[JAVA] Nieuwe pc maar geen textures

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ruurdkrekt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 15:30
Ik ben met school een project aan het maken. We maken gebruik van de open gl wrapper JOGL. Nu had ik alles mooi werkend op mijn oude laptop maar deze is helaas doorgebrand. Dus mooi een nieuwe laptop gekocht. Helaas is het nu zo dat de graffische omgeving nu gewoon helemaal zwart is. Het lijkt net of de drivers niet goed zijn.
Dus even naar de ati site gesurft om nieuwe drivers te downloaden. Nou dus niet, ati zegt: wij ondersteunen de mobility radeon niet. Goed ...
Op naar de asus site en daar de nieuwste drivers gedownload, geinstalleerd, maar nog steeds geen graffische omgeving.
Ik dacht zelf dat het misschien aan de java versie kon liggen?

Nog wat opmerkingen:
Oude laptop:
- pentium 4
- 512mb ram
- geforce 4 go 64mb
- windows xp, sp2

Nieuwe laptop:
- intel core 2 duo
- 2048mb ram
- ati mobility radeon x1700
- windows vista home premium

Nu zou je kunnen zeggen dat het aan vista ligt. Maar op mijn thuis pc werkt ons school project als een trein.

thuis pc:
- pentium D
- 3gb ram
- ati radeon x1950xtx
- windows vista ultimate

Het vervelende is dat het project vrijdag gedemonstreerd moet worden, dus heeft iemand ervaring, tips en/of trucs voor dit probleem?

Verwijderd

ruurdkrekt schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:12:
Ik dacht zelf dat het misschien aan de java versie kon liggen?
Misschien, welke versie had je op je eerste laptop en welke nu ?
ruurdkrekt schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:12:
Het vervelende is dat het project vrijdag gedemonstreerd moet worden, dus heeft iemand ervaring, tips en/of trucs voor dit probleem?
Misschien algemene oplossing, andere pc meenemen i.p.v. je laptop ? ;)

• ruurdkrekt
op mijn thuis pc en oude laptop waar het wel op werkt heb ik java 5
en op deze nieuwe laptop java 6.

Maar ik heb zelf al even getest en hier ligt het niet aan. Draai nu op de nieuwe laptop ook versie 5.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe zit het met ander 3d zut, werkt dat wel?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ruurdkrekt
ja dat werkt allemaal als een trein.
Ik kan gewoon world of warcraft draaien op maximale instellingen en dat haalt gewoon 60fps
Dus ik snap er geen jota van

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:10

RayNbow

Kirika <3

Werkt deze JOGL applet bij jou onder Vista? http://applets.shinnonoir.nl/

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Vista en openGl hebben nogal wat probleempjes. Hoewel dit na het installeren van (nieuwe) atidrivers wel opgelost zou moeten zijn. Ik dacht dat ATI tegenwoordig de mobilitydrivers wel ondersteunden. Als je op de site kijkt, vind je idd geen drivers voor de x1700, maar wel voor de mobility x1800 en mobility x1600. Probeer die eens.

WOW is volgens mij trouwens geen OpenGl. ik kan me wel vergissen. Kan je een andere OpenGLtoepassing proberen?

[ Voor 14% gewijzigd door Teun_2 op 04-06-2007 12:21 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ruurdkrekt schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:13:
ja dat werkt allemaal als een trein.
Ik kan gewoon world of warcraft draaien op maximale instellingen en dat haalt gewoon 60fps
Dus ik snap er geen jota van
Ik bedoelde meer opengl zut :). WoW is geloof ik D3D.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, blijkbaar had ik nog iets op m'n webspace staan van ongeveer 10 jaar oud :P. http://www.xs4all.nl/~oisyn/files/gltest6.zip

Hij start met de focus op de console, druk op ` om die weg te halen. Daarna kun je rondvliegen met muis en W,S,A,D. De motion is op mijn werk PC hier nogal jerky (P4 3.2 GHz, GF 8800), waarschijnlijk omdat de framerate dermate hoog is dat de timer die ik gebruik om de tijd te meten niet accuraat genoeg meer is :D

• ruurdkrekt
woei, het is opgelost.
Ik had al reeds de mobility drivers geinstalleerd vanaf de asus site. Maar dit loste niks op.
Toen kwam ik onder het googlen bij http://www.driverheaven.net/modtool/
Ik draai nu dus de desktop drivers op mijn laptop, het draait echt als een trein en mijn project werkt weer :D

Wil jullie toch bedanken voor de moeite :)
Pagina: 1