Ik ben met school een project aan het maken. We maken gebruik van de open gl wrapper JOGL. Nu had ik alles mooi werkend op mijn oude laptop maar deze is helaas doorgebrand. Dus mooi een nieuwe laptop gekocht. Helaas is het nu zo dat de graffische omgeving nu gewoon helemaal zwart is. Het lijkt net of de drivers niet goed zijn.
Dus even naar de ati site gesurft om nieuwe drivers te downloaden. Nou dus niet, ati zegt: wij ondersteunen de mobility radeon niet. Goed ...
Op naar de asus site en daar de nieuwste drivers gedownload, geinstalleerd, maar nog steeds geen graffische omgeving.
Ik dacht zelf dat het misschien aan de java versie kon liggen?
Nog wat opmerkingen:
Oude laptop:
- pentium 4
- 512mb ram
- geforce 4 go 64mb
- windows xp, sp2
Nieuwe laptop:
- intel core 2 duo
- 2048mb ram
- ati mobility radeon x1700
- windows vista home premium
Nu zou je kunnen zeggen dat het aan vista ligt. Maar op mijn thuis pc werkt ons school project als een trein.
thuis pc:
- pentium D
- 3gb ram
- ati radeon x1950xtx
- windows vista ultimate
Het vervelende is dat het project vrijdag gedemonstreerd moet worden, dus heeft iemand ervaring, tips en/of trucs voor dit probleem?
Dus even naar de ati site gesurft om nieuwe drivers te downloaden. Nou dus niet, ati zegt: wij ondersteunen de mobility radeon niet. Goed ...
Op naar de asus site en daar de nieuwste drivers gedownload, geinstalleerd, maar nog steeds geen graffische omgeving.
Ik dacht zelf dat het misschien aan de java versie kon liggen?
Nog wat opmerkingen:
Oude laptop:
- pentium 4
- 512mb ram
- geforce 4 go 64mb
- windows xp, sp2
Nieuwe laptop:
- intel core 2 duo
- 2048mb ram
- ati mobility radeon x1700
- windows vista home premium
Nu zou je kunnen zeggen dat het aan vista ligt. Maar op mijn thuis pc werkt ons school project als een trein.
thuis pc:
- pentium D
- 3gb ram
- ati radeon x1950xtx
- windows vista ultimate
Het vervelende is dat het project vrijdag gedemonstreerd moet worden, dus heeft iemand ervaring, tips en/of trucs voor dit probleem?