Toon posts:

[XP] Shortcut ipv Snelkoppeling in systeembeheer?*

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
XP Pro SP2. Onder Systeembeheer wordt bij elke snelkoppeling de tekst shortcut getoond ipv snelkoppeling.
Pc gescand op virus & spyware. Een aantal herstelpunten geprobeerd. Blijkbaar is dit al een tijd, ik zit niet zo vaak onder systeembeheer. De shortcut werken wel. Gebruik geen Tweak UI of iets dergelijks.

Alle andere snelkoppelingen op de pc worden juist aangeduid. Bij het aanmaken van een snelkoppeling wordt ook de juiste tekst getoond.

Iemand een suggesstie.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

titelfix, OS in de titel is hier gewenst.

Is dit een OEM installatie van de fabrikant?
Ik weet van IBM/Lenovo dat ze daar een MUI overheen trekken, en dan zie je soms dit soort inconsequente dingen. Misschien is het je nog nooit opgevallen zelfs?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zerora

Ik Henk 'm!

Je bedoeld dat bij Systeembeheer de engelse tekst getoont wordt en bij de rest de nederlandse tekst?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

Het is geen Oem versie. En inderdaad het is onder Systeembeheer. Het zou inderdaad kunnen zijn dat het me nooit is opgevallen, misschien hoort het wel zo, ik zag het eigelijk pas gisteravond.... 8)7
Eerst gekeken op een laptop (acer) met XP Home SP2 (oem versie). En daar stond. gewoon "snelkoppeling"

Verwijderd

Topicstarter
Expleciet naar het woord shortcut gezocht in het register.

Er waren 4 vermeldingen op deze pc:

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{00021401-0000-0000-C000-000000000046}
HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{00021401-0000-0000-C000-000000000046}
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\lnkfile

Na een backup, de gok genomen, en het woord shortcut vervangen in Snelkoppeling.

Het probleem is verholpen :)