Mobo hotflashen

Pagina: 1
Acties:

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Wilde dit ff kwijt:

Ik had een verkeerde beta bios in m`n Asus cuv4-x gepropt en toen deed ie het niet meer... :'(

En dat verhaal dat je een flop moet maken enzo werkte niet.. ik heb r geen gemaakt maar hij zocht niet eens de floppydrive dus...

De oplossing:

Ik heb een goede bios gedownload en op flop gezet, m`n Asus P3B geboot met die flop in dos, de bios er uit gerukt en die verrotte er in gedaan... Toen het flash proggie opgestart, de flash filenaam opgegeven. Toen begon het proggie een beetje te zeiken dat t niet een bios was die bij me mobo P3B hoorde (daar was ik al achter) maar ik kom m wel flashen resultaat:

HIJ DOET HET WEER *D

dus: als je bios verrot geflashed is en je zit met je handen in het haar: sloop al je comps thuis open en kijk of er 1 is met zo`n zelfde flash-rom en nico wat aan. Op eigen risico uiteraard

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

KLOPT, doe ik vaker.
(Toen het Tsjernobyl (CIH) virus actief was errug vaak)

Wel moet je goed opletten of je een 5Volt of een 12Volt Flash-Rom hebt anders .... kaboem.

Ook wil het soms dat je moet uitwijken naar alternatieve Flashproggies (Zoals CTFlash) omdat Awdflash dan crashed.

Murphy was an optimist

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Kijk, een kenner, dat motten we hebben.

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Het is zwaar verrot om je oude Bios eruit te peuteren, geef me eens een goede tip met welk stuk huistuinenkeuken gereedschap ik dat voor elkaar kan krijgen (zonder m'n mobo in stukken te breken) :(

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 17:01

b_buster

Ojajoh?

Wat ik altijd doe is de achterkant van een pincet gebruiken, met daaronder een pen. Als een hefboom zeg maar.

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Thanx ga het proberen, alleen heb je nauwelijks ruimte voor pennen eronder etc.
Bios zit met 1 kopkant zowat tegen PCI slot aan, en aan de andere kopkant zit klein electrogrut op het board wat je kan pletten? ;) .

Verwijderd

als je nog een knaak over heb, kan je gewoon bij een onwillekeurige electroboer een ic-trekkertje halen... daarmee kan je dus heel simpel, heel snel ic's zonder gebogen pootjes eruit halen...

trouwens, die bootblock mode die je bedoelde, dan moet je dus eerst je agp kaart eruit halen.. anders boot ie dus niet van flop...
en wil je ook nog kunnen zien wat er gebeurt, dan kan je er een isa videokaart in proppen (de echte tweakers kent niet zonder een isa kaartje)...

heb het al een paar keer moeten doen :( ...
maar dit gaat allemaal perfect..

mzzlz
;)
Pagina: 1