevinkt?

De 5461 wordt gebruikt in combinatie met een ADSL router/modem.
Welk modem gebruik je? En hoe heb je het daar geregeld?

makes it run like clockwork

Verwijderd

muppet99 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:18:
Het is nu eenmaal de rare gewoonte die de router heeft. Daar kun je naar mijn weten niks aan veranderen. Volgens mij heette dat een DNS loop... Correct me if i'm wrong...
Dat heet loopback je kunt eventueel he HOSTS file aanpassen (is wel een draadje over te vinden hier op GOT)

suc6

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Staat gewoon in de faq: FAQ - Netwerken

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-03 20:01

Jo0Lz

Lick the box!

Airw0lf schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:18:
Misschien een paar domme opmerkingen. Maar aangezien ik niet kan zien of je dit al gecontroleerd hebt...

Onder de tab internet, onderaan, staat iets dat heet 'Allow access to this router from the Internet'.
Is dit aangevinkt?

De 5461 wordt gebruikt in combinatie met een ADSL router/modem.
Welk modem gebruik je? En hoe heb je het daar geregeld?
Volgens mij is dat voor het configureren van de router van buitenaf, dat wil je niet aanzetten volgens mij...

Bij mijn oude router, ook een Robotics, type geen idee, wou dit ook niet.
Nu heb ik een linksys, en die laat het wel toe. Ik kan gewoon van binnen m'n netwerk connecten met het externe ip adres. Hij is dan ook veel langzamer, omdat de upload van m'n verbinding niet zo best is. Verbind ik via het interne adres, dan doet hij het ook goed, gewoon lekker snel.

Het kan dus wel, maar waarschijnlijk niet met je huidige router.

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
Je kan misschien via een externe (web) proxy proberen in te loggen. Dat komt sowieso van buiten, lijkt mij? :) Werkt geloof ik ook om een VPN tunneltje aan te leggen naar buiten en die tunnel als main gateway voor je PC te gebruiken.
Pagina: 1