Toon posts:

nvidia+ati=triple screen?

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ja kheb hier al wa rond gezocht en kben op wa antwoorden uitgekomen.
echter zegt de ene dat het kan de andere dan weer totaal niet.
kheb hier een msi non sli mobo (er zitten echter wel 2x pci-e 16x sloten op)
ik zou dus een X1950XT als primair gebruiken
7800GT als secundair voor men 2 buitenste schermen (17"/24"/17")

nuja de vraag is dan weer ivm conflict van drivers.
kan dit of is dit absoluut ondoenbaar. en liefst enkel comments van mensen die er ervaring mee hebben...
greetz

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-07 12:40
Ik kan geen reden bedenken waarom het niet zou werken. Ik mix al jaren voor multimonitor setups fabrikanten. Ik heb echter alleen geen grafisch geweld nodig als een x1950 of 7800, maar kan niet indenken waarom je problemen mag verwachten, gezien de diversiteit die ik wel gebruikt heb.

Uiteraard is het ook maar net de vraag wat je er mee wil doen. Ik heb in de jaren wel gemerkt dat verschillende merken, verschillende instellingen hebben mbt kleuren. Uiteraard is dit te calibreren, maar ik zou gewoon met zulke lappen monitoren gewoon lekker kiezen voor éénzelfde serie, zodat zulke verschillen miniem zijn. Vaak wordt alleen het hoofd scherm grafisch gezien zwaar belast, en de naastgelegen schermen een geheel stuk minder. Zodoende zou het voor Office apps een pré zijn er gewoon een minder energie hongerige ATI bij te plaatsen naast je x1950, uit dezelfde serie (of hetzelfde met nVidia als jouw keuze daar ligt). Denk aan een 7600GS naast je 7800GT bijvoorbeeld. Gezien de 2ehands markt zal je geen kruiwagen vol geld overhouden, maar op de energierekening vind je dergelijk wel vaak snel terug.

In multi monitor capable spelletjes is het ook aan te raden dezelfde fabrikant aan te houden, in diepte zien de ATI en nVidia kaarten er anders uit. Kan soms hinderlijk zijn als je van flight sims houd, zoals ik me zou kunnen bedenken.

Maar verder, ik ben niet zo moeilijk. Heb ik een lap scherm nodig voor ebij, ruk ik de dichtsbijzijnste willekeurige videokaart uit een PC en zet hem in mijn WS. Immers, het verschil ga je niet merken als je het simpelweg fijn vind je Word bestandje naast je Excel bestandje te houden (zelfs een XGI Volari vodoet hieraan).
echter zegt de ene dat het kan de andere dan weer totaal niet.
Dit berust dus meer op een verschil in inzicht, en is derhalve eerder een mening dan een feit.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de gedetaileerde uitleg. :)
wel ik werk nu al enkelle jaren met dual screen. echter heb ik nu een 22" acer bijgekocht maar vind het zonde om mijn twee bijpassende medions te verkopen. dus de twee medions zou ik aan de buitenkant hangen voor mirc/msn/films/apps en de acer voor te gamen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:55:
7800GT als secundair voor men 2 buitenste schermen (17"/24"/17")
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:33:
wel ik werk nu al enkelle jaren met dual screen. echter heb ik nu een 22" acer bijgekocht
Lijkt mij, dat 24 inch, meer hoogteverschil oplevert dan 22 inch. En bovendien ook groter resolutie heeft. Dus maw, toch verschilletje :).

Verwijderd

Topicstarter
lol iin me eerste quote moet het dus 22" zijn :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier is al meer over geschreven, dus ik vind het raar dat je het niet hebt kunnen vinden. Er dwaalt hier zelfs een Multiscreen Topic rond en nog heel erg veel losse topics over het onderwerp. Ik heb de grotere inmiddels gevonden: Het grote Dual-/ Multiscreen Setup topic

Wat me opvalt is je schrijven. Je Nederlands laat op veel plaatsen te wensen over. Nou weet ik niet of dat met opzet is of omdat je bijvoorbeeld last hebt van dyslexie, maar zelfs in het geval van dat laatste is het een kleine moeite om je geschreven stukje even door de spellingscontrole te gooien van een of andere tekstverwerker. Dat zou het geheel er al een stuk beter doen uitzien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.