You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
[ Voor 74% gewijzigd door CyBeR op 03-06-2007 22:27 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Toch vind ik het raar dat ik de quote functionaliteit onder een View knopje moet zoeken. Maar het is gevonden.
Hoezo raar? Als een topic gesloten is dan betekend dat simpel gezien dat je er niet meer kan reagerenm, en als je ergens niet kan reageren is quoten van een reactie nogal zinloosAlainS schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:29:
Aaah, I see.
Toch vind ik het raar dat ik de quote functionaliteit onder een View knopje moet zoeken. Maar het is gevonden.
Dat ben ik niet met je eens. Dat een topic gesloten is zegt eigenlijk niks over een reactie in het topic. Je kunt niet meer reageren in het topic, maar nog best een quote aanhalen uit het topic.Erkens schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:32:
[...]
als je ergens niet kan reageren is quoten van een reactie nogal zinloos
Maargoed, het is gevonden en ik snap de redenatie wel. Ik had alleen niet verwacht deze functionaliteit onder View te vinden.
Of wellicht een knop die bijna hetzelfde is als de View-button, maar dan de textbox volzet met hetzelfde bericht als wanneer het topic wél open zou zijn en je quote iemand
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Je moet de "Quote-knop" gewoon zien als "Een bericht in dit topic posten en meteen deze post als quote bovenaan zetten".AlainS schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:30:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Dat een topic gesloten is zegt eigenlijk niks over een reactie in het topic. Je kunt niet meer reageren in het topic, maar nog best een quote aanhalen uit het topic.
Maargoed, het is gevonden en ik snap de redenatie wel. Ik had alleen niet verwacht deze functionaliteit onder View te vinden.
1) Ik wil absoluut geen knop die in 1x iets in mijn klembord zet.DUX schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 00:43:
Kan er dan niet iets van een "Maak de inhoud voor een Quote-bericht aan op het klembord"-knop geïntroduceerd worden ofzo? Dat je dan de code in het geheugen krijgt?
Of wellicht een knop die bijna hetzelfde is als de View-button, maar dan de textbox volzet met hetzelfde bericht als wanneer het topic wél open zou zijn en je quote iemand
2) Waarom nou een weer een nieuwe knop? Dit is gewoon een kwestie van kijken welke functionaliteit achter de view-knop zit. Ook in open topics is diezelfde textarea met quote tekst aanwezig. Verder is het semantisch ook niet duidelijk waar die andere knop voor staat als je het normale gedrag van de quote-knop gewend bent.
Sim-pel: view message == message code bekijken en quote van message bekijken. Voor quote knop, zie Osiris.
{signature}
Reactie op 1): Mee eens, probeer slechts wat mensen aan het denken te zetten;Voutloos schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:11:
1) Ik wil absoluut geen knop die in 1x iets in mijn klembord zet.
2) Waarom nou een weer een nieuwe knop? Dit is gewoon een kwestie van kijken welke functionaliteit achter de view-knop zit. Ook in open topics is diezelfde textarea met quote tekst aanwezig. Verder is het semantisch ook niet duidelijk waar die andere knop voor staat als je het normale gedrag van de quote-knop gewend bent.
Sim-pel: view message == message code bekijken en quote van message bekijken. Voor quote knop, zie Osiris.
Reactie op 2): Waarom nou weer een nieuwe knop? Omdat je fucntionaliteit als in de TS gevraagd wordt anders niet kunt behuizen. Die knop hoeft helemaal niet anders te heten dan gewoon "Quote": in gesloten topics reageert hij gewoon anders. En ja, met de View-knop krijg je bijna dezelfde output (dat geef ik zelf ook al aan) maar niet precies de goede, en dat zou nou net dat extra stukje gebruikersvriendelijkheid kunnen geven. Er staat helemaal niet vast dat die Quote-knop niet zou kunnen citeren buiten z'n eigen topic als ik kijk hoe dat ding heet en eruit ziet. Bovendien zou je ook iets nieuws kunnen introduceren dus (als men dat zou willen).
Kijk, van mij hoeft het ook niet zo per se want de keren dat ik een citaat nodig heb uit een gesloten topic kan ik na die jaren lid zijn ook wel op één hand tellen, maar ik zie wel de stap voorwaarts in het toevoegen van die functionaliteit.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
wat dus verwarrend kan werkenDUX schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:13:
Die knop hoeft helemaal niet anders te heten dan gewoon "Quote": in gesloten topics reageert hij gewoon anders.
dat zal echt wel ergens opgesteld staan in de (user)requirements die ongetwijfeld gemaakt zijnEr staat helemaal niet vast dat die Quote-knop niet zou kunnen citeren buiten z'n eigen topic als ik kijk hoe dat ding heet en eruit ziet.
dus een andere knop voor iets wat er al is?Bovendien zou je ook iets nieuws kunnen introduceren dus (als men dat zou willen).
uiteraard heb je het maar weinig tot nooit nodig, en mocht je het nodig hebben dan is het al aanwezig onder de view knop, welk imo een logische benaming heeft hiervoor.Kijk, van mij hoeft het ook niet zo per se want de keren dat ik een citaat nodig heb uit een gesloten topic kan ik na die jaren lid zijn ook wel op één hand tellen, maar ik zie wel de stap voorwaarts in het toevoegen van die functionaliteit.
Verwijderd
Je kunt het oorspronkelijke bericht als quote in een ander topic gebruiken.
Voutloos schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:11:
[...]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dit topic is gesloten.
![]()