Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Huistelefoon met slot of iets dergelijks

Pagina: 1
Acties:
  • 1.015 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet er iemand een huistelefoon waarmee je wel gesprekken kan opnemen maar niet kan bellen voor dat er een code is ingevoerd

mijn ouders hebben al jaren telefoon opgezegd omdat er een in huis onnodig veel belt ( en er wat van zeggen werkt toch niet ) je weet hoe meiden zijn

ik wil nu zelf weer telefonie gaan aanschaffen bij mij internet provider

maar eerst moet ik een telefoon vinden die / Toetsblokkade / Kinderslot / pincode of wat dan ook heeft dat er niet iemand zomaar kan gaan bellen ( opnemen moet wel altijd kunnen )

( moet een thuis telefoon zijn dus geen gsm )

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 15:51

Gerco

Professional Newbie

Waarschijnlijk overkill, maar je zou Asterisk kunnen gebruiken. Daar kun je dit soort dingen waarschijnlijk wel mee regelen. Het is alleen wel een complete VoIP centrale, dus je krijgt er "gratis" intern bellen, voicemail, etc bij.

Als je toch al via VoIP gaat bellen bij je ISP kan Asterisk daar een leuke aanvulling op zijn.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
daar vraag ik niet om ( geen andere voorstellen )

ik wil weten of er een huistelefoon is met deze aansluiting
en dat het toestel een pincode heeft dat een ander niet kan gaan bellen

( ik wil bereikbaar zijn maar zelf dat de telefoon niet kan bellen voor dat er een code is ingevoerd )

ik heb alleen internet en kan bij dat abonnement gratis een telefoon nummer krijgen

dus hoef ik niks meer te betalen behalve als ik bel dus wil ik er een slot op

want mijn ouders hebben de telefoon al opgezegt omdat er een in huis te veel belt naar mobieltjes

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Deze Ericsson zou ongeveer moeten zijn wat jij aan het zoeken bent. Er zij echter legio merken/toestellen meer die deze functie bieden (google maar even op DECT lock). Bedenk je echter wel dat als je op die aansluiting een ander PSTN toestel aansluit je alsnog zonder beveiling op de lijn zit, en er dus alsnog gewoon gebeld kan worden. (Je zou er dus voor moeten kiezen om het basisstation in de meterkast af te monteren, deze af te sluiten, ergens anders zorgen dat er een laadstation beschikbaar is en alle lijnen van de meterkast naar de wall-outlets te afkoppelen. Dit om verder "misbruik" te voorkomen.)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 10:24
Zover ik weet kan een standaard Siemens telefoon, draadloos, DECT van de Mediamarkt van 24 euro dit ook allemaal. Daarmee kun je nummerreeksen blokkeren dus als je dan 0----------- blokkeert zit je al goed :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:01

Barrycade

Through the...

En kan je provider geen mobiele nummers blokkeren?

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29
wij hebben hier een Philips DECT setje en dat werkt goed.. je kan gewoon een 0 blokkeren voor alle mobiele nummers of internationale gesprekken en stel dat alle lokale nummers met een 5 beginnen, blokkeer je de 5 ook... kan er geen 1 gesprek meer gevoerd worden, tenzij je een ander toestel aansluit :P

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:56
Hugo__Boss schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:03:
wij hebben hier een Philips DECT setje en dat werkt goed.. je kan gewoon een 0 blokkeren voor alle mobiele nummers of internationale gesprekken en stel dat alle lokale nummers met een 5 beginnen, blokkeer je de 5 ook... kan er geen 1 gesprek meer gevoerd worden, tenzij je een ander toestel aansluit :P
Én niet al te onbelangrijk: 112 valt dan nog wel te bellen! ;)

Verwijderd

Volgens mij wil ie zelf wel graag bellen en dan moet je al die blokkeringen weer opheffen. Hij wil volgens mij gewoon iets van een pincode die die in moet tikken voordat je kan bellen en je moet de telefoon zowiezo op kunnen nemen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als je een niet-gesloten modem (IPB enz) hebt, en gewoon een normale telefoonlijn via SIP krijgt, kun je mogelijk via dialplans dit bereiken.

Je kan gewoon dan een bepaald voorvoegsel eraan plakken, waardoor je bv 5946 ervoor moet draaien, en ie alle andere nummers weigert. Vervolgens laat je 'm alleen bellen wat er na die 5946 komt..

Workaround: alleen 13-cijferige nummers toestaan, en alle andere blokkeren. <insert zusje> belt dan haar vriendjes/vriendinnetjes, binnen de regio, buiten de regio of 06, en dat zijn 10 nummers.. Jij belt, en drukt er gewoon 0031 voor, en kan prima bellen, want dan zit je op de 13 cijfers.

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 05-06-2007 00:50 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SyPheRoN schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:30:
[...]

Én niet al te onbelangrijk: 112 valt dan nog wel te bellen! ;)
En 1888 ook, voor de doorverbindservice ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1